Jo, jag vet! Fördelen med honom är väl snarare att han kan navigera hur man styr med en röd majoritet och vissa att det är långt ifrån givet att man kan räkna med en delstat baserat på VP-kandidat, men om det är en så pass populär som Shapiro så är det väl en möjlighet.Nackdelen med Beshear är att han inte hör till någon av vågmästarstaterna. Frågan är om Harris törs chansa.
Mark Kelly är väl en tänkbar kandidat också (inte för mig dock). Han vill ju bromsa invandringen från Mexico, precis som Trump som säkert kommer att angripa Harris gällande detta. Undrar förresten hur Trump tänker om vapenlagarna nu. Kelly vill ha striktare vapenlagar.
Haha, tänkte pliktskyldigt skriva ett till inlägg där jag nämnd honom, för han är ju med på listan över möjliga. Han är absolut inte en favorit för min del, men som du säger så skulle väl det kunna väga upp en "nackdel" med Harris. Och han om någon vet ju att politiskt våld inte "bara" drabbar republikaner.
Enligt MSNBC granskar Harris kampanj följande personer btw (ser dåligt ut för AB och Big Boy... men jag hoppas ändå)
NC Gov. Roy Cooper
PA Gov. Josh Shapiro
AZ Sen. Mark Kelly
MI Gov. Gretchen Whitmer
MN Gov. Tim Walz