Val av hund?

Sv: Val av hund?

Och på vilket sätt skiljer jag mig från övriga på buke om jag får fråga ??

c034.gif

Senast ändrad:

Men det var väl inget svar på min fråga..

På vilket sätt skiljer sig mitt sätt att skriva ( ta gärna fram exempel ) jämfört med andra här på Buke och exakt vad i denna tråd gör att du skriver så till mig ?

c050.gif

det är någonting som gör att man kopplar en arg ton i din text oxh det känns alltid som du bara skriver det negativa i allt.

Jag tror dom flesta här inne på forumet som har ex vallhund VALLAR med den ( fråga Gnist ex )
!!

Vallhundarna vallas med, jakthundarna jagas med och småttingarna är sällskaps och gårdshundar.

Fullkomligt vansinne att köpa utpräglade, egenskapsavlade hundar att ha som sällskapshund med lite normal lydnad etc.

Vad jag hört om whippet är att de gärna vill ha en rasfrände också? Att de trivs bäst om de är två whippets eller fler. Rätt eller fel? Men det är sådana som varit insatta i rasen som sagt det.

Vallhundarna vallas med, jakthundarna jagas med och småttingarna är sällskaps och gårdshundar.

Fullkomligt vansinne att köpa utpräglade, egenskapsavlade hundar att ha som sällskapshund med lite normal lydnad etc.

¨Men det är ingen som ska göra det... Så snälla hacka inte upp på detta...

Ja så är det, vinthundar trivs bäst med varandra...

Kanske en Kelpie lr ngn Retriver...

Jag som ägare till Labrador Retriever kan svara lite vad jag tycker...

#Lekfull och pigg på långa promenader
Absolut! Vi tröttnar innan dem :p

#Inte för energisk, kan utan problem lägga sig i ett hörn (dock helst i sängen ) och vila
Absolut! Men får de göra det för mycket så blir de pest och pina att gå ut med. De måste få utlopp för sin energi, det är speciellt påtagligt de första åren :)

#Mellanstor
Beror på vad jag jämför med ;)

#Kort eller strävhårig
Nja...

#Icke-skällande
Kan larma, men inte direkt skälliga

#Klarar att vara ensam några timmar på dagen
Ja precis som alla andra hundar... Men många har en benägenhet att snygga till hemmet på sitt eget vis när de är unga...

De jag har sett har iaf alltid legat tillsammans i en stor hög oasvett hur liten bädden har varit ;)

Vinthundar trivs nog bäst om de har en annan vinthund som sällskap ja.
Men, det betyder ju inte att det inte går att ha en vinthund ensam. Att ha en vinthund själv och sedan låta den träffa andra hundar för att busa av sig (gärna med annan vinthund) fungera, så vitt jag vet, utmärkt.

Hade faktiskt tänkt föreslå whippet till TS innan jag såg att några andra redan gjort det. :)

ja kan gillar ju SPRINGER SPANIEL men dom kräver ju rätt mycker men kan va helt underbara sällskapshundar med bara dom får sina sagliga motion... kanske för långhårig iställe?

Annars finns ju PODENCO IBICENCO helt underbara hundar, men kanske är för stora iställe?

Nån slags Retriver kan man göra de mesta med tycker jag!

Lycka till och hoppas du hittar nån passabde hund som passar dina mål.... :)

Vad jag hört om whippet är att de gärna vill ha en rasfrände också? Att de trivs bäst om de är två whippets eller fler. Rätt eller fel? Men det är sådana som varit insatta i rasen som sagt det.

Ja, det har jag med hört.... Synd, det verkar vara en väldigt fin hund i övrigt. Ska kolla vidare på detta. :o

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 561
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 458
Senast: Bulldoozer
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka