Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

jag förstår att du är orolig för att hon aldrig mer ska vilja prata med dig, hon är ju trots allt din syster. men du gjorde verkligen RÄTT! du ska vara stolt över dig själv som anmälde, det är inte vem som helst som skulle göra dig.

jag hoppas att det ordnar sig för lilltjejen och alla andra inblandade.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Är du säker på att hon inte stoppar i flickan något för att hon ska sova? Och att hon inte går på nåt själv?
Låter lite som så tycker jag
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Är du säker på att hon inte stoppar i flickan något för att hon ska sova? Och att hon inte går på nåt själv?
Låter lite som så tycker jag

Ja det är jag, då jag ser när hon lägger henne. Jag har ju varit där ofta och oregelbundet. Problemet är att systerdottern sover efterson hon har tråkigt och har lärt sig att det hjälper inte att skrika för att få komma ut, då syrran inte hör henne när hon sover.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Angående de thär med att hon skulle ta droger och även ge ungen så kan det självklart förekomma, men det kan förekomma överallt. Har inte själv sett några tecken. Min mamma jobbar med före detta knarkare. Hon vet hur man ser tecken och hon har själv undrat om min syrra tar droger. Men vi har inte funnit några bevis för det. Dock är jag ganska säker på att min syster aldrig skulle droga ner dottern. Fast svära ska man aldrig.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Inget nytt här. verkar inte som de ringt än. De kanske inte tänker göra något? Jobbigt att gå och vänta på explosionen. Jag vet ju int enär syrran år reda på att jag anmält henne. Vill bara få det överstökat framför allt för systerdotterns skull. Jag kan inte sova om nättera nu då jag oroar mig för att syrran ska bli förbannad och det ska bli en massa bråk. Men men det är ju smällen man får ta för dotterns skull. Men det är ju jobbigt ändå.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Vi håller tummarna!
Ja, det är ju inte kul att gå o vänta på att bomben ska smälla,
du kanske ska komplettera med ett telefonsamtal så att ärendet inte blir liggande?
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Vi håller tummarna!
Ja, det är ju inte kul att gå o vänta på att bomben ska smälla,
du kanske ska komplettera med ett telefonsamtal så att ärendet inte blir liggande?

Problemet är ju att om jag är ringer ingen så tror de kanske att jag bara är ute efter att jäklas med syrran och det hjälper inte systerdottern.

Hon har ju dessutom en kille där som hon var ihop med innan som tar/tagit droger. Han blev utslängd av sin mamma. Och syrran var ju tvungen att vara snäll och inte låta honom sova ute.... Det är bara det att hon gjorde slut ganska nyligen med killen för han hade rökt på hemma hos henne, när systerdottern var där. Me nu är han tdligen välkommen. Han fick ju inte knarka innan heller. Och det sa han ju att han inte gjorde. Om han nu ljög innan varför skulle han inte ta droger nu? Tänk om han får en feltändning? Han har ju abstinensbesvär om nätterna nu enligt min syrra. Detta är väl dock inte anmälningsbart så hon förbjudit honom att knarka. Eller? Både jag och mamma tycker det är oerhört ansvarslöst.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Vet inte, om ngn frågat tidigare, men vart är systerdotterns pappa? Kan han ha intresse av hur hon mår och blir behandlad?
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

ring en gång till! Påtala hur allvarligt det är!

Men i och med att de sa att de skulle prata om ur de skulle göra kanske de planerar något som tar lite tid. De får ju inte säga till mig vad de ska göra. Jag kanske får låta det gå några dagar till och ha is i magen. Har inget hänt då så får man väl ringa igen. Är det helt fel att vänta lite till .Det har ju inte gått så många dagar än.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Alltså jag är ju sån som inte kan sova om ett barn far illa, jag hade ringt å ringt å ringt å ringt.... eller tagit barnet eller haft min mamma att ta barnet.... bara "se på/vänta" hade jag fått dödsångest av...
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Alltså jag är ju sån som inte kan sova om ett barn far illa, jag hade ringt å ringt å ringt å ringt.... eller tagit barnet eller haft min mamma att ta barnet.... bara "se på/vänta" hade jag fått dödsångest av...

Nu kan man ju inte bara ta barnet.... Men om man ringer för mycket tro jag det är en risk att de tror att man jävlas och inte tar det på fullt allvar. Nu sa de ju att det var väldigt allvarligt så det kan ju vara att de pratar med dagis osv. Nu när hon har besök kommer ungen iallafall ut på mrgonen så det är bättre för dottern iallafall. Mamma har henne rätt ofta nu också. Flera gr i veckan.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Nu har de hört av sig till min syrra. Hon ringde mig nyss och frågade om det var jag och jag sa bara ja. Jag kan stå för det. EFter att jag sa att det var jag så slängde hon på luren. Får se om det kommer bli bråkigt nu.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det var modigt av dig! När ni pratar mer om det så förklara att du gjorde det för barnets skull, att du var orolig för henne eftersom du ser att din syster inte mår bra och kanske inte kan ta hand om barnet.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det var bra och rakryggat av dig. :bow:
Försök att inte komma i diskussion med henne om ni skulle träffas ensamna. Bra vore det om er mamma var med när ni träffas.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det var bra och rakryggat av dig. :bow:
Försök att inte komma i diskussion med henne om ni skulle träffas ensamna. Bra vore det om er mamma var med när ni träffas.

Jag har inte tänkt släppa in henne om hon vill prata om ingen annan är här. Mamma eller min pojkvän får vara med. Då jag blir väldigt osäker när min syster blir arg så är det bättre ta det när andra är här.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Bra gjort!!

Jag hoppas verkligen att flickan får det bättre snart i en annan familj!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Fick nyss ett sms av henne.
Där stod följande:

Du är död för mig. Du får aldrig mer träffa ....... Fy fan för dig. Du hade kunnat ta detta med mig innan. Du tog det igår på aöövar då hade du redan gjort en anmälan. Död du är död för mig. Du betyder ingenting längre. Du förlorade oss...

Att jag inte pratat med henne innan är för att hon inte lyssnar och bara blir sur. Hon lyssnar lite på mamma som försökt men det går ju in genom ena örat och ut genom det andra. Det är synd om jag mister systerdottern då jag tycker väldigt mycket om henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 287
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp