Valet i USA

Haha, känner samma. Bernie :heart

Det här är väl ett argument för Harris, egentligen. Hon är känd i hela landet redan, även om hon varit ganska osynlig som VP. Hon är testad som primär presidentkandidat och det lär inte finnas så många fler skelett i garderoben. Det och att hon kan använda de pengar som kampanjen har.

Hade det inte varit för de sakerna, hade jag gärna sett Gretchen Whitmer (från början var jag mer för Gavin Newsom som jag på många sätt tycker är karismatisk nog, men har förstått att det vore bättre med en guvernör från en annan delstat. Hon är populär i Michigan, som demokraterna ser ut att förlora med Biden...). De båda går väl bort som VP till Harris också, den första för att två från Kalifornien verkligen inte skulle funka, och två kvinnor går nog absolut inte.
Whitmer är väl den enda som har sagt att hon inte vill ersätta Biden.
 
Bernie är för vänster och D har aldrig förlåtit Bernie Bros. AOC är en poc och också för vänster. Sedan har hon tagit ställning mot Israel. Det är verkligen bara en vit hetero vit man som har någon som helst chans. Problemet är också att det har redan snackats en hel del om att eventuell ny kandidat inte hinner komma med på valsedeln i vissa delstater.
 
Whitmer är väl den enda som har sagt att hon inte vill ersätta Biden.
Tänker att det för många är lite som Johan Pehrson, man säger en sak innan man fått frågan officiellt, en annan sak när man fått frågan. ;)

Men ja, sedan tror jag inte att det blir henne om man överger Kamala heller.
 
Bernie är för vänster och D har aldrig förlåtit Bernie Bros. AOC är en poc och också för vänster. Sedan har hon tagit ställning mot Israel. Det är verkligen bara en vit hetero vit man som har någon som helst chans. Problemet är också att det har redan snackats en hel del om att eventuell ny kandidat inte hinner komma med på valsedeln i vissa delstater.
Det här med delstaterna är fixat, även om cirkeln runt Biden försökt köra en snabbrunda med den motiveringen ändå.
 
Men är hon inte 35 i år?
Jo, det ser ut som om fyller 35 i oktober, men jag var osäker på om kandidaten måste ha fyllt för att få kandidera, eller om det räcker med att ha fyllt innan tillträde.

Sedan är det ju sant som det skrivs, fel kön, fel hudfärg och för progressiv (för USA)
 
Btw så har jag fått intrycket av att Harris trivs med Roy Cooper, hon kampanjade med honom ganska nyligen och idag ska hon tillbaka och göra det igen.
 
Jo, det ser ut som om fyller 35 i oktober, men jag var osäker på om kandidaten måste ha fyllt för att få kandidera, eller om det räcker med att ha fyllt innan tillträde.

Sedan är det ju sant som det skrivs, fel kön, fel hudfärg och för progressiv (för USA)
Jag trodde att det räckte med samma år, men det kan vara fel. Hursomhelst, det är en dröm med henne som kandidat. Nu i alla fall. Men vänta några år.... :)
 
Jag ser JD Vance som farlig för hela världen om Trump vinner, och han är smart och skicklig på en nivå som gemene politiker inte är... MEN politiken han driver är så extrem att det nog är osannolikt att han skulle vara ett dragplåster för en ny grupp som inte redan hade lagt sin röst på Trump. Visst, han har bros som är riskkapitalister, men det är ju inte så att det är en ny grupp väljare för republikanerna... så kliver Biden av så kan det trots allt finnas en chans.
 
Jag ser JD Vance som farlig för hela världen om Trump vinner, och han är smart och skicklig på en nivå som gemene politiker inte är... MEN politiken han driver är så extrem att det nog är osannolikt att han skulle vara ett dragplåster för en ny grupp som inte redan hade lagt sin röst på Trump. Visst, han har bros som är riskkapitalister, men det är ju inte så att det är en ny grupp väljare för republikanerna... så kliver Biden av så kan det trots allt finnas en chans.
Ja. Kombinationen Trump/Vance är en katastrof för den världsordning vi har idag.
 
Ja. Kombinationen Trump/Vance är en katastrof för den världsordning vi har idag.
Och innan nån undrar över om varför det är så bra med en världsordning där USA är boss och polis, så är det enda alternativet till en sådan: Kina, stött av Ryssland och Iran. Den världen vill inte ens USA-hatare i Europa bo i.

(Ryssland, som har problem med sin självbild, ser alternativet som Ryssland, stött av Kina och Iran.)
 
Och innan nån undrar över om varför det är så bra med en världsordning där USA är boss och polis, så är det enda alternativet till en sådan: Kina, stött av Ryssland och Iran. Den världen vill inte ens USA-hatare i Europa bo i.

(Ryssland, som har problem med sin självbild, ser alternativet som Ryssland, stött av Kina och Iran.)
Haha, ja till och med jag som var (och är väl till viss del fortfarande) skeptisk till att ingå i NATO på grund av att jag har impulser som tycker illa om USAs krigsmaskineri anser ändå att den tanken är väldigt mycket bättre än Rysslands dito. Sedan är Trumps och JD Vances böjelse för auktoritära ledare farlig i sig. Inte bara för att de länderna kommer få mer inflytande, utan också för att det öppnar upp för att tex. SD kan bli ännu värre. Ett jävla avgrundshål, helt enkelt.
 
Såg ett klipp där Pete Buttigieg intervjuas om JD Vance, och då kom jag inte helt osökt att tänka på den största Buttigieg-supportern jag vet, och kände att jag borde länka utifall du inte sett @MJLee :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 079
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 437
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
243
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 852
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp