Val av hund?

Sv: Val av hund?

Ni missförstår en jakthund kan vara lös och man kan ha den som sällskap!!

Va ha ni själva för hundar vall, jaktoch bruks?? Tillgodo ser ni vakten i er hund?

Man kan ju få hunden att få utlopp för sina behova på annat sätt ex, spår, agility, lydnad m.m Men jag menar inte att alla ska ska göra så utan man ska sätt varje individ främst!!!

Men hur vet man innan man köper valpen att just denna individ inte är jaktbenägen?

Nej en ren jakthund som Beagle passar inte till sällskapshund ...

Jag tror dom flesta här inne på forumet som har ex vallhund VALLAR med den ( fråga Gnist ex )

Jag tror dom flesta som har en Brukshund också håller på med BRUKS

VARFÖR ska man promt ha en ras som man som ägare inte uppfyller "kraven" för ?

Jag hoppas seriösa Beageluppfödare säljer enbart till jägare !!

Men snälla försök se saken på ett annat sätt!
Just Beagle är en jakthund som ändå inte finns till salu för sällskap. Så varför hetsa upp sig??
Coocos sa bara att hon var intresserad av rasen man kan kanske då ge expempel på liknade hunder i utseende lr storlek.!!! Sen så vet du inte vad de har att erbjuda!!

Nej jag försöker inte se saken på annat sätt, du svarade inte på min fråga ?

Det finns ju tips på andra raser i tråden, men dom har hon inte ens besvarat!

Nej jag vet bara vad hon skrivit här att hon har att erbjuda, det bli jäkligt svårt att tips om ras om man inte utgår ifrån vad TS själv skrivit!

Jag är ingen tankeläsare...

Kanske inte varit inne. Är kanske inte sånna Buke fan som vi!? =P
Angående din fråga..
Det vet du inte men man ska ju Inte ska köpa en valp som avlats för mkt jakt, bruks, vakt om man inte är intresserad av detta...

Kanske inte varit inne. Är kanske inte sånna Buke fan som vi!? =P
Angående din fråga..
Det vet du inte men man ska ju Inte ska köpa en valp som avlats för mkt jakt, bruks, vakt om man inte är intresserad av detta...

Och i kompination av massa starka anlag + i fel händer kan det gå illa!!

Hon har ju varit inne och skrivit i tråden efter det att hon fått tips ..

Du svarade själv på frågan som du alldeles nyss talade emot, en Beagle är det MKT jakt i och då ska man inte köpa den rasen om man inte är intresserad av jakt !

Men snälla försök se saken på ett annat sätt!
Just Beagle är en jakthund som ändå inte finns till salu för sällskap. Så varför hetsa upp sig??
Coocos sa bara att hon var intresserad av rasen man kan kanske då ge expempel på liknade hunder i utseende lr storlek.!!! Sen så vet du inte vad de har att erbjuda!!

Tack! Precis vad jag menade!!! :rofl:

Nej jag försöker inte se saken på annat sätt, du svarade inte på min fråga ?

Det finns ju tips på andra raser i tråden, men dom har hon inte ens besvarat!

Nej jag vet bara vad hon skrivit här att hon har att erbjuda, det bli jäkligt svårt att tips om ras om man inte utgår ifrån vad TS själv skrivit!

Jag är ingen tankeläsare...

Jag trodde inte man var tvungen att besvara varje inlägg... Jag skrev endast här för att veta vad det fanns för utbud bland "bra hundar", alltså sådana som andra ägare kan rekomendera, jag vet nu, men visste inte då, att Beagle var en sådan "extrem" jakthund, men tack allesammans, jag vet det nu. Nu är vi inne på Schnauzer och pudel.

så mer andra förslag hade varit bra?!

Du kanske ska börja kommentera de rastips du redan fått ?

Jag trodde inte man var tvungen att besvara varje inlägg...

Nej det behöver man inte, men att inte besvara de tips man får samtidigt som man ber om fler tips ?
Det emotsäger sig själv...

Om ni är inne på Schnauzer så är det flera här inne som har/haft Schnauzer, däribland jag :)

Senast ändrad:

jag tycker en wippert är en kanon fin hund
pigg ,lekfull kan koppla av.

Whippet? Ja, min mamma hade typ 5 sådana när hon var yngre, så hon vill jättegärna ha en Whippet, men pappa tycker det skulle vara för pinsamt att gå ut med... :smirk: Men vi övertalar nog han snart :D

Jag trodde inte man var tvungen att besvara varje inlägg... Jag skrev endast här för att veta vad det fanns för utbud bland "bra hundar", alltså sådana som andra ägare kan rekomendera, jag vet nu, men visste inte då, att Beagle var en sådan "extrem" jakthund, men tack allesammans, jag vet det nu. Nu är vi inne på Schnauzer och pudel.

Schnauzer är trevliga hundar!!

Du kanske ska börja kommentera de rastips du redan fått ?

Nej det behöver man inte, men att inte besvara de tips man får samtidigt som man ber om fler tips ?
Det emotsäger sig själv...

Om ni är inne på Schnauzer så är det flera här inne som har/haft Schnauzer, däribland jag :)

Fan va du är på mig hela tiden då? Sköt du ditt, så sköter jag mig själv.

Men herregud människa, jag besvarar din otrevliga ton ...

Jag är väl inte alls "på" dig, jag besvarar det du skriver till mig, är det tillåtet enligt dig ?

Lycka till !

Ne men snälla Calazirya....

Coocon frågar om förslag för dem ska skaffa hund, de är intresserade av en Beagle.

Och då gör de fel?? Som jag tidigare sagt så får man väl gilla vilken ras man vill men nu så har det tyvärr ej möljighet att ha en sådan hund.

Coocon frågar efter förslag på olika raser, och om hon inte svara så är dem väl inte intresserade av den rasen för som sagt man måste inte svara på allt..

Så snälla hjälp henne!

Men gud ni två läser ju inlägg som fan läser bibeln...

Ingen har någosin sagt att hon inte får gilla Beagle ( eller någon anan ras heller för den delen ) men folk har bara förklarat för henne att det kanske inte är så smart om man utgår ifrån vad dom vill göra med hunden...
Hon är ju uppenbart intresserad av några raser som föreslagits ( framkom nu ) därför undrar jag varför hon inte bemödat sig att svara ..

Nej jag väljer att kliva ur tråden nu och fortfarande står det TS fritt att köpa vilken hundras hon vill, men varför frågar man då om råd/tips på ett forum..

a050.gif

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 561
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 459
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka