Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Uppfödarens bild)

tmp_27904-IMG_1105187644173751053700664.jpeg

Alltså, idag blir lilla For The Win Ale 4 veckor gammal. Så sjukt sööööt!

Ååh, hon är helt bedårande! :love:

Har fått kontakt med lite uppfödare nu! De flesta valpar verkar vara bokade i god tid, men nu har jag hittat en som eventuellt kan ha en valp åt mig! Vill någon Whippet-människa kika lite på info om hunden?

@Philosophia kanske? Hon har bra koll tycker jag det verkar som :D Kollar gärna själv också, fast jag vågar inte påstå att jag har någon superkoll på whippets. Jag är mest bara nyfiken på vad det är du hittat :p

Alltså. Hela dagen har jag gått runt och dagdrömt om en liten salukivalp. Jag MÅSTE ha en liten salukivalp! De är ju bara söta, blir rumsrena fort, kan vara ute mycket och leka, tuggar säkert inte så mycket inomhus om de barfas... TÄNK så gulligt med en liten valp!

Titta bara på hur söt Aysu var som valp!
Aysusitter1.jpg

Alltså. Hela dagen har jag gått runt och dagdrömt om en liten salukivalp. Jag MÅSTE ha en liten salukivalp! De är ju bara söta, blir rumsrena fort, kan vara ute mycket och leka, tuggar säkert inte så mycket inomhus om de barfas... TÄNK så gulligt med en liten valp!

Aysusitter1.jpg
Förstår dig till fullo! Det är underbart med valp! :love:
En fråga som egentligen inte hör hit. Är det bara Aysu du har? Har sett att du nämnt någon Wahidah (?). Stavning får stå för sig. :D

Jag är princip lovad en svart Whippetvalp nu. Eventuellt en brindle, eftersom den ena tikvalpens tänkta köpare velar.

Vi hade nog kanske helst haft en brindle, men jag tänker att det inte FÅR spela någon roll hur den ser ut. Ska hälsa på och se hur det känns om ett par helger

Jag är princip lovad en svart Whippetvalp nu. Eventuellt en brindle, eftersom den ena tikvalpens tänkta köpare velar.

Vi hade nog kanske helst haft en brindle, men jag tänker att det inte FÅR spela någon roll hur den ser ut. Ska hälsa på och se hur det känns om ett par helger

Förstår färggrejen, men du, svart är väldigt snyggt! På alla hundar tycker jag, men särskilt en slimmad. Vad kul!

Nja. Svart är lite... ingenting? Brindle hade varit coolt! Får se, en hund är en hund, så i slutändan spelar det ingen roll. Och sen kan vi faktiskt få brindlen istället. Ska kolla lite hur vi passar ihop.

Nja. Svart är lite... ingenting? Brindle hade varit coolt! Får se, en hund är en hund, så i slutändan spelar det ingen roll. Och sen kan vi faktiskt få brindlen istället. Ska kolla lite hur vi passar ihop.

Lustigt det där med att "välja färg". Jag som bara haft hundar som haft samma färg tycker det skulle kännas lyxigt och nästan omöjligt att välja. Tänk om färgen är helt rätt, men inte personligheten och vice versa?

Jag har valt valp efter personlighet då färgen varit samma på alla i kullen.

Haha, jag skulle absolut inte ha en labrador och OM jag skulle ha en labbe så skulle den absolut vara gul för svarta hundar är inte så fina... Och vad har jag nu? Jo, en svart labbe och hon är naturligtvis finast i världen :love: (näst Skroffan då förstås - och hon är faktiskt brindle även om hon mest ser murrig ut :)).
Men helt ärligt, man tycker ju ändå att ens egen hund är finast även om man kan ha en favvofärg.

Ja, alltså färgen ska ju komma sist när man väljer hund. Men svart och vitt liksom gör att hundens former försvinner.

142220242624207700_resized.jpg

Jag hämtar hem den här godsaken från Nederländerna imorgon. Hon är då 8 veckor, så hon flyger med mig i kabinen. På frågan hur jag kan ta hem en sådan ung valp med de ändrade införselregler som gäller, så är det så att jag skickade in min ansökan innan 29 december, vilket gör att jag fått dispensen godkänd.

Aysusitter1.jpg
Jag går runt och tänker precis samma sak om borzoivalpar...

Men nej, jag ska -INTE- ha en till hund innan min egen slyngel är vuxen. Jag orkar inte med två marodörer... säger vi...

Skärmavbild-2015-01-25-kl.-17.20.54.png

Det närmar sig :D

Jag hoppas på att det blir några röda valpar, men jag tror tyvärr inte det... Är dock inte så insatt i det här med färg och nedärvning, eftersom det viktigaste är att dom jagar som tusan ;)
Tiken är röd (som synes), och vår hanes (som är fader till kullen) mamma är röd men vår hane är brun. Jag vet tyvärr inte färgen på vår hanes mammas föräldrar, men den parade tiken har inte rött förrän hos mormorsfar, och brunt och brunskimmel i de närmare släktleden.

Skärmavbild-2015-01-25-kl.-17.20.54.png

Det närmar sig :D

Jag hoppas på att det blir några röda valpar, men jag tror tyvärr inte det... Är dock inte så insatt i det här med färg och nedärvning, eftersom det viktigaste är att dom jagar som tusan ;)
Tiken är röd (som synes), och vår hanes (som är fader till kullen) mamma är röd men vår hane är brun. Jag vet tyvärr inte färgen på vår hanes mammas föräldrar, men den parade tiken har inte rött förrän hos mormorsfar, och brunt och brunskimmel i de närmare släktleden.
Åh, visst är det wachtel? Spännande, visste inte att dom fanns i rött. Nu måste jag googla! :D

@isafore Jodå, dom finns som helröda och helbruna, samt rödskimmel, rödskäck, brunskimmel och brunskäck :) Dom finns även med tan-tecken, och då med tan-inslag i helfärgat, skimmel och skäck. Tan är inte så vanligt dock.

Jag är deprimerad. Eller iaf ordentligt besviken. Vovvan är tom, igen. Och det här var sista chansen att ta en kull på henne... *ledsen* Där rök planerna på stamtik osv *suck*
Jaja, det är ju inte mycket att göra åt, kikar runt efter en tik att "börja om med", och kommer mest troligt att gå in som delägare i en annan tikvalp. Men ändå! *ledsen*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka