Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tjej växer och växer! Hon lyssnar, analyserar, försöker och agerar. Hon är inte rädd för någonting och visar intresse för allt. Nu är hon betydligt mycket tyngre att bära och ha i knäet också ;)

img_8944_54ce504f9606ee640e6b4eee.jpg

Men suck. En av de svenska uppfödarna som snart (troligtvis) har jättefina valpar hemma tycker att jag ska komma och pussa lite på valparna när de väl blivit födda och växt till sig lite :p Lär i alla fall komma valpbilder från mig i den här tråden i år, skulle vara kul att fotografera hela kullen :D

Men suck. En av de svenska uppfödarna som snart (troligtvis) har jättefina valpar hemma tycker att jag ska komma och pussa lite på valparna när de väl blivit födda och växt till sig lite :p Lär i alla fall komma valpbilder från mig i den här tråden i år, skulle vara kul att fotografera hela kullen :D

Det där är livsfarligt. Fullständigt livsfarligt. Och en taktik de satt i system, de där jäkla uppfödarna! :rage:

Åh, här kanske jag kan passa in? Troligtvis så föds det en kull valpisar om sisådär 6 veckor och i den kullen, just där någonstans, kommer i så fall att min lilla valp att vara! Frågan är bara vilken av dem det är som är just min lilla ulltuss...?! :P

Har ramlat över en väldigt lovande sheltiekombination.. Hade ju så gott som kommit överens med mig själv om att det nog blir heeler ändå när det väl är dags, och att vi skulle vänta med valp ett bra tag.. Men om det skulle råka bli en tikvalp över till oss ur den här kombinationen vet jag inte hur jag ska kunna låta bli! :nailbiting: Har fått väldigt bra kontakt med uppfödaren men inte träffat tiken ännu, så det beror ju mycket på hur det känns där också. Ska vänta tills vi vet om det blir några valpar över huvudtaget! Sen finns det ett väldigt stort intresse för den här kombinationen och framförallt på tikvalparna. Så det är mycket möjligt att det inte blir nån valp åt oss ändå. :p Ultraljud om 4 veckor! :nailbiting:

Det där är livsfarligt. Fullständigt livsfarligt. Och en taktik de satt i system, de där jäkla uppfödarna! :rage:

Jag vet! Jag ska ju inte ha någon från den kullen... men alltså... åh vad jag vill pussa valpar :D Dessutom lär det ju vara vår/sommar då, så jag fantiserar redan om hur fina bilder jag ska kunna fotografera på söta små valpar som sprattlar runt i fint, grönt, gräs...

På lördag ska jag träffa hundmamma och hundbebisarna! Spännande att se ifall det blir den svarta, eller om personkemi och temperament gör att vi får brindlen. Fem timmars resa dit:angel:

Spännande! Vilken ras?
Det kommer bli 25% papillon och 75% pudel. En liten ulltuss, med andra ord! :love:
Behöver jag säga att jag får hålla mig typ varje dag för att INTE köpa på mig matskålar, halsband och allt sånt där som man kommer behöva köpa!?
Det är bara 3,5 veckor sen parningen skedde och det känns som att man kanske ska vänta tills det är lite mer säkert att det kommer att bli valpisar.. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat