Sv: Vad tycker ni??
Jag kan förstå om man har sin häst inne mestadels om dagen om man håller på och vänja sin häst med att vara ute. Om den som ni säger aldrig i sitt liv fått vart ute förut.
Däremot så tycker jag att om man inte vänjer en sådan häst med att vara ute så är man en riktigt taskig jävel.
------------------------------------------------------------------
Jag tycker heller inte att man ska ha sin häst ute om den fryser. MEN en häst fryser inte när det är -5 grader om man har rätt täcken på hästen.
OM det regnar MYCKET och hästen visar tydligt att den fryser och vill in så skulle oxå jag ta in den. Men då ska den ha vart ute i åtminståne ha vart ute nåra timmar. Och jag skulle des sedan släppa ut hästen igen när den stått inne ett tag.
JAG kan inte förstå att hästarna måste stå INNE en HEL dag pga att det regnar eller blåser. Även de frusna hästarna klarar nog av att vara ute ett tag i regn o blåst. Oavsett var i landet det är.
Hur faen kan hästarna hinna bli blöta igenom 2 lager BRA täcken på 3 timmar? det går ju inte vilket betyder att alla alltså skulle kunna ha sina håästar ute minst 3 timmar varje dag.
En fråga Ni som har hästar som blir så hysteriska att de inte kan vara ute när det regnar lr blåser...att de inte kan vara ute då ..Hur gör ni om ni ska rida då? Det kan ju vara bra om hästen är van med det då...Särskilt när det gäller fälttävlan ju.
Slutligen.
Det är så j-a dumt att hästar oavsett värde ska behöve stå inne hela dagar...om det duggar tar det ju minst en halv dag innan det regnat igenom ett halvtaskigt täcke. Om det spöregnar har jag förståelse för att man tar in hästen tidigare. Också om det är väldigt blåsigt.Men jag har inte förståelse för att hästen inte får gå ute alls de dagarna väderet är trist.
Ni som låter era hästar vara inne de tillfällena vad har ni för hagar.
Jag skulleinte heller vilja ha min häst i vad jag kallar för sjukhage och spec inte när det regnar eller blåser hårt. De måste ju kunna röra sej.
I detta stall där jag var ,,,så var det en massa socker bitar och min första reaktion var OJ så många sjukhagar
Och jag fick till svar Näe men de används som vanliga hagar
FÖRSTÅR NI VAD HEMSKT DET MÅSTE VARA ATT FÖDAS TILL ETT SÅDANT ÖDE........ Stå i en sockerbit nåra timmar äta lite ridas ...stå inne igen äta lite ..titta lite .. tröttna och bara stå och hänga .. för det är precis vad de gör.