Välkommen till världen 2009!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkommen till världen 2009!

I natt vid 02.30 föddes hingstfölet Escabel (Nobel-Escudo I) Brun med 4 vita strumpor, stjärn och snopp :love: Hon fölade på dygn 352.

Bilder kommer senare idag.

IMG_6866.jpg

kl

Årets första föl kom i morse :). Ett brunt sto, inga tecken. Pappa är Cyrano de Bergerac och mamma Magic Mist (e Cortez). Blir Mistys 12:e och sista föl.

Bild073.jpg

Bild074.jpg

Nu får jag änterligen vara med, på småtimmarna någon gång föddes en liten hingst e. Herzensdieb, brun med tre vita fötter,stjärn och snopp. Som vanligt lurade stoet oss men allt gick bra som tur är.

Inatt kl. två fick vi ett nytt litet arab/frieserföl. Det blev ett sto e. Melle, u. El Witesse ue. Eldorado.

10 timmar gammal:

DSC_0063b.jpg

DSC_0060.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0079-1.jpg

Litet rött stoföl.- mormor upp i dagen.
Dotterns Cortezsto fölade inatt.
Rosastofl24maj2009.jpg
(Guido - Cortez)

ohhh om jag ska gå på det jag ser så lär även vi få se ett Guidoföl inom något dygn...

*kl*

Vet ej om jag rapporterat förra ungen?

Nåväl vi fick en liten Kexi T.H. den 14/5,sto e:Flying Snowball -Solexi

Nu på tiiidig morgonkvist 25:e kom vårt fjärde föl för året, även det ett sto
e: Flying Snowball -Juanita. Hon ska heta Kanita T.H.

Riktigt tjejgäng i år. Hoppas på att de två sista också är ston... -men sån tur har man bara inte.:grin:

Gira

Äntligen!

Nu får vi med vara med och skriva här=)
Igårkväll 21:40 så kom vårt lilla stoföl till världen. Efter last Liberty Ue: Chess, allt gick som enligt skolboken. Stoet skötte sig kanon bra och är nu en stolt mamma med ett superfint föl.
För bild på fölet gå gärna in på min profil!

*kl*

Inatt föddes årets första hingstföl e. Guido - Casa Grande -Calido.

Gira:banana:

Lite fölbilder... Fler kommer för saknar på några.

27747645.jpg
Hingst född 26/5 e. Guido -Casa Grande

27747649.jpg
Sto född 25/5 e. Flying Snowball -Juanita. Tyvärr blev bildkvaliteten kass :crazy:

27729155.jpg
Sto född 14/5 e. Flying Snowball -Solexi

Gira :banana:

27764630.jpg

Här är min prins som kom på söndags kvällen 24/5. 19.37. På bilden är han endast 5 timmar. Han är e: Cagancho - Calido I - Cabinetti I - Cottage son **
U: Tribaldiena - Gribaldi - Wagner - Joost. Han är såå tulig.

27764672.jpg

Första dagen ute i hagen =)

En liten ardennerhingst kom imorse! Kommer bli så lik sin mamma. :D

e. Finör u. Billan

Haha, mys <3 :D

Den 24 maj mellan kl 01:30 och 03:00 föddes äntligen vårt lilla stoföl här på gården:love: . Rasen är Nordsvensk brukshäst men vi vet inte vad hon heter än :confused:.
u. Tärna e. Elveligutten 1959

3timmar.jpg

Här föddes årets andra stoföl straxt före 12! En stursk liten dam men vi har nog inte diat så mycket än. Jag sitter inne och "låter dem vara" men spanar på tvn.

Stammen är Cashman - For Feeling - Irco Mena - Koncerz xx - Irco Marco

Återkommer med bilder, men hon är mörkbrun med stor bläs, höga vita ben och prickig mage!

Här har vi fått en underbar liten hingstunge, natten till idag (27/5) kl 23.45.
e. Figaro R u.Angie ue.Magini

Lillkillen var ganska stor så vi fick hjälpa stoet och dra ut honom. Stoet som är förstagångsföderska blev mycket tagen av förlossningen. Den lille hade lite svårt att hitta tuttarna, så han var 5½ timme när han fick sin första slurk. Nu efter att stoet fått återhämtat sig några timmar så är hon väldens bästa mamma!
Men jag blev otroligt förvånad över färgen!:eek: En fux med fyra höga vita strumpor och bläs, har inte sett något Figaro R föl som sett ut så, tycker inte att han lämnar så mycket färg alls.. Pappa är mörkbrun med stjärn + mamma brun med lite vitt = fux med massa vitt :eek: Men jag blev bara glad, min dröm teckning på en häst! :love:

påminner om de specifika trådreglerna!
Här kommer årets fölpresentationstråd, där vi visar våra föl när de äntligen tittat ut!
LÄS DETTA INLÄGG med trådregler INNAN du skriver ngt i tråden!

Presentera ditt föl, gärna med ras och härstamning angiven, och lägg gärna ut foton på ditt föl.
Hur du gör för att lägga in foton här kan du läsa i den här tråden, som finns på datorforumet. Där finns även tråd om bildredigering
Det är INTE okej att hänvisa till sin hemsida för bilder och/eller info om fölet, utan info och bilder ska finnas här!

I den här tråden accepteras ENDAST fölpresentationer!
ALLT annat kommer raderas!

Dvs INGA "Åh, vad söt!" och liknande kommer accepteras!
Frågor om fölnamnsförslag kan läggas på avelsgnägg.

Du som tänker komplettera med foto på ditt föl senare, gör gärna ett "citatsvar" från Ditt eget tidigare inlägg, så att det är lätt att se vilket föl som tillhör vilket inlägg...

Här föddes årets andra stoföl straxt före 12! En stursk liten dam men vi har nog inte diat så mycket än. Jag sitter inne och "låter dem vara" men spanar på tvn.

Stammen är Cashman - For Feeling - Irco Mena - Koncerz xx - Irco Marco

Återkommer med bilder, men hon är mörkbrun med stor bläs, höga vita ben och prickig mage!

Här är Cajsa ute för första gången:

ostergarden

ostergarden

på kvällen onsdag 27e kom stoföl nr 3 :laugh:

e. Lord Z - Calypso II

kan inte fatta att hennes mamma (som är svartbrun med lite tecken)bara gör fuxar med stor bläs o långa vita strumpor... ;) oavsett vilken hingst... :D kort kommer
(en kopia av stofölet e. Escudo I på avataren, har blivit stora damen o fick dubbeldiplom förra veckan)

Senast ändrad av en moderator:

Här är två dygn gamla Mary e VDL Pessoa - Maraton - Prince Fair**
En kopia av sin mor - fast med längre ben......

Mary3.jpg

Årets andra stoföl födddes i onsdags, hon är e. Camaro M-Cardento
074.jpg

Några vänner fick en hingst e. Jeopardy- Last Liberty
P5280032.jpg

Cola fölade vid 23tiden. Det blev ett stoföl, somblir skimmel. Precis som jag ville ha, MEN hon har senkontraktur.. Precis som fölet i fjol.. Det ser inte lika allvarligt ut denna gång, men Colan kasseras som avelssto nu iaf.

Jag kommer inte att lägga ner så mycket pengar på fölet utan ser hon inte bättre ut efter helgen så avlivas hon. Jag kan sträcka mig till att åka till klinik och ge engemycin och få expertutlåtande, men inget mera. Det blev alldeles för dyrt förra gången och Det blev avlivning iaf.

DSC00043.jpg

DSC00044-1.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 415
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 322
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka