C
Carolrita
Sv: Vad tycker ni??
Nä,då.
Om jag har en TRAVhäst som är värd miljoner kronor skulle jag ha haft den på LÖSDRIFT :smirk:
Den kommer att gå mycket bättre på travet, då den är GLAD till max och man får en mycket harmonisk och GLAD häst
Man slipper då en häst som får skador som en uppstallad häst ofta får
Hästar får väll vara hästar, och då får man väll ha dem på lösdrift och ha ett stort utedriftsstall med mycket STRÖbädd som halm...Typ 10 cm halmbädd
Visst låter det mysigt,va? VA?
Det tycker jag iallafall!
/Carolrita
J_e_n_a skrev:Om du läser vad jag skrivit tidigare så kanske du förstår bättre.
Men jag skulle inte vilja att en häst värd ca 200.000 kr gick på lösdrift! Är det konstigt? MEN JAG SÄGER INTE ATT LÖSDRIFT ÄR FEL!
Jag har inte så mkt pengar att jag kan riskera en så värdefull häst, men om du har det GRATTIS, men i min värld är både det emotionella och ekonomsika värdet viktigt! Och en häst som presterar kan inte gå på lösdrift och få 2 fodergivor (små) per dag DET tycker jag är ansvarslöst men det TYCKER JAG och jag tvingar ingen att ändra åsikt. Inne på tävlingsbanan är prestation allt om man satsar på det, det tycker inte jag heller är fel, men du vet inget om vad jag har för känslor för mina hästar, jag är inte heller någon kallhjärtat tävlingsmaskin både jag och hästarna behöver mys, gemenskap och samvaro. Mina hästar har aldrig fått stå inne helt och hållet en enda dag. De får gå ut ca 2 h när det är RIKTIGT ruskigt väder (är det bra väder går de ute 8-14), eller så tar vi många promenader under dagen + ridpass på kvällen.
Om du läser vad jag skrivit tidigare så skrev jag att jag vet att jag och mina hästar har kap att gå 1.45 kanske 1.50, men WC, OS VM? knappast. Jag har inte den kapaciteten och säkerligen inte mina hästar heller.
Du hoppades att det var värt det att låta hästarna stå inne för att komma till VM, OS jag har telenr till ett par personer som rider just detta och som låter hästarna gå i skrittmaskin i 2 h/dag endast som jag har kontakt med som du kan ringa och fråga, om dom tycker det.
För jag har aldrig ridit det så jag kan inte svara på din fråga.
Läs tråden från början och alla inlägg jag skrivit, och återkom senare.
Nä,då.
Om jag har en TRAVhäst som är värd miljoner kronor skulle jag ha haft den på LÖSDRIFT :smirk:
Den kommer att gå mycket bättre på travet, då den är GLAD till max och man får en mycket harmonisk och GLAD häst
Man slipper då en häst som får skador som en uppstallad häst ofta får
Hästar får väll vara hästar, och då får man väll ha dem på lösdrift och ha ett stort utedriftsstall med mycket STRÖbädd som halm...Typ 10 cm halmbädd
Visst låter det mysigt,va? VA?
Det tycker jag iallafall!
/Carolrita