Valet i USA

Jag tycker nog tvärt om gällande nervositeten. Den är värd att ta på allvar. Det har sett ganska dåligt ut i opinionsmätningar under en längre tid.
Vad menar du med dåligt. De senaste jag såg var att Biden ledde med 1% över Trump om man jämförde bara de två. Om man tog med övriga kandidater så ledde Trump med 1%. Det är inte bra men jag har svårt att betrakta det som "ganska dåligt"
 
Vad menar du med dåligt. De senaste jag såg var att Biden ledde med 1% över Trump om man jämförde bara de två. Om man tog med övriga kandidater så ledde Trump med 1%. Det är inte bra men jag har svårt att betrakta det som "ganska dåligt"
Han har haft dåliga "approval ratings", 20 juni var det bara 36% vilket är illavarslande ett valår om man är sittande president och bli omvald.

Och han har legat efter Trump redan innan debatten. Och jag vet att det kommit en mätning som är lite bättre än de andra idag (och det är ju inte bara de två - även om typ RFK Jr och tex. Jill Stein inte kommer ha någon chans så kommer de ta en viss procent) men det är också så att demokraterna ser ut att förlora stöd i delstater som man brukat vinna - vilket är skälet till att många har panik: https://www.politico.com/news/2024/07/11/democrats-biden-freak-out-blue-states-00167477

Och mätningen som visar att det står ganska stilla, visar ändå att en majoritet tycker att Biden borde kliva av - och Harris 49 % jämfört med Trump 47% https://www.washingtonpost.com/politics/2024/07/11/poll-biden-drop-out-election/
 
Han har haft dåliga "approval ratings", 20 juni var det bara 36% vilket är illavarslande ett valår om man är sittande president och bli omvald.

Och han har legat efter Trump redan innan debatten. Och jag vet att det kommit en mätning som är lite bättre än de andra idag (och det är ju inte bara de två - även om typ RFK Jr och tex. Jill Stein inte kommer ha någon chans så kommer de ta en viss procent) men det är också så att demokraterna ser ut att förlora stöd i delstater som man brukat vinna - vilket är skälet till att många har panik: https://www.politico.com/news/2024/07/11/democrats-biden-freak-out-blue-states-00167477

Och mätningen som visar att det står ganska stilla, visar ändå att en majoritet tycker att Biden borde kliva av - och Harris 49 % jämfört med Trump 47% https://www.washingtonpost.com/politics/2024/07/11/poll-biden-drop-out-election/
Och vem ska ta över?
De som skriker högst om att Biden ska hoppa av är republikanerna. Det tycker jag säger någonting.
 
Och vem ska ta över?
De som skriker högst om att Biden ska hoppa av är republikanerna. Det tycker jag säger någonting.
Fast det stämmer ju inte... de runt Trump är tydliga med att de föredrar Biden. Och det skriks inom demokraterna, fler och fler kommer ut öppet - och stöttar Kamala.
 
Fast det stämmer ju inte... de runt Trump är tydliga med att de föredrar Biden. Och det skriks inom demokraterna, fler och fler kommer ut öppet - och stöttar Kamala.
Jag har sett rätt många republikaner prata om att Biden borde hoppa av. Visst finns det demokrater också men av det jag sett har det inte varit lika tydligt.
 
Bland väljarbasen så är det ju fler republikaner än demokrater som tycker så, men det är ändå påfallande många som tycker att Biden är för gammal bland demokraterna - och bland independents (som ju behövs för en vinst). Fler och fler dems i representanthuset säger öppet att de tycker att Biden borde hoppa av, och inte ens Pelosi ger ett helhjärtat stöd utan har sagt att Biden är den som måste ta beslutet (trots att han deklarerat att han fattat beslutet och inte tänker hoppa av), och det är väl hittills bara någon senator.

Sedan är ju detta något som, hur löjligt det än låter, har tyngd. Clooney har genom åren samlat in massor med pengar till demokraterna. https://www.nytimes.com/2024/07/10/opinion/joe-biden-democratic-nominee.html
 
MAGA-republikanerna vill väl ha kvar Biden i valet, eftersom de har en klar strategi om hur han ska hanteras.
De har ju till och med börjat nysta i om de kan ogiltigförklara valresultat i vissa delstater om man tar bort Biden... så de har allt att vinna på att vilja ha kvar honom.
 
Bland väljarbasen så är det ju fler republikaner än demokrater som tycker så, men det är ändå påfallande många som tycker att Biden är för gammal bland demokraterna - och bland independents (som ju behövs för en vinst). Fler och fler dems i representanthuset säger öppet att de tycker att Biden borde hoppa av, och inte ens Pelosi ger ett helhjärtat stöd utan har sagt att Biden är den som måste ta beslutet (trots att han deklarerat att han fattat beslutet och inte tänker hoppa av), och det är väl hittills bara någon senator.

Sedan är ju detta något som, hur löjligt det än låter, har tyngd. Clooney har genom åren samlat in massor med pengar till demokraterna. https://www.nytimes.com/2024/07/10/opinion/joe-biden-democratic-nominee.html
Men hur kan Biden vara för gammal när Trump är lika gammal?
Varför är allt alltid en grej med Biden men aldrig med Trump?
Ta debatten. Biden gjorde uselt ifrån sig, håller med, men Trump lät som en bladdrande galning som ljög var 80e sekund. Varför pratas det inte om det?
 
Men hur kan Biden vara för gammal när Trump är lika gammal?
Varför är allt alltid en grej med Biden men aldrig med Trump?
Ta debatten. Biden gjorde uselt ifrån sig, håller med, men Trump lät som en bladdrande galning som ljög var 80e sekund. Varför pratas det inte om det?
Missade att du lagt till mer, det pratar ju visst om allt som Trump sa! Och de som vill byta ut Biden vill ju det för att de inte tycker att han lyckades tackla Trumps lögner. Och det är inte nytt med Trump, vad som däremot är nytt är att Biden framstår som så "skör".
 
Trump verkar ha blivit skjuten på ett rally??? Lät som en skottlossning och han leddes av scenen blodig. Alltså, jag hatar honom, men önskar inte någon det.
 
Dammen har officiellt brustit nu, Schumer och Jeffries som är de demokratiska ledarna i senaten respektive representanthuset har talat med Biden om att ingen data de har pekar på att han kan vinna. Även förra talmannen Nancy Pelosi har haft samtal. Allt detta skedde förra veckan, men nu har allt kommit ut så att säga.

Och Jeffrey Katzenberg, som är en central figur vad gäller att samla in pengar för Biden - har också talat om att pengarna sinar. https://www.semafor.com/article/07/...rey-katzenberg-warns-biden-in-private-meeting

Rapporteringen, även bland de mest Biden-vänliga hos MSNBC låter helt annorlunda idag jämfört med igår.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 064
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 413
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
233
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 799
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp