Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ingen regelrätt träning, men siktar på att lära honom namnet ordentligt och även inkallning med vissling/visselpipa :) Han har lärt sig sitt, och så har vi börjat med "vänta", samt lite koppelträning.

Jag har varit hemma hos mina föräldrar på deras gård med honom nu hela första veckan, så vi har försökt vara ute så mycket som möjligt! Han har fått gå ut och in som han har velat, vilket innebär att han har varit ute det mesta ensam, medan jag suttit inne och jobbat ;) Han är helt obrydd om jag är med eller inte, så nästa fokus blir kontaktövningar!

Annars har jag mycket gratis eftersom Ladda leker med honom så fort hon kommer åt. Hon älskar honom :D

Skärmavbild-2015-04-20-kl.-22.16.28.png

DSC_1495.jpg

DSC_1353.jpg

Han är så söt din lilla Otis! :love:
Lasse är också ganska obrydd ute, han får dock inte vara ute själv (havstomt = brygga, klippor, vatten etc, skog som han kan försvinna i på andra sidan tomten). Men han lär sig fort den lilla jäkeln, när matte säger nej ja då springer man åt andra hållet helt enkelt... :devil:

Han är så söt din lilla Otis! :love:
Lasse är också ganska obrydd ute, han får dock inte vara ute själv (havstomt = brygga, klippor, vatten etc, skog som han kan försvinna i på andra sidan tomten). Men han lär sig fort den lilla jäkeln, när matte säger nej ja då springer man åt andra hållet helt enkelt... :devil:

Tack! :love:

Ah, då förstår jag verkligen att han inte får vara ute själv!
Mina föräldrars tomt är 10 000kvm med 1,5m hög stenmur på två sidor och öppna fält runt om, så Otis kan inte försvinna så långt, även om han försöker emellanåt :D

Jag väntar med spänning på att skrutten ska bli stor så att jag får se hur hennes öron blir. :D
DSC_000009_zpssogezg2m.jpg

Kanske såhär?

DSC_000024_zpsbsnb6fvb.jpg

Ena örat vill gärna stå upp lite mer än det andra.

DSC_0266_zpsvtzekzp5.jpg

De kan ligga ner.

11C0ECAE-4512-4B82-80F3-17B3BA24DC7E_zpsm2kj3we2.jpg

Kass bild men såhär ser hon ut ganska ofta.

DSC_0339_zpsksp7wsfq.jpg

De där öronen är väl rastypiska? :sneaky:

Spänningen är olidlig. :nailbiting:

Fortsätter spamma. :D

Klockan är knappt 12 och jag har cirka femtioelva gånger funderat på att sätta ut fastigheten på Blocket efter att ha fått jaga Lasse lika många gånger. :angel: 15000 kvm berg, klippor, snår med nyponbuskar (varav taggarna lika stora som min tumnagel) (aj), skog, björnbärssnår (lika mycket aj), brygga och sprängsten. Alltså, missförstå mig rätt, det är fantastiskt att bo såhär och han kommer bli säker på foten minst sagt men just nu har jag lust att förvandla vår lilla gräsmatteplätt till en rastgård...

Mvh fastnade i en taggbuske och förlorade ungefär hälften av håret efter att ha hämtat Lasse hos grannen för 73:e gången.

Klockan är knappt 12 och jag har cirka femtioelva gånger funderat på att sätta ut fastigheten på Blocket efter att ha fått jaga Lasse lika många gånger. :angel: 15000 kvm berg, klippor, snår med nyponbuskar (varav taggarna lika stora som min tumnagel) (aj), skog, björnbärssnår (lika mycket aj), brygga och sprängsten. Alltså, missförstå mig rätt, det är fantastiskt att bo såhär och han kommer bli säker på foten minst sagt men just nu har jag lust att förvandla vår lilla gräsmatteplätt till en rastgård...

Mvh fastnade i en taggbuske och förlorade ungefär hälften av håret efter att ha hämtat Lasse hos grannen för 73:e gången.
Haha underbart! :laugh:

Vi har fått hem vår underbara valp och han är mycket älskad av den vuxna hunden som leker med honom så duktigt. Han är inte så kontaktsökande som vår bc-kordning - självfallet - så nu är det fokus på kontaktövningar och inkallning. Jag är lite bortskämd från förra valpen som gick fot med stabil blick på mig vid 9v. Det kan jag inte förvänta mig nu, men jag har provat iaf. :angel:

Jag vill också ha valp! :love:

*totalt osympatisk*

Hörrni, vad gör ni med era valpar? Har ni nån "lista" ni går igenom beroende på vad ni planerar att göra med hunden längre fram?
Och vad gör ni vardagsmässigt?

Nu har vi ju bara haft Lasse sen i fredags så det blir mest bus och sömn, korta korta "promenader" och börja lära honom sitt namn. Utöver det är vi bara allmänt ute på tomten runt en timme per dag. Det var ett tag sen jag hade valp, men Lasse verkar lite lätt uttråkad ibland. Å andra sidan ser jag gärna det som lite passivitetsträning, han kan ju inte förvänta sig kul och full röj hela tiden.

Edit: nu har vi anmält oss till valpkurs! 19 maj börjar det! :D
Om han är så gnällig som du skriver så hade jag definitivt använt ALL extra tid till passivitetsträning. Jag har en 2,5 årig pipgris (omplacering) här hemma som fått på tok för lite passivitetsträning som ung. Jag sliter mitt hår!

Om han är så gnällig som du skriver så hade jag definitivt använt ALL extra tid till passivitetsträning. Jag har en 2,5 årig pipgris (omplacering) här hemma som fått på tok för lite passivitetsträning som ung. Jag sliter mitt hår!

Valpar gnäller ju gärna, mer eller mindre. Dessutom har han ju bara varit här några dagar än så länge, så jag tror att det ger med sig med tiden. Men vi ser ju givetvis till att vi inte ständigt gör saker med honom, tvärtom. Det blir såklart bus och lek men i övrigt får han klara sig själv.

Valpar gnäller ju gärna, mer eller mindre. Dessutom har han ju bara varit här några dagar än så länge, så jag tror att det ger med sig med tiden. Men vi ser ju givetvis till att vi inte ständigt gör saker med honom, tvärtom. Det blir såklart bus och lek men i övrigt får han klara sig själv.
Jaha :D jag har aldrig haft en gnällig valp. Därför jag sliter mitt hår nu när jag har en gnällig vuxen hund.. ;)

Låter som det går jättebra för er :) Ville bara poängtera, så slipper ni sluta erat hår sedan ;)

Jaha :D jag har aldrig haft en gnällig valp. Därför jag sliter mitt hår nu när jag har en gnällig vuxen hund.. ;)

Låter som det går jättebra för er :) Ville bara poängtera, så slipper ni sluta erat hår sedan ;)
Ale grät de första dygnen hemma. Hela tiden. Det gick över när hon förstod att det gick att leva utan syskonen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat