Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag tycker inte att din syster verkar riktigt frisk.

Och så tycker jag att du skall kontakta socialen och berätta hur hotfull som hon är mot dig.
Berätta att du t.ex. inte vågar gå ut för att du är rädd för repressalier.

Det som hon gör är fult och dessutom olagligt om du känner dig hotad.
Det kommer inte att vara till hennes fördel inför socialen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag tycker inte att din syster verkar riktigt frisk.

Och så tycker jag att du skall kontakta socialen och berätta hur hotfull som hon är mot dig.
Berätta att du t.ex. inte vågar gå ut för att du är rädd för repressalier.

Det som hon gör är fult och dessutom olagligt om du känner dig hotad.
Det kommer inte att vara till hennes fördel inför socialen.

Ja men hon har ju inte hotat mig. Hon har ju inte fjort något än. Det är mest tt så som hon varit innan gör att man är orolig. Nu skickar hon ju bara sms om hur hemsk jag är för att jag har anmält. Jag undviker att gå ut för att en situation inte ska uppkomma. DÅ min son skulle vara med i så fall. Och honom vill jag hålla utanför detta.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

TYcker även hon visar sig oerhört omogen då hon skrivit på sin msn att jag är dum i huvudet och att hon hatar mig. Plus att hon önskar karma ska ta mig... frågan är om hon ens vet vad karma är...
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Din syster är omogen. Hon är även väldigt egocentrisk och oempatisk. Du har däremot visat prov på både mod och civilkurage, du ÄR starkare än henne.

Man ska inte behöva leva i rädsla för andra människor oavsett vilken relation man har till de.

jag håller tummarna för att både du och din systerdotter får det bättre!!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Nej, även om hon inte hotat dig så är hon ju onekligen "efter" dig med sms o internet. Säg till henne tydligt att lägga av med det, gör hon inte det så kanske du ska säga det till soc. Verkar ju lite maniskt ej helt facktermsmässigt menat. Håller med I_U att det inte verkar helt friskt iallafall.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Nej, även om hon inte hotat dig så är hon ju onekligen "efter" dig med sms o internet. Säg till henne tydligt att lägga av med det, gör hon inte det så kanske du ska säga det till soc. Verkar ju lite maniskt ej helt facktermsmässigt menat. Håller med I_U att det inte verkar helt friskt iallafall.

Idag har det varit lugnt. ÄR bara det personliga meddelande på msn jag stör mig på. Men vill hon sjunka ner på en sådan låg nivå får hon göra det. Jag svarar som sagt henne inte, då det kvittar vad jag svarar så tolkar hon det ändå som jag ljuger och förstör för henne. Men det kvittar hur mycket hon håller på, jag är glad att jag ringde. Hennes barn ska inte behöva lida för att hon inte mår bra.

Jag mår mycket bättre idag. Har haft en lugn dag med min son och bara myst tillsammans. Tur att man har sin son som alltid kan göra en glad igen. :love: Sen har jag både mamma och pojkvännen som stöttar mig. Känns skönt att veta det.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Men du, hotat är ju innan man har gjort något. Och du känner dig uppenbarligen inte säker nog att gå utanför dörren ens. Det är väl inte rätt att ni ska sitta inne när ni inte gjort något fel. Hur länge tänker du göra det liksom? Du och sonen måste ju kunna gå ut iaf.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Tycker det är starkt gjort av dig att anmäla. :bow: :bow:

Lycka till nu och hoppas ni alla får en trevlig jul
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Men du, hotat är ju innan man har gjort något. Och du känner dig uppenbarligen inte säker nog att gå utanför dörren ens. Det är väl inte rätt att ni ska sitta inne när ni inte gjort något fel. Hur länge tänker du göra det liksom? Du och sonen måste ju kunna gå ut iaf.

dEt kommer inte bli så mcyket då min pojkvän är här väldigt mycket sen så flyttar vi första februari. Jag väntar bara på att den värsta stormen ska dra undan. Mötet är på tisdag så vi år se hur hon reagerar efter det. Det är inte rätt att vi ska sitta här inne, men ibland är det bättre låta tiden gå lite innan hon kan konfrontera mig. Som sagt hon är inte ett dugg glad över att jag anmält henne. Men hon kanske förstår varför på tisdag. Jag har även möjlighet att bo hos min kille om jag vill.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Tänk på att spara meddelanden på mobiltelefon samt MSN som bevis - ifall hon försäger sig...
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hon var på mötet idag. Men hon hade sagt till mamma att de hade sagt att det nog inte skulle bli en förundersökning, så hon var väldigt lättad. Så vad det verkar är ju som om de inte tänker gå vidare eller göra något åt det. Dem tyckte tydligen att det var konstigt att en syster anmälde?! Det var inte vad hon jag pratade med sa. KÄnns hopplöst just nu. Jag har inte bara mist systerdottern, jag har gjort det för ingenting. Allt jag ville var ju att hon skulle få det bra.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hon var på mötet idag. Men hon hade sagt till mamma att de hade sagt att det nog inte skulle bli en förundersökning, så hon var väldigt lättad. Så vad det verkar är ju som om de inte tänker gå vidare eller göra något åt det. Dem tyckte tydligen att det var konstigt att en syster anmälde?! Det var inte vad hon jag pratade med sa. KÄnns hopplöst just nu. Jag har inte bara mist systerdottern, jag har gjort det för ingenting. Allt jag ville var ju att hon skulle få det bra.

Pantade soctanter finns det gott om kan jag lova! Om inget händer och det fortsätter så anmäl igen och igen osv. De ska inte uttala sig om vem som anmält om det är konstigt eller inte. Det har de inte ett skit med att göra. Bättre att någon som misstänker att det inte står rätt till anmäler än att man skiter i det och samhället får ta hand om ett trasigt barn längre fram. Hoppas att din syster nu då fått upp ögonen och att hon kanske skärper sig?

Tycker fortfarande att du gjorde rätt!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Pantade soctanter finns det gott om kan jag lova! Om inget händer och det fortsätter så anmäl igen och igen osv. De ska inte uttala sig om vem som anmält om det är konstigt eller inte. Det har de inte ett skit med att göra. Bättre att någon som misstänker att det inte står rätt till anmäler än att man skiter i det och samhället får ta hand om ett trasigt barn längre fram. Hoppas att din syster nu då fått upp ögonen och att hon kanske skärper sig?

Tycker fortfarande att du gjorde rätt!

Men de säger ju egentligen att det är okej att stänga in sitt barn och skippa att ge den mat... Jag kommer fortsätta kämpa för att något ska hända, men det verkar som det kommer bli svårt. Men hon jag pratade med tyckte det var väldigt allvaligt. Men hin var ju tvungen att prata med chefen och h'n tyckte väl inte likadant.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hon var på mötet idag. Men hon hade sagt till mamma att de hade sagt att det nog inte skulle bli en förundersökning, så hon var väldigt lättad. Så vad det verkar är ju som om de inte tänker gå vidare eller göra något åt det. Dem tyckte tydligen att det var konstigt att en syster anmälde?! Det var inte vad hon jag pratade med sa. KÄnns hopplöst just nu. Jag har inte bara mist systerdottern, jag har gjort det för ingenting. Allt jag ville var ju att hon skulle få det bra.

Din syster hörde förmodligen bara det hon själv hörde. Och förmodligen har de inte sagt något om att det är konstigt att en syster anmälde. Hon VILL att de skulle säga så.

Kämpa på. Jag följer er kamp för den lilla tjejen.
Det är strongt det du gjort. Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag har också följt tråden och jag håller med IrpaSnirpa. Det känns som att du och din mamma ska ta allt som systern säger med en stor nypa salt. Det är inte alls säkert att soc-människan sa så, det låter som något din syster hittat på själv, för att tala om för er mamma och dig hur fel du har gjort, enligt henne. Och få dig att tvivla på dig själv, givetvis. Gör inte det, du har varit jättestark, ge inte upp!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Usch det är så jobbigt att gå här och undra. Men soc kan mycket väl ha trott henne, då hon är väldigt bra på att dupera människor. Jag önskar jag visste vad jag skulle göra härnäst. Jag vill ju hjälpa tösen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Blir fruktansvärt illa berörd när jag läser detta, koppla in socialen, flickans mamma verkar sakna empati & barnet kan omöjligt må bra av hemmaförhållandena:(
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Läste nu att det inte verkar gå framåt med soc, trist...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp