Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjärnan fick bestämma, hjärtat sörjer. Håller på och kollar runt vad mina favorituppfödare har för planer i år, får se om det dyker upp någon spännande kombination....

Hjärnan fick bestämma, hjärtat sörjer. Håller på och kollar runt vad mina favorituppfödare har för planer i år, får se om det dyker upp någon spännande kombination....
Men du slupper gråa hår pga vild valp.
En klen tröst men ändå.

Vår valp på snart sex månader är billig just nu.

Slå mig någon? Följer ju en jättefin valpkulls utveckling nu där jag kärat ner mig i en av tikarna. Nu dök nya uppställningsbilder upp och det stod att några av valparna var reserverade. Om det stod något sådant vid mina favoriter? Icke. Jag höll tummarna för att kunna sluta sitta och dagdrömma, men de två i mina ögon finaste valparna var "lediga".

*dagdrömmer lite till och funderar på om jag på något mirakulöst vis kan skapa möjlighet att köpa valp redan nu*

Slå mig någon? Följer ju en jättefin valpkulls utveckling nu där jag kärat ner mig i en av tikarna. Nu dök nya uppställningsbilder upp och det stod att några av valparna var reserverade. Om det stod något sådant vid mina favoriter? Icke. Jag höll tummarna för att kunna sluta sitta och dagdrömma, men de två i mina ögon finaste valparna var "lediga".

*dagdrömmer lite till och funderar på om jag på något mirakulöst vis kan skapa möjlighet att köpa valp redan nu*

Det ordnar du! Sedan startar du din kennel!

Det ordnar du! Sedan startar du din kennel!

Haha! Kommer nog aldrig våga föda upp själv, passar mig bättre att försöka stödja seriös avel som andra bedriver :) Men åh... vill vill vill ha valp nu! Dumt nog så vet jag inte hur det på något vis ska bli möjligt innan hösten. Tid kommer det finnas gott om från juni och framåt (om jag inte får ett extrajobb som jag ska söka idag), men så ska pengarna finnas också...

Har har vi hunnit med att träffa mamma igen:
www.facebook.com/video.php?v=10152841044428666&l=4995332191762101329

Sova som en söt korv på min arm i soffan, komplett med imbecilltunga:
11002662_10152840710318666_1030028706394976283_n.jpg

Och i morse hände det jag knappt vågat hoppas på; Fridolf tinade upp och inviterade till lek. Riktigt fin lek! :love:
www.facebook.com/video.php?v=10152841952653666&l=272535168533666868

Men herrejistanes, han är ju helt underbar :love: Väldigt fint pigmenterad redan, ingen grisnos där inte ;) Har ni kommit fram till namn?

Alltså jag vet :love: :D
Ja, det har gått fort! Skönt, vi vill inte ha en med grisnos ;)

Njae.. Det står nog fortfarande mellan Otis och Origo.. Ena dagen är jag mer för Otis, andra dagen mer för Origo :p

Dom har börjat bita på och busa så smått med varandra nu med, det ska börjas i tid!

Fina salukis parade nu, från kull som jag tidigare varit extremt sugen på att köpa valp från. Parade nu, då bör det vara leveransklara valpar i typ... juli? Hade varit perfekt att skaffa valp i juli, faktiskt. Meeen ju mer jag ser av föräldrarna, desto mer tveksam blir jag till att valparna kommer vara min typ av saluki. Fina salukis, absolut! Duktiga och trevliga salukis? Yes, det med. Salukis som har, vad jag ser som "det lilla extra" som får mig att dagligen fascineras av hunden? Njaaaa... inte lika säkert...

Ibland önskar jag verkligen att jag var ny i salukivärlden, lite okunnig, framförallt okräsen och glad så länge hunden var en hyfsad individ av rätt ras :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 023
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka