Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde det dumma: åkte och hälsade på 7 veckorsvalpar för att se om jag ville ha någon av dem... Kan någon gissa svaret på frågan? ;) ska jag välja med hjärtat så vill jag ha allihop, men hjärnan måste väga in (försöker jag övertala mig själv till). Jag är ju ute efter en framtida avelstik, och då blir ju kraven lite högre än för "bara" en sällskapshund... Jag är ruggigt kär i en av dem, men behöver fundera på om hennes "fel" är något jag kan handskas med. Finns en överhängande risk att hon inte blir en utställningshund, och jag vet inte om jag är beredd att skippa det nöjet och hoppas på att hennes eventuella framtida avkommor blir det istället. Beslutsångest! Jaja, ska bolla med uppfödarkollegor och återkommer med besked :)

Vad sägs om Opus? Ossian?

Jag förstår att det är stort samtalsämne. Vi kom ju nästan aldrig ens till skott. Ett namn som vi smakade på var annars Othello. Kan det vara något?

Opus har också varit uppe, men vi har redan en Ipod... Ippe och Oppe liksom :D Vet inte riktigt...
Min lillebrors bästa vän heter Ossian och en kompis tollare heter Othello tyvärr..

Namn är svårt!

Ale var åskådare på vallhundskurs idag :D
10930078_10152834657798666_1080068836628427347_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 433
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat