Valet i USA


JD Vance om sin fru. Hur kan han med sig själv? Vidrigt.
Jag lyssnade till vad han sa och det var:

- Jag älskar min fru så mycket, jag älskar henne för den hon är. Hon är inte en vit person och vi har attackerats av vita högerextremister för det ... men jag älskar min fru, hon är en så bra mamma ...

Hur får ni det här till att han ber om ursäkt för att hans fru inte är en "vit person"?

Det jag hör är att han älskar sin fru väldigt mycket för den hon är och att de attackerats av rasister på grund av hennes hudfärg.
 
Jag lyssnade till vad han sa och det var:

- Jag älskar min fru så mycket, jag älskar henne för den hon är. Hon är inte en vit person och vi har attackerats av vita högerextremister för det ... men jag älskar min fru, hon är en så bra mamma ...

Hur får ni det här till att han ber om ursäkt för att hans fru inte är en "vit person"?

Det jag hör är att han älskar sin fru väldigt mycket för den hon är och att de attackerats av rasister på grund av hennes hudfärg.
Det framgår ju inte av det här korta klippet, men jag tycker att det är sjukt fult av honom att använda sin fru som "alibi" för kommentarerna han gjort om "childless cat ladies" genom vad som framstår som en efterhandskonstruktion (det vet jag såklart inte om det är, men även om det inte skulle vara så skyller han till viss del på henne). Det är också så jag uppfattar att han tar upp att hon inte är vit, som ett alibi för anklagelserna om den rasistiska politiken som han och Trump för.

Jag tror absolut att han älskar sin fru väldigt mycket, men det ursäktar liksom inte hans positioner.

Lägger till: det är väl ingen här som sagt att han ber om ursäkt för att hans fru är vit? Det är rubriken på klippet som det är en länk till.
 
Ah, det visste jag inte!

Lite roligt mtp USA's TikTok ban, måste jag säga.... men de har väl bra säkerhetsrutiner på det.
Jo, det låter förstås lite hycklande. Sedan är det först nästa år som förbjudet isf börjar gälla, och det är väl inte omöjligt att det trots allt inte blir något förbud.
 
Suck, nu antar jag att det lutar väldigt mycket åt att det blir Shapiro. För första stoppet hon ska göra med sin VP-kandidat ska vara i Philadelphia.

https://www.politico.com/news/2024/...ly-running-mate-tuesday-philadelphia-00171999
Svarar mig själv, haha. Samtidigt så inser jag att det inte hör till vanligheten att man annonserar VP personens delstat (även om det vore väldigt rimligt att göra det i just Shapiros fall). Och person från kampanjen sa att man inte ska läsa in för mycket i var rallyt är.

Det verkar dock som att det blir en guvernör, vilket isf eliminerar Kelly och tyvärr din favorit @MJLee
https://www.axios.com/2024/07/31/ka...tter&utm_medium=social&utm_campaign=editorial
 
Jag är mer och mer såld på Tim Waltz. Han har den där folksy, white working class vibe. Är vit, het, cis och en familjefar. Han har dessutom en solid liberal bakgrund, som han är stolt över istället för att be om ursäkt för. Han kommer att sälja bra i midwest. Har dessutom varit ute och stumped för Kamala och många mycket bra intervjuer som höjt hans nationella profil.

Hans största problem är att han ser gammal ut även om han bara är ett år äldre än Kamala (60). Waltz har minst baggage som Trump kan slänga på honom. Han kommer dessutom från en delstat (Minnesota) som är mycket solid D, medan som @hastflicka sa Kelly behövs in Arizona.

Shapiro som judisk som backat Israel till högre grad än de andra är mer problematisk. Det borde inte spela någon roll men gör det. En svart barnlös kvinna med en judisk man och en judisk VP i dagens USA har mindre chans att ta tillbaka viktiga vita undecides/independents. Han dras också med att en av hans fd seniora aids har varit inblandad i en sexuell skandal som kommer ge en del liberala kvinnor att besluta att inte rösta. Och det är en demografi Kamala behöver. Politiskt aktiva ccl.

https://www.politico.com/news/2024/07/29/tim-walz-kamala-harris-vp-pick-00171746

https://www.nytimes.com/2024/07/29/us/tim-walz-minnesota-kamala-harris.html
 
Hans största problem är att han ser gammal ut även om han bara är ett år äldre än Kamala (60). Waltz har minst baggage som Trump kan slänga på honom.
Gillar också Walz, men vill bara säga att Andy Beshear har ännu mindre skit (Walz har en gammal rattfylla).
 
I klippet ovan får han frågan om hur han ser på att vissa republikaner anser att Kamela Harris valts på grund av sitt ursprung och inte förmåga, en "DEI hire". Han ber henne definiera "DEI hire" för att kunna svara och frågan omformuleras till om han tror att Kamela Harris fått positionen vicepresident på grund av att hon är svart och kvinna. Hans svar är att hon använder sitt ursprung med en indisk och en svart förälder opportunistiskt utifrån vad som hon tror hon vinner mest på och det visar på hur lite hon själv respekterar de här grupperna. Slutligen får han frågan igen om han tror att hon är en "DEI hire"en gång till och han svarar att det är möjligt men inget han vet eller påstår.

Jag tycker inte det är så illa svarat, kollade hela intervjun och skulle säga att han kunde gjort det bättre men det var inte heller direkt dåligt. Trots allt var det tre reportrar som skulle grilla honom och en var direkt konfrontativ och öppet fientlig, det är ingen lätt sits.
 
I klippet ovan får han frågan om hur han ser på att vissa republikaner anser att Kamela Harris valts på grund av sitt ursprung och inte förmåga, en "DEI hire". Han ber henne definiera "DEI hire" för att kunna svara och frågan omformuleras till om han tror att Kamela Harris fått positionen vicepresident på grund av att hon är svart och kvinna. Hans svar är att hon använder sitt ursprung med en indisk och en svart förälder opportunistiskt utifrån vad som hon tror hon vinner mest på och det visar på hur lite hon själv respekterar de här grupperna. Slutligen får han frågan igen om han tror att hon är en "DEI hire"en gång till och han svarar att det är möjligt men inget han vet eller påstår.

Jag tycker inte det är så illa svarat, kollade hela intervjun och skulle säga att han kunde gjort det bättre men det var inte heller direkt dåligt. Trots allt var det tre reportrar som skulle grilla honom och en var direkt konfrontativ och öppet fientlig, det är ingen lätt sits.
Aldrig sett någon snälltolka Trump + Vance såhär mycket.
 
Aldrig sett någon snälltolka Trump + Vance såhär mycket.
Det är ingen snälltolkning eller tolkning överhuvudtaget utan vad som sägs i Trumpklippet. Vance försökte jag översätta ordagrant men det här klippet var lite för långt för det.

Edit. För att vara petnoga så de sista två orden jag skrev "... eller påstår" blev fel.
 
Det är ingen snälltolkning eller tolkning överhuvudtaget utan vad som sägs i Trumpklippet. Vance försökte jag översätta ordagrant men det här klippet var lite för långt för det.
Men gällande Vance fick du ju det att låta som att någon av oss här skrev att han "bad om ursäkt" för att hans fru inte var vit. Det gjorde ingen.


Ja, Trump säger så, men det är så fruktansvärt tondövt och utan någon förståelse för vad han pratar om. Och första frågan som förvisso var skarp, är helt rimlig att ställa på ett konvent för svarta journalister... om han inte hade föredragit att bara ställa upp på snälla intervjuer i stort sett, så hade han varit bättre rustad för det här. Han har ffs varit president och kandiderar för att bli det igen. En journalisterna var btw från Fox. 🤷‍♀️
 
Men gällande Vance fick du ju det att låta som att någon av oss här skrev att han "bad om ursäkt" för att hans fru inte var vit. Det gjorde ingen.
Nej inte explicit, men klippet som postades hade den rubriken och budskapet så den enda rimliga tolkningen var att det var det som menades. Eller hur? Men om min tolkning var fel vilket var syftet och budskapet med klippet här i tråden?

Edit. Har kollat igen vad som skrevs och vilka knappar som användes och om inte budskapet var det som var titeln på klippet, att han bad om ursäkt för att hans fru inte var vit, blir det hela helt obegripligt för mig.
 
Senast ändrad:
Ja, Trump säger så, men det är så fruktansvärt tondövt och utan någon förståelse för vad han pratar om. Och första frågan som förvisso var skarp, är helt rimlig att ställa på ett konvent för svarta journalister... om han inte hade föredragit att bara ställa upp på snälla intervjuer i stort sett, så hade han varit bättre rustad för det här. Han har ffs varit president och kandiderar för att bli det igen. En journalisterna var btw från Fox. 🤷‍♀️
Jag har en helt annan åsikt, de frågor som bör ställas är sakpolitiska frågor, frågor som har betydelse för väljarna. Om han tror, eller inte tror att Kamela Harris blev vicepresident för att hon är kvinna och sin hudfärg är helt oväsentligt, rent skräp av reportern skulle jag säga.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 063
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 413
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
233
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 799
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp