Valet i USA

Shapiro backar Harris som presidentkandidat (det har inte alla stora namn som potentiellt skulle kunna försöka såg på en fuling att kandidera själva, gjort). Skulle kunna tolkas som att han har siktet inställt på VP.
 
264231d4104286240ea6aaa8236d5bd10efe6b41.jpg

Det vore amazing om han ville utnyttja det nu ... 😅
 
Kan du förklara?

Jag förstår inte riktigt.

Det är någon som tycker han kan passa på att driva igenom vad som helst nu eftersom har inte tänker gå till omval och det är ett halvår kvar till valet, tolkar jag det som.
Jag tror att den framförallt refererar till Supreme Court's beslut som innebär att USA:s presidenter i princip är helt immuna mot åtal från och med i juli i år (https://edition.cnn.com/2024/07/01/...mmunity-supreme-court-what-matters/index.html) och att han därmed, som Pajaztar säger, kan passa på att göra i princip vad som helst både utom och inom lagens gränser.
 
En "gammal" goding med Harris vs Kavanaugh:


Hon är så knivskarp på ett milt sätt, hur nu det är möjligt. Bäva månde Trump.
Och det verkar vara det här som fått progressiva att ge henne sitt stöd nu. Man får vara pragmatisk när demokratin är hotad helt enkelt. Sedan har jag noterat att hon fått stöd från några tunga fackföreningar (och innan igår läste jag något om att hon har ett närmare band till många fack än vad Biden har, även om bilden av dem utåt var att Biden var den mest arbetarvänliga).

Antar att det är talande att den som bröstat sig och vill utmana henne på konventet (hittills iaf), är en senator som nyss blev en independent (men som uppenbarligen går med i demokraterna igen då), och är högerlutande för att vara demokrat. Hittills är det ingen progressiv om utmanar.

Och några av de som skulle kunna vilja utmana, och kanske ro det i land, backar Harris. Som Pete Buttigieg, Gavin Newsom, Roy Cooper, Mark Kelly etc. Sedan har jag INTE sett något uttalande om Harris från Gretchen Whitmer, JB Pritzker och Andy Beshear :cautious:).

Just ja, AOC stöttar Harris, den kändes inte given. Däremot har jag inte hört något om vad Bernie tänker göra.
 
Nu har även Gretchen Whitmer, JB Pritzker och Andy Beshear uttryckt sitt stöd för Harris.

Börjar mer och mer tro på sin sistnämnda som VP, för han gjorde ett utmärkt utspel mot Vance i samband med att han pratade om att han stöttar Harris.
 
Undrar om Trump kommer att prata om henne som Kamala (plus nåt nedlåtande före namnet) som han gjorde med Hillary Clinton? Crooked Hillary. Att använda förnamnet är mer personligt och lite respektlöst. Han har ju den lilla ovanan, Donald .. förlåt, jag menar Trump.
 
Undrar om Trump kommer att prata om henne som Kamala (plus nåt nedlåtande före namnet) som han gjorde med Hillary Clinton? Crooked Hillary. Att använda förnamnet är mer personligt och lite respektlöst. Han har ju den lilla ovanan, Donald .. förlåt, jag menar Trump.

Han har börjat kalla henne Laughing Kamala och dom har släppt nån video med en massa klipp där hon skrattar.

Är typ ingen som fattar hur det ska vara nåt dåligt dock..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 063
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 413
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
233
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 799
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp