Åååh, nu är det spännande...! Vet vi (eksakt eller ungefär) när hon kommer annonsera sin VP-kandidat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fotat utanför Walz residens nyligen, så hoppet lever iaf lite!
Visa bifogad fil 150773
Ja, noterat det. Enormt frustrerad över att ingen läckt något, och att vi lär få veta det som de planerat - idag. Haha.Enligt CNN blir det antigen Waltz eller Saphiro, isf hoppas jag med på Waltz!
Det skulle kunna komma vilken minut som helst nu egentligen, det är ju ett rally senare idag men tror det kommer komma en video före (och förmodligen textutskick till de som prenumererar på nyheter från kampanjen).Åååh, nu är det spännande...! Vet vi (eksakt eller ungefär) när hon kommer annonsera sin VP-kandidat?
Fotat utanför Walz residens nyligen, så hoppet lever iaf lite!
Visa bifogad fil 150773
Det var ju samma som sas om Vance när det var ökad säkerhet kring honom. Så det säger i sig inget.Tyvärr har guvernören av (kommer inte ihåg vilken delstat) bekräftat att det är han som sett till att Walz har de svarta suvarna.
Men gud vilken stress .Det var ju samma som sas om Vance när det var ökad säkerhet kring honom. Så det säger i sig inget.
Haha, läste att Harris inte ska ha fattat något beslut igår utan ville sova på saken.
Kampanjen har fått trycka upp skyltar med flera personers namn. Känns lite som förinspelade finaler av top model eller drag race där man spelat in att flera vunnit.Men gud vilken stress .
Walz var (tillsammans med Beshear) min favorit! Och visst, han representerar inte en vågmästarstat, men han är det alternativet som är mest av en "do no harm"-kandidat, samtidigt som han har enorm karisma och talar genom tv-rutan. Många tycker väl att han är för vänster och inte blir tillräckligt "mitten" för valsedeln, samtligt så representerade han ett mer konservativt distrikt när han satt i representanthuset - och var då mer moderat än hur han varit som guvernör. Så visst, han är progressiv men samtidigt pragmatisk. Tror att det är till hans fördel att han är gammal veteran och lärare, jämfört med Harris åklagarbakgrund. Han talar också till arbetarklassen mer än Harris som är bättre på medelklass.Jag läste precis vem som vann och rusade genast hit, jag hade noll koll på VP kandidaterna. Vad tycker ni om resultatet? Medium, BRA eller en blandning av olika sidor, etc?
Älskar att läsa dina inlägg i den här tråden, jag lär mig så mycket. Tack!Walz var (tillsammans med Beshear) min favorit! Och visst, han representerar inte en vågmästarstat, men han är det alternativet som är mest av en "do no harm"-kandidat, samtidigt som han har enorm karisma och talar genom tv-rutan. Många tycker väl att han är för vänster och inte blir tillräckligt "mitten" för valsedeln, samtligt så representerade han ett mer konservativt distrikt när han satt i representanthuset - och var då mer moderat än hur han varit som guvernör. Så visst, han är progressiv men samtidigt pragmatisk. Tror att det är till hans fördel att han är gammal veteran och lärare, jämfört med Harris åklagarbakgrund. Han talar också till arbetarklassen mer än Harris som är bättre på medelklass.
Många som är missnöjda hävdar att Harris backade till tryck från de som tycker Shapiro var för pro-Israel, vilket egentligen är BS. Walz är lika pro, utöver att han talat om demonstranter lite bättre. När jag hört rapporter om att Harris faktiskt sökt någon som inte har problem med att vara nummer två, och som kanske riskerar att låta sina egna ambitioner ta över inför nästkommande val, så tror att det nog drog ned Shapiros betyg lite. Hans intervjuer ska inte heller ha gått lika bra som Walz. Så det handlar nog mer om den biten, snarare än Israel eller att Shapiro är mer moderat än Walz.
"Pennsylvania Gov. Josh Shapiro, another finalist, avoided the green-room circuit and instead touted Harris and his own record at a series of events throughout the state. A pro-Harris event in Philadelphia turned into a Shapiro-for-VP party.
His style was seen by at least some in Harris’ world as showboating. One senior Democrat in touch with Harris’ team called it “counterproductive.”
And there was a sense within Shapiro’s team that, unlike Walz, his interview with Harris did not go as well as it could have. There was “not a great feeling” coming out of it, according to a person in touch with his advisers."
https://www.politico.com/news/2024/08/06/why-kamala-harris-chose-tim-walz-00172834