Sv: Vallfari lätta höst!!!
Tack fia0 och Carla!
Jo Tindra blir nog bra när hon blir klar...
Tidigare har hon varit lite ofokucerad och inte gått fram på banan. Igår var hon mycket ofokucerad men SPRANG av tusan - och det ser jag som ett framsteg!
Att tävla Tindra och Kengála på samma tävling verkar helt hopplöst! De tre gångerna har jag åkt utan Kengála, med Tindra och Nattar (som inte står i samma stall) eller bara Tindra och då är det är inget probelm! Hon är kolugn, står fint i hagen och gnäggar ingenting.
Men med Kengála med är det som förgjort! Tindra skriker, bockar runt i hagen när K. inte är där och gnäggar på banan. SUCK...
Idag var lilla skruttan duktig!
I fyrgången kom vi 4
e på 5,33! I tölt-finalen, som var 20 minuter efter fyrgångsfinalen, var stackars pållan TRÖTT! Men hon lydde matte så mycket hon bara orkade och var jätteduktig! Dockblev de sista tempoväxlingarna inte mycket att skryta med. Vi slutade delad 4:a på 4,75 och jag är så nöjd med att hon öht. gick på fast hon var så trött!
Hanna och jag vann femgången på 4,79 och jag är i huvudsak nöjd med det. Hon kan gå mycket bättre i passen och var svårare än väntat att lägga på bana (har aldrig ridit henne på ovalbana förrän igår).
Men fina priser var det! Fick ett täcke, en tävlingspärm och ett par stumpor (förutom rosetter förstås!).
/Malin