Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så fick jag veta idag att en av mina favorithanar (han är SÅ lik min första, älskade saluki...) har parat en till synes väldigt fin och bra tik nu :p Samma parning gjordes förra eller förrförra gången hon löpte, men resultatet blev tyvärr bara en dödfödd valp. Hoppas verkligen att det blir något nu. Jag har hoppats länge på att hanen ska få bli pappa till några valpar och han är trots allt gammal nu... Blir en spännande salukivår, helt klart!

Tur att tid och ekonomi sätter stopp. Då kanske du dessutom har sinnet i behåll. Jag hade aldrig, aldrig velat ha två. Jag kan knappt ens ta kort på valpskrället eftersom han liksom flyr kameran eller attackerar mig. ;)

Äh, två valpar är lättare än en. Det jobbiga blir längre fram när de ska grundtränas och meriteras bägge två i samma klasser samtidigt...

Min ågren är INTE mindre. Tod är en fantastisk individ men tiken är en framtidssatsning... Dammit!

Tredje dagen med Nemo nu. Kan sitt och ligg med godis och gå i koppel nu. Lekte lite gå vid sidan om idag med bra resultat. Lite kräsen med godis dock men frolic mini i bitar var gott. Han säger till med pip när han e nödig så det blir inte mkt olyckor. Skönt tycker vår tvättmaskin. (min sambo)

DSC_0794_zpsveeznkag.jpg
DSC_0835_zpsm1ddlghy.jpg
DSC_0851_zpsvlub9ujk.jpg

imorgon blir Nemo 9 veckor. Han har visat upp många trevliga sidor under dessa dagarna. Han accepterar oftast ett nej och har börjat att sluta bitas. Bilen gillar han efter att vi åkt iväg och haft myspromenader. Han visar redan tecken på att vilja bära, vilket uppmuntras. Han apporterar min lilla apportbock på lek. Tycker han är jätte kul.

Han är en pratig typ och låter mkt.

Dagens mysstund :love:

DSC_0869_zpskobgwerq.jpg

Jag har bestämt mig för att skaffa valp nu efter att hästen säljs, länge vart en dröm och nu blir det utrymme i tid och ekonomi. Hållet på och tittar runt på uppfödare (om någon har nån att rekommendera skicka gärna PM) och har nog hittat en som ska para till senhösten.
Har bestämt mig för dansk svensk gårdshund och vill hålla på med rallylydnad och eventuellt lite agility.

Här är det valpplaner på gång.:bump: I februari hämtar vi hem en Petit Brabancontik. Har en på snart fem år sedan tidigare men dom är ju sådana sköna individer att det är helt omöjligt att nöja sig med en!:love:
Varifrån? *nyfiken nyfiken nyfiken* Fler brabanconer till folket!!!! :D

Uscha, som om det inte är svårt nog att hålla en BC valp lugn i möblerade rum redan från början.

Äh, det är inga större problem, här passar de på att sova när de kan. Tycker dock synd om den lille kraken som inte får vara med lös på gården och tramsa, det som är så nyttigt :(

Går lite i valptankar. Jycken är snart åtta, dessutom har han Ulcerös kolit, så det är lite av en pensionär.

Har kikat och funderat. Tollare vill gubben ha, han gillar storleken och tempramentet. Jag är ingen "retriever man" som en skotte sa en gång om en fabror (fast Vargen är en kvinna).
Jag älskar spetsar, men jag vet inte om jag vill ha en nu.
Jag vill ha noll jaktinstinkt. Lättskött päls och glatt humör. Mellanstorlek.
Träffade en kooikerhond härom dagen. Bra storlek, lättskött päls. Trevlig.
Kan tänka mig blandras också. Vi får se vad som händer under sommaren.
Hund vill jag ha i mitt liv. Jag fick inte ha hund som barn, så jag har bestämt mig att som vuxen ska jag minsann hund. Och häst. Och akvariefiskar. Och råttor av lapphundsunderull...

Diva är fantastisk! Hon är en riktigt trevlig valp! Leker så snällt och kommer och lägger sig i knäet när hon vill sova. Valpar är underbara men man längtar ju redan tills att hon är lite äldre så man kan ut och göra saker med henne. :love:

Velandet är klart för min del.

Jag kan inte klara mig utan en pudel, det är bara att inse det är så. Det finns en uppfödare som har mina gamla favoritlinjer bakåt och tiken skall paras i mars.

Nu kör vi!

Äntligen är jag lugn i sinnet igen……..

/ kayoba

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 914
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka