Välkommen till världen 2009!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkommen till världen 2009!

Natten mellan torsdagen den 28 och fredagen den 29 maj fölade New Forest-stoet Ängsgårdens Kyra(e.Miclas Activ) och fick ett brunt hingstföl e.Rolökke Swallow. En pojke med stor stjärn, två vita kotor bak och långa ben, samt mkt "Goddag!"-ustrålning. :banana:

Rafic.jpg

Igår, den 30 maj klockan ca 21.25, fölade Loppan. Denna gången missade vi fölningen, då hon gick från att vara cool lugn till att har på egen hand fått ut fölet, på bara en halvtimme. När vi kom ut i stallet hade hon rest sig upp och börjat slickar fölet. Lite svårt att hitta juvret + att mamma Loppan fick eftervärkar, men efter 1 ½ timme var allt bra.

Det blev en hingst med bläs, två helstrumpor bak och två halvstrumpor fram :love:. Han är efter Dee jost van Dyke och vi hoppas på att han får samma mörkbruna färg som mamma Loppan.

dsc02746_40485383.jpg

dsc02741_40485317.jpg

Inatt på dygn 331 föddes vårt fina hingstföl e. Cellestial-Irco Marco.
Kommer bli skimmel och är mkt social och underbar:love:
pict0012_edited_40499333.jpg

På självaste Mors Dag föddes han!
Rubin's Hektor :love: hingst, e. Hauk Thun u. Glensa 3014

på kvällen onsdag 27e kom stoföl nr 3 :laugh:

e. Lord Z - Calypso II

kan inte fatta att hennes mamma (som är svartbrun med lite tecken)bara gör fuxar med stor bläs o långa vita strumpor... ;) oavsett vilken hingst... :D kort kommer
(en kopia av stofölet e. Escudo I på avataren, har blivit stora damen o fick dubbeldiplom förra veckan)

Här kommer ett par bilder på Northern´s Crème de la Crème

creme03.JPG

creme05.JPG

För ett par veckor sedan tittade årets fölunge ut, ett sto efter Qalle-Rohdiamant-Iran. Kanske inte fullt ut vad vi hoppats på, men hon är en härlig liten individ, snäll och social! Vi får se hur hon utvecklas! :love:

Fem dagar på bilderna.

DSQhuvud.jpg

DSQhela.jpg

Senast ändrad:

I går kväll, nästan exakt på timmen 330 dygn efter betäckningen :D, fick vi årets enda föl här:
En liten fuxfärgad fullblodsflicka e. Sizzling Saga** u. Loving Madonna** - Ditton Wood.
PICT1816.jpg

Natten mellan söndag 31/5och 1/6 födde Loppan ett stoföl 00:53 tittade hon ut en vecka före beräknad tid.
E: Empire vdl U: La Loca
Brun med stor stjärn och en liten snopp,lite vitt på ena bak benet.
bilder kommer

Nu har Miranda äntligen fölat!!
Det blev ett stoföl precis som jag trodde.
E: Bocelli U: Miranda E: Magritte

Är det någon här som kan det med att lägga upp bilder får ni gärna hjälpa mig!! Jag har it teknik som en badrumsvåg. *suck*...

Hej
Äntligen får jag vara med i denna tråd:bump: 01.20 inatt så föddes Thor från Linden, islandshäst, efter Aegir från Skeppargården. Han fick lite draghjälp av min man, han föddes på dygn 340. Bilder kommer senare...
Kram Suss:love:

I natt föddes ett Jätte stort skimmel hingst föl e: Irco Mena ue:Escudo II (född tio dagar för tidigt)
Den är allt jag någonsin önskat mig, ett helt perfekt föl.
Men det var en lång och jobbig förlossning då fölet var enormt stort.
Distrikt vet. har varit ute i natt och försökt hjälpa stoet att släppa efterbörden,
men som efter snart 14 timmar fortfarande inte vill ge med sig

Nu hoppas jag att den "lilla" orkar resa sig upp då det har varit handmatning som har gällt de senaste timmarna då den inte orkar.
Stoet är mkt medtagen så hon har fått dropp och lite extra energi så hon orkar med ut på "efterbörds promenaderna."

Bilder kommer när både fölis och sto visar att de mår bra.
hls
Emeli

Den 31/5 föddes Briar Rose, lillasyster till Briko som vi fick avliva pga hjärtfel för två år sedan. Hon är väldigt lik sin helbror, men lite större.
"Rosen" är e Briar ue Turban Rose. Det är Kopias ("Kajsas") femte föl. Näst yngste sonen Couleur Rose vann sitt 3-årstest i hoppning.

BriarRose2.jpg

*knapp*
Bättre sent än aldrig;)

Här hemma har storken kommit med två friska fölisar.

Den 28:e april föddes Memt Curly Sue, Morgansto e: SC Island centavo u: Hmstd Boot Scootin Boogie

sue14maj2009_03.jpg

Den 14:e Maj föddes Wentworth Sheik, arabhingst e: Daffaq (GB) u: Wictoria Sheik.

wentworth20maj2009_03.jpg

Nu väntar jag bara på en fölis till som är beräknad att komma den 10:e juni:)

Här kommer bilder på Tindra QRE´s andra två föl:

Norton QRE e: Nobel-Amiral-Idealist
p4180027.jpg

p4250034.jpg

Mailman QRE e: Jaguar Mail-Quite Easy-Cardento
p4300015.jpg

p4300005.jpg

Här har travarfröken nummer tre för i år tittat ut.

Alfas Evita ska hon troligtvis heta. Hon är e: Daguet Rapide u: Hillary Clinton

Dag ett:

0811171496800.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 415
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 322
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka