Välkommen till världen 2009!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkommen till världen 2009!

Har den 11 och 12 maj fått två föl!!!

12majfol26.jpg

Somberlain e: Damino

12majfol36.jpg

Lawless: e: Balougraph

Våra två små guldklipmpar. Båda fölen är PRE-hästar :)
Minero-P född 7/4 e. Tendencioso IV u. Clasica-P
Minero1.jpg

Minero3.jpg

Novia-P född 14/4 e. Bailon IV u. Gaditana XXVIII
Novia2.jpg

Novia3.jpg

KL

Efter tre veckors väntan så kom han äntligen. Ett hingstföl e. San Brasil-Flemmingh-Shogun** . Den som väntar på något gott.....

Ett dygn på bilderna!

4 dygn före utsatt tid kom lilla "Emma" född hos ägaren till min medryttarhäst. Född 16/5 kl 16.30, ett dygn gammal på bilderna.
e: Szkopul - Santa Cruz VDL

DSCN0029.jpg

DSCN0019.jpg

På natten 15 maj föddes en liten brun hingst med stjärn e. Alligator Fontaine u. Pearls Raphane xx. En riktig piggelin :banana::bump:

I eftermiddag har Jalusie e: Express Ride fått ett svart stoföl efter Daguet Rapide. (Varmblodstravare)

I kväll kom det en liten hingst föl till världen vid 21 tiden

E: Siglavy Capriola Zaragossa (lipizzaner) U: Predominata (varmblods travare)

Bilder kommer i morgon :)

KL
Igår föddes ett stoföl e Quite Easy- Democraat, efter 3 personers draghjälp. En bjässe på 110 cm:crazy:
Bilder kommer!

20-5.jpg

Stoföl
Paint it black
E: Quite Easy
U: Fade to Grey
UE: Democraat

född 19/5 på dygn 325

I natt vid 02.30 föddes hingstfölet Escabel (Nobel-Escudo I) Brun med 4 vita strumpor, stjärn och snopp :love: Hon fölade på dygn 352.

Bilder kommer senare idag.

Inatt vid tretiden fick Ragline** en brun hingst med bläs och strumpor på hö fram och hö bak e. Alcatraz. Vill ju ha ett sto e.Alcatraz men det har blivit tre hingstar så nu får man väll ge upp.

Tidigt i morse ringde grannen och sade att det är ett föl för mkt i hagen. Zoya hade fölat i princip helt utan tecken :confused:.
Jag funderade i går om jag skulle försöka klämma ur lite mjölk ur juvret, men provade inte ens då jag ansåg att hon inte hade ngt juver trots 336 dygn...

Man känner sig minst sagt oansvarig, men allt hade gått mkt bra och lilla Zigne var på benen och hade redan diat.

Zigne VG e.Don Romantic u.Zoya (F2) e.Rubignon- Ampere

DSC00880_redigerad.jpg

Hon har även 4 vita höga strumpor, han typar dom verkligen med mkt tecken! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 415
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 322
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka