@Red_Chili Säg inte så! Här ska det inte bli någon valp inte! (Jag vill, jag vill, jag vill!! )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här går jag och väntar på att se om det blev någonting av parningen. Pirrigt värre, jag hoppas verkligen det!
Det blir förhoppningsvis en bedlingtonterrier. :-)Spännande! Vad är det för ras?
Det blir förhoppningsvis en bedlingtonterrier. :-)
Ja det känns som en lagom ras, ffa nu med småbarn. Lagom stor, lagom aktiv. Plus för pälsvården, har en liten förhoppning om att kunna prova ställa ut. Både pudel och beardis går därför bort, även om dom kunde passat fint annars.Aha, ja det är ju väldiga goa hundar . Jag funderar också på valp här under våren, i så fall får vi träffas för valpbus!
Hej och hå! Hjärnan vann över hjärtat, och nu har jag kontaktat några uppfödare av Whippet. Väntar med spänning. Tråkigt är att det inte finns någon rasklubb i närheten, och ingen möjlighet till att träna t.ex. LC här alls. Det kan hända att någon uppfödare ratar oss p.g.a. detta, men jag är hellre ärlig.
Håller tummarna!
Vilken gullig liten panda!Lekt med lilla fröken idag!
Fick tips av en uppfödare om att det tränas LC här i närheten. Finns ingen bana, men man tränar i terräng eller nåt?Åh så spännande! Var i världen bor du på ett ungefär? Har du kollat om det finns whippetracebana i närheten eller kapplöpningsbana? Tror inte att någon seriös uppfödare kommer rata er pga att ni inte bor nära möjligheter till vinthundsjakt, de flesta bor långt ifrån (själv bor jag i Sthlm men åker utan tvekan till både Gbg och Skåne för att tävla lc ). Det viktigaste är ju att hunden kan få ett bra liv i vardagen, och det kan den utan tvekan få även utan jaktträningar, det viktiga är ju att de får vara lösa regelbundet och verkligen springa av sig.
Fick tips av en uppfödare om att det tränas LC här i närheten. Finns ingen bana, men man tränar i terräng eller nåt?
Bor i Finland. Det finns en vinthundsklubb här i närheten som ordnar olika träningar och tävlingar.
Så söt @Migo! Har hon något namn än?
Åkeär bra, det heter vår ödla som också är av honkön. :-)Det lutar åt Ale. Jag är sugen på att kalla henne Åke
Åh gud så sött. De ser lite virriga ut, hundarna! Jag är liksom mest van med träning på bruks med stora nafsande hundar Såka och titta i Helsinfors? Får se hur jag har ledigt.Precis, LC finns det inga färdiga banor till Det plockas helt enkelt med saker till lämpligt fält när det ska vara träning/tävling. Lina som "haren" fästs i, trissor som sätts ner i marken som linan går runt och motor som drar ihop linan. Mer behövs inte (förutom kunniga funktionärer då ). Men bor du i Finland borde du, om du har möjlighet, åka och titta på LC-EM i sommar! Det hålls i Helsingfors i början av juni och är jättejättestort. De bästa hundarna från hela Europa kommer och ja, det är kul helt enkelt.
Såhär ser det ut på tävling:
Vår hane kom hem från en kärlekstripp igår, och tar sig tiken så blir det förhoppningsvis en valp därifrån
Det blir första valpen efter honom i så fall, han har tre kullar sedan tidigare men vi har tyvärr inte haft möjlighet att spara någon då.
Han är 7 till sommaren och lill-tiken är 2 i april så det börjar bli dags
Åh gud så sött. De ser lite virriga ut, hundarna! Jag är liksom mest van med träning på bruks med stora nafsande hundar Såka och titta i Helsinfors? Får se hur jag har ledigt.
Det här är jättespännande! Jag har liksom räknat med att ha Buke som stöd här