C
coocos
Sv: Val av hund?
Vad synd...
Ja så är det, vinthundar trivs bäst med varandra...
Vad synd...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så är det, vinthundar trivs bäst med varandra...
Men gud ni två läser ju inlägg som fan läser bibeln...
Ingen har någosin sagt att hon inte får gilla Beagle ( eller någon anan ras heller för den delen ) men folk har bara förklarat för henne att det kanske inte är så smart om man utgår ifrån vad dom vill göra med hunden...
Hon är ju uppenbart intresserad av några raser som föreslagits ( framkom nu ) därför undrar jag varför hon inte bemödat sig att svara ..
Nej jag väljer att kliva ur tråden nu och fortfarande står det TS fritt att köpa vilken hundras hon vill, men varför frågar man då om råd/tips på ett forum..
Nej jag försöker inte se saken på annat sätt, du svarade inte på min fråga ?
Det finns ju tips på andra raser i tråden, men dom har hon inte ens besvarat!
Nej jag vet bara vad hon skrivit här att hon har att erbjuda, det bli jäkligt svårt att tips om ras om man inte utgår ifrån vad TS själv skrivit!
Jag är ingen tankeläsare...
Hon har ju varit inne och skrivit i tråden efter det att hon fått tips ..
Du svarade själv på frågan som du alldeles nyss talade emot, en Beagle är det MKT jakt i och då ska man inte köpa den rasen om man inte är intresserad av jakt !
Du kanske ska börja kommentera de rastips du redan fått ?
Nej det behöver man inte, men att inte besvara de tips man får samtidigt som man ber om fler tips ?
Det emotsäger sig själv...
Om ni är inne på Schnauzer så är det flera här inne som har/haft Schnauzer, däribland jag
Jag skulle inte sakna dig direkt...
¨Men det är ingen som ska göra det... Så snälla hacka inte upp på detta...
okej okej, vill bara säga att vi har gett upp tanken på att kunna skaffa en Beagle, så mer andra förslag hade varit bra?!
Jag har läst alla inläggen i tråden och konstaterat att din (familjs?) kunskap om hundar är ganska begränsad.
Mitt råd är att ni ska köpa ett ordentligt hundkoppel. Sedan ska ni i minst två månader rasta detta hundkoppel, efter beräknade lekstunder och efter alla måltider (5 måltider varje dag). Kopplet ska rastas varje dag enligt ovanstående program, oavsett väder eller veckodag.
Det existerar inga sovmornar, dåligt väder eller vara borta på fest eller andra evanemang. Kommer kompisar på besök så måste ändå kopplet rastas.
Kom ihåg att det får aldrig klicka.
Ska ni bort kolla om det fungerar i förväg, accepteras det att en hund medföljer, annars stanna hemma.
Under dessa koppelrastningar kommer ni att träffa en massa hundägare som kommer att visa på olika hundars positiva eller negativa sidor. Ni kommer då att ha ett helt annat utgångsläge för att köpa en hund att fästa i kopplet.
Om ni fortfarande funderar på att köpa hund vill säga.