mino
Trådstartare
jag har aldrig varit så värst förtjust i vagn, tycker det är ganska klumpigt att släpa med sig och det tar plats när man ska fram. Det har fört med sig att jag ofta tex cyklar eller åker bil dit jag ska och sen får dottern (nu 1 år 9 mån) gå eller möjligtvis åka kundvagn. Och det funkar utmärkt! Vi är i stort sett ensamma om att inte ha dottern i vagn, regeln tycks vara vagn för alla barn under 2,5. Det förvånar mig jättemycket för det funkar så bra att låta även små barn gå. Dottern tycker att det är ett äventyr att ha en sån där liten kundvagn som hon kör i affären. Hon lägger iofs en hel del som man får plocka ur men hon tycker att det är jättekul och hon har hittills aldrig kört på någon eller vält något. Kan tillägga att dottern inte är av det lugna försiktiga slaget som går stilla jämte mamma men det funkar ändå.
Hur resonerar ni om detta, tar ni vagnen av slentrian eller är det för att hålla barnet på plats? Det känns som att dottern har utvecklats en hel del av att gå och få tillgång till sin omvärld på ett annat sätt så det känns som om det finns mycket positivt med att låta dem gå. Finns det kanske fler som har gjort samma erfarenhet som jag?
Hur resonerar ni om detta, tar ni vagnen av slentrian eller är det för att hålla barnet på plats? Det känns som att dottern har utvecklats en hel del av att gå och få tillgång till sin omvärld på ett annat sätt så det känns som om det finns mycket positivt med att låta dem gå. Finns det kanske fler som har gjort samma erfarenhet som jag?