Valet i USA

Nackdelen med Beshear är att han inte hör till någon av vågmästarstaterna. Frågan är om Harris törs chansa.

Mark Kelly är väl en tänkbar kandidat också (inte för mig dock). Han vill ju bromsa invandringen från Mexico, precis som Trump som säkert kommer att angripa Harris gällande detta. Undrar förresten hur Trump tänker om vapenlagarna nu. Kelly vill ha striktare vapenlagar.
Jo, jag vet! Fördelen med honom är väl snarare att han kan navigera hur man styr med en röd majoritet och vissa att det är långt ifrån givet att man kan räkna med en delstat baserat på VP-kandidat, men om det är en så pass populär som Shapiro så är det väl en möjlighet.

Haha, tänkte pliktskyldigt skriva ett till inlägg där jag nämnd honom, för han är ju med på listan över möjliga. Han är absolut inte en favorit för min del, men som du säger så skulle väl det kunna väga upp en "nackdel" med Harris. Och han om någon vet ju att politiskt våld inte "bara" drabbar republikaner.

Enligt MSNBC granskar Harris kampanj följande personer btw (ser dåligt ut för AB och Big Boy... men jag hoppas ändå)

NC Gov. Roy Cooper
PA Gov. Josh Shapiro
AZ Sen. Mark Kelly
MI Gov. Gretchen Whitmer
MN Gov. Tim Walz
 
@MJLee verkar som att Harris kampanj faktiskt undersöker Pete Buttigieg som en möjlig VP.

Eftersom jag blivit känslomässigt investerad i Beshear och Cooper (och Walz, men det är sen gammalt) så hurrar jag inte, men fattar att många nog nog gör det ;)
 
@MJLee verkar som att Harris kampanj faktiskt undersöker Pete Buttigieg som en möjlig VP.

Eftersom jag blivit känslomässigt investerad i Beshear och Cooper (och Walz, men det är sen gammalt) så hurrar jag inte, men fattar att många nog nog gör det ;)

Tyvärr tror jag fortfarande att hon inte kommer välja en gay man som tom är gift och med två barn, även om det väger upp att hon är barnlös. Jag vet att många tror på Kelly, fd astronaut, kommer för östkusten (inte västkust libertad). Mycket populär i en av vågmästardelstaterna. Fd officer, eg, hamra på att Trumps pappa lyckades förhindra att Trump behövde göra militärtjänst i Vietnam. Plus och minus hardline invandrarpolitik - väger upp Rs anklagelser av att Harris har misslyckats. Vilket är total BS eftersom Biden fortsatte Trump administrations migrationspolitik förutom att inte bygga en misslyckad mur mot Mexico.
 
Tyvärr tror jag fortfarande att hon inte kommer välja en gay man som tom är gift och med två barn, även om det väger upp att hon är barnlös. Jag vet att många tror på Kelly, fd astronaut, kommer för östkusten (inte västkust libertad). Mycket populär i en av vågmästardelstaterna. Fd officer, eg, hamra på att Trumps pappa lyckades förhindra att Trump behövde göra militärtjänst i Vietnam. Plus och minus hardline invandrarpolitik - väger upp Rs anklagelser av att Harris har misslyckats. Vilket är total BS eftersom Biden fortsatte Trump administrations migrationspolitik förutom att inte bygga en misslyckad mur mot Mexico.
Många stora fackförbund är dock mkt skeptiska till Kelly (och Shapiro), så det är ju en nackdel.
 
Många stora fackförbund är dock mkt skeptiska till Kelly (och Shapiro), så det är ju en nackdel.

Sant, men de kommer inte att rösta på Trump vad som än händer. Problemet isof är att de stannar hemma. Speloddsen just nu för VP (de ändras dag för dag).


1721835127776.png


Shapiros Israel policy har gjort honom impopulär hos vissa demokrater. I går var det också en av hans senior aides som anklagades för våldtäkt.
Vissa har haft Gretchen mycket högre men Harris behöver en vit, het, man med en fotogenisk familj. Kelly har också fördelen av att vara gift med en politiker som överlevde en skjutning som hon fortfarande lider sviterna av. Dvs Trumps öra är en liten bagatell. Vet inte om jag egentligen tycker Kelly är rätt person, men han har många av de kvalifikationer som Harris behöver som motvikt.

Harris har ju redan blivit attackerad för att hon inte har barn (dock två välartade bonusbarn).

https://people.com/all-about-kamala-harris-stepchildren-8681626
 
Sant, men de kommer inte att rösta på Trump vad som än händer. Problemet isof är att de stannar hemma. Speloddsen just nu för VP (de ändras dag för dag).


Visa bifogad fil 149862

Shapiros Israel policy har gjort honom impopulär hos vissa demokrater. I går var det också en av hans senior aides som anklagades för våldtäkt.
Vissa har haft Gretchen mycket högre men Harris behöver en vit, het, man med en fotogenisk familj. Kelly har också fördelen av att vara gift med en politiker som överlevde en skjutning som hon fortfarande lider sviterna av. Dvs Trumps öra är en liten bagatell. Vet inte om jag egentligen tycker Kelly är rätt person, men han har många av de kvalifikationer som Harris behöver som motvikt.

Harris har ju redan blivit attackerad för att hon inte har barn (dock två välartade bonusbarn).

https://people.com/all-about-kamala-harris-stepchildren-8681626
Fast fackförbund är ju större än om att enstaka väljare stannar hemma.

Och såg det om Shapiro, det är inte en ny nyhet, men den började väl cirkulera igen igår. Tänker att det normalt kanske hade funkat, det är ju inte han som blivit anklagad - men sett i ljuset av att man vill attackera Trump för hans historik så blir det ju en större sårbarhet.


Gällande Pete antar jag att det är en nackdel att många har East Palestine färskt i minnet, där han fick mycket skit för att han var för långsam med att åka dit efter olyckan etc.
 
Det går fortsatt bra för JD! Igår var det soffor för nästan hela slanten.
1722006106163.png

Idag har den här texten från februari återaktualiserats "J.D. Vance ridiculed for accidentally revealing explicit dolphin-based search history" https://www.rawstory.com/jd-vance-dolphin-search-history/

Hans karisma när han ska vara inbjudande vid kampanjmöten och intervjuer är också lite sådär, lite "Late Stage DeSantis".
 
Det går fortsatt bra för JD! Igår var det soffor för nästan hela slanten.
Visa bifogad fil 150042
Idag har den här texten från februari återaktualiserats "J.D. Vance ridiculed for accidentally revealing explicit dolphin-based search history" https://www.rawstory.com/jd-vance-dolphin-search-history/

Hans karisma när han ska vara inbjudande vid kampanjmöten och intervjuer är också lite sådär, lite "Late Stage DeSantis".

Min kompis som bor i USA (Pittsburgh) sa att den enda åsikten hon har om Vance är att han har "a very puncheble face"
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 033
Senast: tanten
·
  • Artikel
Hästnyheter På lördag körs Hambletonian på Meadowlands. Nu är spåren klara. – Det vore väldigt häftigt att vinna andra raka, sa tränaren Nancy...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Samhälle En månad kvar till valet. Här kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
23 575
Senast: Smoothi
·
IT & mobiler Just nu använder vi Telenor, eftersom de bl.a. har obegränsad surf i USA. Telia mfl har en viss mängd som tar slut snabbt och även...
Svar
10
· Visningar
267
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp