Mer valpfunderingar, bara för att jag sitter ensam på julafton, dricker te och inte har något att göra
Alltså. Jag brukar aldrig se salukis som jag vill ha, jag är helt enkelt för kräsen. Nästa år kommer det kanske födas TRE intressanta kullar. Tre. Det är ju hur många som helst och vem vet, kanske ytterligare någon uppfödare planerar en intressant kull utan att jag vet om det än?
Visst, det är inte säkert att det blir något. Uppfödarna kanske ångrar sig, tikarna kanske går tomma eller så. Men ja, tre eventuella parningar där det kan födas riktigt bra valpar, men det är inte säkert att någon av parningarna blir av och jag vet faktiskt inte vad för hane som ska användas till någon av tikarna. Med lite tur paras bara en av tikarna med en riktigt bra hane precis när det passar mig att ta valp samtidigt som de andra antingen paras med hanar jag ogillar eller inte paras alls. Men tänk om alla paras med superbra hanar och att jag tidsmässigt och ekonomiskt kan ha valp från alla? Vilket problem jag får då! (och ja, jag vet att jag får köpa från alla tre uppfödarna)
Jag är ju nyfiken på vad det flyttar in för hund här sedan!