Vallfari lätta höst!!!

Sv: Vallfari lätta höst!!!

oj var vi SÅÅÅ många, haha. Jag kände bara igen några få!
Dig freyr, Filippan, Kiickan, Michis, Brandy_bus, Svalan.. Rätt så många ändå ^^

Träffade/såg rätt många på Hemfosa igår.
Freyr,Carla, Michis, Kiickan, Brandy_bus,Naggur, logadis m.fl. :)
Men jag tyckte väl att jag såg dig också, Filippan!;)

*kl*

Det blev en A-finalplats i Lätt Fyrgång senior (4:e med 5,13) och en A-finlaplats i Lätt tölt senior (3:de med 5,27) med Tindra och en A-final plats i Lätt femgång senior (1:a med 4,8) med Hanna!

En lyckad dag!

/Malin

Otroligt kul att se Tindra live! Hon är jättefin!

Oj skall vi räkna upp vem vi mötte/såg från Buke?
Thrandur
Svalan
Michis
Kiickan
Naggur
Carla
Yoshi
Brandy_bus
fia0
yew98fq
soft mee islandshästar
logadis

Kort sagt...vi var många från Buke där!

/Malin

Hej alla!

Jag var som sagt oxå där och såg några av er, jag var inte där med häst utan bara som publik en kort stund. Vem vann? Någon som har bilder?

Mvh Fatima

Hon som låg etta till a-finale tog också hem finalen.
Jag slutade sexa i a-finalen med 5,11 på en mkt mkt trött och framtung häst.

Är dock hur nöjd som helst, han var så duktig pålle mig med tanke på att han bara har vart igång i två veckor :D

´Då var ni duktiga.

Hörde idag att stallkompisen tog hem förstapris i tölt, trodde inte det var finaler idag (vet inte vad jag trodde ;) om jag hade vetat så hade jag kommit ut och tittat.

Hoppas någon har bilder att dela med sig av.

Ja, min älskade pålle :love:
Fick en fin rosett och vann ett par strumpor, kan behövas i den här kylan.
Jag har tyvärr inga bilder, inte just nu iaf.

Freyr - Jag måste hålla med fia0 att Tindra är otroligt läcker live, och något pratig i hagen :rofl:

Det jag fick i pris var förutom en grönvit rosett en godispåse, till mig förstås.;) :angel:

Önskar jag kunde varit där och tittat. Skoj att hitta en tråd här om tävlingen. Hoppas jag kan vara med nästa gång...
Grattis till vinnarna!

Tack fia0 och Carla!
Jo Tindra blir nog bra när hon blir klar...

Tidigare har hon varit lite ofokucerad och inte gått fram på banan. Igår var hon mycket ofokucerad men SPRANG av tusan - och det ser jag som ett framsteg!

Att tävla Tindra och Kengála på samma tävling verkar helt hopplöst! De tre gångerna har jag åkt utan Kengála, med Tindra och Nattar (som inte står i samma stall) eller bara Tindra och då är det är inget probelm! Hon är kolugn, står fint i hagen och gnäggar ingenting.

Men med Kengála med är det som förgjort! Tindra skriker, bockar runt i hagen när K. inte är där och gnäggar på banan. SUCK...

Idag var lilla skruttan duktig!
I fyrgången kom vi 4:de på 5,33! I tölt-finalen, som var 20 minuter efter fyrgångsfinalen, var stackars pållan TRÖTT! Men hon lydde matte så mycket hon bara orkade och var jätteduktig! Dockblev de sista tempoväxlingarna inte mycket att skryta med. Vi slutade delad 4:a på 4,75 och jag är så nöjd med att hon öht. gick på fast hon var så trött!

Hanna och jag vann femgången på 4,79 och jag är i huvudsak nöjd med det. Hon kan gå mycket bättre i passen och var svårare än väntat att lägga på bana (har aldrig ridit henne på ovalbana förrän igår).

Men fina priser var det! Fick ett täcke, en tävlingspärm och ett par stumpor (förutom rosetter förstås!).
/Malin

*kl*

okej, nu måste ju jag skriva hur "min" lillkille skötte sig då :love:
HAN VAR EN PÄRLA!

Gick utav bara tusan i töltuttagningen, fick poängen 4.37 vilket ledde till en delat 9plats och B-final som jag red i förmiddags.
Gick utav bara satan idag också och var om möjligt ännu finare, och med poängen 5.0 tog vi hem den finalen.

I 4gången igår var han PIGG!
Men gick riktigt bra, drog något i galoppen (han blir lite stark för mig ibland :angel: ) fick poängen 5.03, 7 hundradelar mindre än lillasyster Atla och Micke Billow.
alltså ledde jag B-finalen, idag var han trött (var bara en final mellan tölt och 4g), men han gjorde sitt bästa (och jag lyckades fortsätta RIDA även på banan), och vi höjde oss till 5.33 och vann även den finalen.

Lilla pärlan :love:
får se när mina proffsfotografer lyckas ladda upp alla bilder som dom (och jag) tagit.

Fina fina aset "min" :love:
för er som inte vet det;
Brandybus - Den gul/brunblacka hästen som är klippt på halsen
Kiickan - Den svarta med stjärn
Micke - Den enda killen :p
och jag - Den stora (149cm) läckra svarta hästen :love:

Grattis Michis! Jag måste säga säga att ni var riktigt duktiga, fast vi tävlade mot varandra.;) :D
Jag var rätt nöjd med min ritt förutom att han fattade fel galopp som gjorde att det drog ner på poängen.:( :mad:
Nästa gång är det skärpning för oss när det gäller galoppen!:mad:

Tack :)
är väldigt nöjd med lillkillen...

ingen annan som har npgra bilder att bjuda på ?

Tindra och jag i tölt:

malintindratolt.jpg

Foto Filippan

malintindratrav4.jpg

Och en i trav

/Malin

Här kommer lite mer bilder för er som vill titta. De blev visserligen kanske inte världens bästa, men min kompis och hennes mamma som fotade behöver lite övning.
Jag och Svalur:
5061135.jpg

5061137.jpg

5061139.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Bison
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 226
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 502
Senast: Ceta
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 219
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka