Vallfari lätta höst!!!

Sv: Vallfari lätta höst!!!

Knapplån

Jag kan väl åxå berätta lite=)

För er som såg oss så såg ni förmodligen att Naggur va mer död än levande. Han var spänd å trött. Men jag är jättenöjd! de va ju hans första tävling. å han satte alla gångarter. fast väääladigt långsamt. de ända som var hyffsat var galoppen tycker jag. Fast det blev korsgalopp ett par steg innan jag fick ner han och kunde fatta om. vet inte om dommarna såg det ens. då kritiken inte hade kommit över två timmar efter min start=(

Men sen tyckte tydligen Naggur att de va kul att va på tävling...

För han blåvägrade att gå in i transporten:smirk:

Två timmar höll vi på. den första timmen bara locka med gottis (viket alltid har funkat och tagit max 5 minuter att lasta) Sen provade vi med linor, la handuk över huvudet så han inte såg. aa. men efter två timmar gav vi upp. å mamma fick rida hem=)

så nu blir det till att lastträna tills Firmakeppni=)

Jag såg er och JISSES vilken söt liten parvel du har!
Jag såg er dock inte på banan, bara virvla runt i collecting ring.

Jag såg er på banan. SÅ SÖT och väääldigt bebis i ansiktsuttrycket! Taktrena gångarter med lååångsamt. Men det kommer att bli bättre skall du se!

/Malin

Mer bilder! Nu har vi sett på Freyr, Michis, Brandybus och Kiickan, alla ni andra då? Nåågon bild måste ni ju ändå ha!?

Carla & Freyr

Tack så mycket=) ja visst e han söt:love: Han har ett väldigt barnsligt å busigt ansiktsuttryck.

Ja han är inte särskilt frammåt på bana över huvud taget, men i lördags var det extremt. Men de va ju första tävlingen, så jag är jättenöjd ändå=) traven kan vara riktigt flott när han vill. men så fort jag försökte öka lite så höll han på att fatta galopp. så vi höll oss till snigeltakt i stället=)

haha i tölten trodde jag han skulle dö! herregud va jag fick peppa han att fortsätta. hehe dom som stod nära banan å hörde mig prata med naggur med bebisprat måste trott jag va helt vrickad=)

Men nästa lätta höst kommer vi tillbaka! mamma rider nog lätta vår. vet inte om jag hunnit komma i form tills dess=) men innan magen är ivägen så åker vi på firmakeppni och så får vi se vad som kommer upp. Nu står jag ju i grannstallet till Lisa Rosell så nu finns de inga bortförklaringar att rida för instruktör=)

Jag väntar fortfarande på bilderna som mamma har. ska tjata lite så lägger jag upp på mig å naggur snart

Carla & Freyr

Tack så mycket=) ja visst e han söt:love: Han har ett väldigt barnsligt å busigt ansiktsuttryck.

Ja han är inte särskilt frammåt på bana över huvud taget, men i lördags var det extremt. Men de va ju första tävlingen, så jag är jättenöjd ändå=) traven kan vara riktigt flott när han vill. men så fort jag försökte öka lite så höll han på att fatta galopp. så vi höll oss till snigeltakt i stället=)

haha i tölten trodde jag han skulle dö! herregud va jag fick peppa han att fortsätta. hehe dom som stod nära banan å hörde mig prata med naggur med bebisprat måste trott jag va helt vrickad=)

Men nästa lätta höst kommer vi tillbaka! mamma rider nog lätta vår. vet inte om jag hunnit komma i form tills dess=) men innan magen är ivägen så åker vi på firmakeppni och så får vi se vad som kommer upp. Nu står jag ju i grannstallet till Lisa Rosell så nu finns de inga bortförklaringar att rida för instruktör=)

Vad kul att du står i grannstallet nära henne. Min mamma har skickat sitt sto till henne på träning inför vårens stobedömning.

okej=) vad red du för häst? asså hur ser den ut. kommer inte ihåg några namn. va du sist in på en svart?

Jag såg er alla tror jag, eller de flesta. Förövrigt satt jag i bilen nästan hela dagen, höll på att frysa ihjäl. Det var ju iskallt:eek:

För oss gick det ganska bra :) är nöjd med lilla kusen och vi gör framsteg varje tävling (iaf i fyrgången). Första tävlingen drog lilla hästen i galoppen. Andra tävling bidde det fel galopp & tredje fick vi in alla gångarter rätt och slutade på en 13e plats på 4,8 :)

Haha, nej knappast. Fick ha en filt och hästtäcke såfort jag lämnade bilen och ändå frös jag. Sedan skulle vi vänta ungefär 2h på prisutelningen i passen. Dom hade inte ropat upp vilka som kom på medaljplats, så vi fick gott sitta och vänta om hon ville ha medalj. Jag la upp förslaget "Kan vi inte strunta i medaljen och åka hem?" Men det var inte ett bra förslag tyckte de andra:D

Men hon kom ju trea så det var väl lite kul att få en medalj.

Måste säga att mickes vél börjar se riktigt fin ut i passen.

Aw, din häst en riktig sötnows, vi sa det till varandra såfort han kom in på banan. Så kollade jag på schabraket och tyckte jag kände igen namnet:p

Jaa! Fötterna domnade ju i stövlarna och benen var ju som två istappar :eek:

Ja, Vél är en riktig godbit :d

Uch ja, jag led nästan lite med er ryttare och när jag såg michis i sin tunna tröja:eek: Fast snygg var den:) . Men det är himmla kul att visa upp sig som ett fint ekipage när det klaffar, vare sig det är strålande sol eller snöstorm.

Japp, men det var ju tur att det var sol iaf. Även om den inte värmde så värst mycket ;)

Haha, eller hur! Det var nog inte bara jag som kännde det, synd att man inte får ha bilen på i tomgång:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 226
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 494
Senast: Ceta
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 217
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka