Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
:-o Jag hade aldrig hört att Oryx var ett vanligt namn på jakthundar, och visste inte vad det betydde! Så lustigt att ni båda två skrev om det på samma gång. :laugh: För mig är Oryx ett namn i en titel på en av mina favoritböcker (Oryx & Crake) (Nu kanske jag måste läsa om den eftersom jag verkar ha missat en viktig grej...). Jag känner förstås inte så många jakthundar. :)

Jag skulle nästan kunna använda det själv. Fast jag håller med om att det låg lite krångligt i munnen.

:-o Jag hade aldrig hört att Oryx var ett vanligt namn på jakthundar, och visste inte vad det betydde! Så lustigt att ni båda två skrev om det på samma gång. :laugh: För mig är Oryx ett namn i en titel på en av mina favoritböcker (Oryx & Crake) (Nu kanske jag måste läsa om den eftersom jag verkar ha missat en viktig grej...). Jag känner förstås inte så många jakthundar. :)

Jag skulle nästan kunna använda det själv. Fast jag håller med om att det låg lite krångligt i munnen.

I allafall runt där jag bor är det ett jättevanligt namn. Likaså Sako, en vapentillverkare, och även Norma en ammunitionstillverkare som bland annat gör Oryx. Ett tag hette alla hundar Tikka som även det är en vapensort. Skaraborgare gillar att poängtera att det verkligen är en jakthund ;)

I allafall runt där jag bor är det ett jättevanligt namn. Likaså Sako, en vapentillverkare, och även Norma en ammunitionstillverkare som bland annat gör Oryx. Ett tag hette alla hundar Tikka som även det är en vapensort. Skaraborgare gillar att poängtera att det verkligen är en jakthund ;)

Hahaha, det är ju jättefina namn allihopa, och jag har aldrig hört dem! De jakthundar jag känner heter Vilja och sånt. Det är jämthundar, kanske är olika där också. Och ägarna är norrbottningar. Roligt att höra om sånt.

Olle heter våran (mammas sambos) wachtelblandis :)
dsc_0400_54413d02e087c36781800bac.jpg

@AraSlei Otto är jättefint! Annars tycker jag Odåga passar bra med Ladda :up:
Vad kul att hanen blev röd! Ser fram emot bilder:love:

Haha, att det är så vanligt bland jägare är som @squarepants säger, att det är ett namn på en ammunition :D Det är också en afrikansk antilop, som jag tror att kulan är uppkallad efter.

Extra krångligt på småländska.. Ooyx ;)

Vi har själv fått välja namn. Temat var hjärta, (hjärtats eller hjärte-) så vår blev en Hjärtevän.

Själva smeknamnet funderar vi på ännu. Har nån tips på lite äldre kvinnonamn? Just nu ligger Selma och Alma på topp, men det sitter inte riktigt ännu. Idéer?

Hej!
Vi lurar att köpa en goldenvalp till våren, är det nån som har koll på uppfödare i Mellansverige? Vi har kontakt med en som vi tror är bra men det vore fint med åsikter från nån som är mer insatt.

Vi har själv fått välja namn. Temat var hjärta, (hjärtats eller hjärte-) så vår blev en Hjärtevän.

Själva smeknamnet funderar vi på ännu. Har nån tips på lite äldre kvinnonamn? Just nu ligger Selma och Alma på topp, men det sitter inte riktigt ännu. Idéer?
Elsa, Astrid, Hedvig, Nelly, Maja, Molly, Elsie, Sessan, Ester. :D

Siv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka