Valet i USA

<snip>
Mark Kelly är väl en tänkbar kandidat också (inte för mig dock). Han vill ju bromsa invandringen från Mexico, precis som Trump som säkert kommer att angripa Harris gällande detta. Undrar förresten hur Trump tänker om vapenlagarna nu. Kelly vill ha striktare vapenlagar.

Vi har inte rad att slappa Mark Kelly's "congress seat" ... Han ar dock en av mina favorit politiker. Inte for extrem at nagot hall. Vad det galler invandringen ser han problemet och hor vad hans valjare sager. Det kostar enorma summor i "border states" och skapar enorma problem och ar inte sa latt att losa som de flesta i Washington DC (och runt varlden) tror. Dessutom vore det possitivt att ha en demokratisk VP kandidat som inte bara sager tvart om mot Trump, utan som hor vad hans valjare sager.
 
Jag måste säga att det plötsligt blivit en Demokratisk schwung,
samtidigt som känslan är att GOP inte har en aning om hur de ska tackla de här plötsligt nya förutsättningarna. De har verkligen gått ALL IN på att knäcka Biden, så hur i helvete ska de göra nu?

Många MAGA-argument mot Biden har just nu vänts rätt mot Trump.
 
1722143357366.png
 
Såg ett Venn-diagram cirkulera bland andra som är investerade i veepstakes, som jag tycker är rätt bra. Med reservation för att Walz kanske inte tilltalar delar av donatorskretsarna lika mycket, däremot tror jag att han kan nå ut till glesbygd. Det senaste jag läste är förresten att Harris team verkat mest fokuserade på Kelly, Shapiro och Walz. Men samtidigt så antar jag att man får ta det med en nypa salt, för många medier verkar ha en dragning åt just Shapiro och Kelly så det blir väl lite hopium i själva rapporteringen.
1722154118076.png
 
Har du sett texterna om hans förra klasskompis/vän? Har sett många rapportera om saker som understryker vilken hycklare han är sett till Trump etc. Men jag tycker att det var genuint ledsamt att läsa att han verkade vara en ok snubbe för inte så längesedan.
https://www.dailymail.co.uk/news/ar...emails-texts-transgender-classmate-trump.html
 

JD Vance om sin fru. Hur kan han med sig själv? Vidrigt.
Han är genomvidrig och jag undrar vad hans stackars fru står ut med. Han har ju sagt att kvinnor som blir misshandlade i sina förhållanden ska stanna i dem och eftersom allt de säger handlar om projektion så kan det uttalande bara leda mig till en slutsats. Den här mannen hatar kvinnor från djupet av sin själ, ja han har nog i och för sig ingen själ men du förstår vad jag menar.
 
Apropå misogyni, han arbetar liksom med Kellyanne Conway igen (hon slutade ett tag pga. konflikter hemma med barnen, dels pga. att George Conway kom att bli en Trump-hatare av rang - men de är skilda nu). Och då drar Trump slutsatsen att Kellyanne måste ha betett sig hemskt mot sin exmake, annars hade han inte betett sig så galet.
1722323563728.png
 
Apropå misogyni, han arbetar liksom med Kellyanne Conway igen (hon slutade ett tag pga. konflikter hemma med barnen, dels pga. att George Conway kom att bli en Trump-hatare av rang - men de är skilda nu). Och då drar Trump slutsatsen att Kellyanne måste ha betett sig hemskt mot sin exmake, annars hade han inte betett sig så galet.
Visa bifogad fil 150308
Egentligen inte relaterat till misogynin, vilken ju aldrig varit särskilt dold, utan mer en reflektion kring hur det verkar bli skilsmässa mellan MAGA och Fox. Nu vet jag väl att det varit lite småfrostigt där ett tag, och att det satsats mer på mer extrema medier istället, men frågan är hur sådant kan påverka valutgången.
 
Egentligen inte relaterat till misogynin, vilken ju aldrig varit särskilt dold, utan mer en reflektion kring hur det verkar bli skilsmässa mellan MAGA och Fox. Nu vet jag väl att det varit lite småfrostigt där ett tag, och att det satsats mer på mer extrema medier istället, men frågan är hur sådant kan påverka valutgången.
Fast jag tror inte att det blir en skilsmässa helt och hållet, Trump behöver liksom Fox räckvidd också för att kunna vinna - som ju du också verkar vara inne på. Liksom, tror inte att alla äldre män som han hoppas vinna tillbaka har koll på mer udda medier (förutom kanske NEWSMAX).
 
Just ja, "White Dudes For Harris"-zoom var 190.000 pers. och de samlade in 4 miljoner.

Och vi veepstakes-entusiaster har förlorat en deltagare i spelet, Roy Cooper som hoppade av. Av helt rimliga skäl. Personligen tycker jag att det är synd, även om jag föredrar Walz och Beshear så hör Cooper till de som hade varit ett helt ok, sympatiskt val, som inte upprört så många. Men jag förstår också att han inte vill att Mark "some people need killing" Robinson ska ta över som guvernör i NC.
1722328150982.png
 
Egentligen inte relaterat till misogynin, vilken ju aldrig varit särskilt dold, utan mer en reflektion kring hur det verkar bli skilsmässa mellan MAGA och Fox. Nu vet jag väl att det varit lite småfrostigt där ett tag, och att det satsats mer på mer extrema medier istället, men frågan är hur sådant kan påverka valutgången.
Ja och Trump har mycket större behov av fox än vad fox har av Trump. Fox behöver andra tittare än de mest hjärntvättade MAGA supportrarna för att klara sig ekonomiskt. När Trump nu blir mer och mer extrem så kan inte fox följa med om de vill behålla sin tittarbas av normala republikaner och independent.
Trump bevisar återigen att han är en idiot när han medvetet vidgar sprickan.
 
Okej okej, just nu i denna stund verkar Beshears odds gått ned mycket, det finns lite oklara rapporter om att han fått utökad säkerhet och han postar extra sentimentalt????
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 033
Senast: tanten
·
  • Artikel
Hästnyheter På lördag körs Hambletonian på Meadowlands. Nu är spåren klara. – Det vore väldigt häftigt att vinna andra raka, sa tränaren Nancy...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Samhälle En månad kvar till valet. Här kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
23 575
Senast: Smoothi
·
IT & mobiler Just nu använder vi Telenor, eftersom de bl.a. har obegränsad surf i USA. Telia mfl har en viss mängd som tar slut snabbt och även...
Svar
10
· Visningar
267
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp