Valet i USA

Sedan måste jag nästan länka till en text om skälen till att jag börjat gilla ett av namnen som nämnts som en möjlig VP till Harris, Andy Beshear som är en moderat demokratiskt guvernör i en röd stat, men som ändå lyckas vara omtyckt där. Men det ger inte på att han gett avkall på att försvara queer-personer när de kristna konservativa kommit efter honom, det är lite imponerande:
https://www.nbcnews.com/feature/nbc...ag-queens-stirs-controversy-kentucky-n1145561
 
Är jag lite för negativ om jag undrar ifall USA är tillräckligt moget för att hon ska kunna vinna?
Hon har mycket annat emot sig också, egentligen. Som hennes åklagarkarriär, Biden-administrationens hantering av Gaza, att hon inte hört till vänsterflanken. Det är många unga demokratiska väljare som är emot det, men många mer moderata ser väl det som förmildrande omständigheter. Sedan kommer republikanerna balla ut och kalla henne för en DEI-kandidat ännu mer än de redan gör.

Men en viktig sak överlag, som talar till hennes fördel är att en stor del av valet handlar om kvinnliga reproduktiva rättigheter, och då skadar det inte att hon är en kvinna. Eller att hon är åklagare, med tanke på Trumps fasoner. Och jag tror vilken kandidat det än blev, så skulle det inte vara givet att slå Trump.
 
Vad tror ni det beror på att Biden inte tog upp att han stöttar Harris som presidentkandidat i sitt första meddelande? Känns ju märkligt att göra ett tillägg med detta innehåll.

Sedan funderar jag på varför Harris inte har gett någon kommentar öht.
 
Vad tror ni det beror på att Biden inte tog upp att han stöttar Harris som presidentkandidat i sitt första meddelande? Känns ju märkligt att göra ett tillägg med detta innehåll.

Sedan funderar jag på varför Harris inte har gett någon kommentar öht.
Det kom ju en tweet minuter efter, med en fin bild och ett fint meddelande. Jag tycker att det kändes värdigt på alla sätt.
 
Det kom ju en tweet minuter efter, med en fin bild och ett fint meddelande. Jag tycker att det kändes värdigt på alla sätt.
Jag håller nog inte med. Det borde ha stått i det första meddelandet. Men på sikt spelar det kanske ingen roll.
Kan ju vara anledningen till att Harris inte kommenterat.
 
Men det var som sagt minuter mellan :)

Harris har nu även fått stöd av progressiva Elizabeth Warren (som jag gärna sett som VP 2020 :D),det lutade redan så efter en intervju igår, men fint att se iaf!
Det är också många som inte nämner henne alls. Och som sagt att hon själv inte kommenterar något alls, inte ens Bidens avhopp.

Men jag hoppas att det inte betyder något utan att hon blir presidentkandidat :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 063
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 413
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
233
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 799
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp