Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

Spara alla sms, ifall du utsätts för hot.
Hur gammal är din syster?hon känns väldigt ung & naiv & kanske har ngn form av personlighetsstörning/problem?
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Du kan inte göra mer just nu, det var ett stort steg att anmäla, så nu har du kopplat in en myndighet iaf, hoppas de sköter sitt jobb oxå.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Har följt denna tråd utan att vara med att diskutera i den ett tag nu. Och jag tycker att du ska ringa och prata med soc. en gång till, försök då få prata med samma person som 1:a gången (som antagligen är handläggare för detta fall) tala än en gång om hur orolig du är för din systerdotter. Om soc. inte gör något och din systerdotter far illa i fortsättningen också, så antar jag att det finns en tillsynsmyndighet för soc. dit man kan anmäla så att de kollar att detta fall utretts korrekt.

Det är inte ett dugg konstigt att en syster anmäler. OCH anmälningar från så nära familjemedlemmar borde tas på största möjliga allvar då man som syster/moster har stor insyn i flickans liv.

Ring soc. igen, sluta inte kämpa för flickan. Hon behöver dig och du kan rädda henne.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Spara alla sms, ifall du utsätts för hot.
Hur gammal är din syster?hon känns väldigt ung & naiv & kanske har ngn form av personlighetsstörning/problem?

Hon är 22. Men jag tycker inte åldern har med saken att göra. Hon är omogen, men jag är 20 och jag tar hand om mitt barn. Men jag tror att hon har någon personlightesstörning, vad vet jag inte. Hon behöver hjälp hon också.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

som sagt jag kommer fortsätta kämpa för att hon ska få det bra. Jag älskar min son och hoppas någon hade hjälpt honom om jag betet mig som syrran. Alltså måste jag hjälpa systerdottern annars är det ju dubbelmoral. Dessutom älskar jag lilltjejen och vill att hon ska må bra.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hon var på mötet idag. Men hon hade sagt till mamma att de hade sagt att det nog inte skulle bli en förundersökning, så hon var väldigt lättad. Så vad det verkar är ju som om de inte tänker gå vidare eller göra något åt det.

Nu tror jag att antingen du eller hon blandar ihop begreppen. Förundersökning kan mig veterligt inte vara annat än förundersökning om brott, alltså en polisutredning.

Men socialtjänsten släpper ju inte ärendet även om det inte är ett fall för polisen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Vad jag kan minnas, så kallades det bara för utredning hos soc. Jag blev ju anmäld dit, av en vilt främmande människa, när min son var 2 mån gammal. Där stod det att deras utredning skall slutföras inom 4 månader, och att dom är skyldiga att utreda alla anmälningar.

Så något har blivit fel där i alla fall nu. Du har helt rätt angående förundersökning också, det är bara polisen/åklagarmyndigheten som använder sig av det begreppet.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Nu tror jag att antingen du eller hon blandar ihop begreppen. Förundersökning kan mig veterligt inte vara annat än förundersökning om brott, alltså en polisutredning.

Men socialtjänsten släpper ju inte ärendet även om det inte är ett fall för polisen.

Det var min syrras ord. Jag tror att det kan vara så att man träfas först och kollar om man behöver kolla upp mer. Nu verkar det som om de gått på syrrans snack...
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Ring igen och prata med dom ( försök att få tala med samma person som sist )


Du är otroligt stark!

JULKRAM/C
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Ring igen och prata med dom ( försök att få tala med samma person som sist )


Du är otroligt stark!

JULKRAM/C

Om det inte ringer mamma imorgon, då vi sa att de kund eringa henne om det ville verifera att det jag sa stämde, så skulle hon ringa till dne jag pratade med. Om inte det fungerar så får man väl ringa dit igen...
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

jag kan ringa och göra en anonym anmälan.

TRor inte det hjälper... Jag hoppas att de ska fatta när mamma ringer. Ringer en anonym så tror jag att de tror att det är jag igen och att jag bara vill ställa till skit för syrran. Hon har nog ljugit en hel del för dem om mig... hon visste ju att det var jag som anmälde... Men det var en snäll tanke. Jag har en del ideer om hur jag kan gå vidare om inget händer. Något ska hända och jag ska kämpa tills det gör det. Jag kommer inte ge upp... Barnet ska få må bra!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det är ju inte alls säkert att de tror på din syster. Det är ju bara vad hon påstår att de gör.

En version jag tror mer på är att hon varit på ett möte då man gått igenom allt som sagts i anmälan och man har berättat för henne att man inte kan behandla ett barn så och vad som kan hända med barnets hälsa om hon inte skärper sig. Samt att man sagt att du får en chans att bättra dig men om det inte blir bättre så kommer det att bli andra påföljder.

Du vet ju inte heller om socialtjänsten kommer att göra uppföljningar med hembesök. Eller om de har koll via dagis. Du vet bara vad din syster säger och kan du vara 100 på att det stämmer? Näää.

Blir det däremot ingen bättring så får du ringa igen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det var min syrras ord. Jag tror att det kan vara så att man träfas först och kollar om man behöver kolla upp mer. Nu verkar det som om de gått på syrrans snack...

Men jag menade så här: de kan mycket väl ha sagt till din syster att det inte blir nån förundersökning. Det betyder att de inte kommer att polisanmäla henne. Utan anmälan görs ingen förundersökning.

Däremot kan socialtjänsten fortsätta sin utredning av henne och barnet.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det är ju inte alls säkert att de tror på din syster. Det är ju bara vad hon påstår att de gör.

En version jag tror mer på är att hon varit på ett möte då man gått igenom allt som sagts i anmälan och man har berättat för henne att man inte kan behandla ett barn så och vad som kan hända med barnets hälsa om hon inte skärper sig. Samt att man sagt att du får en chans att bättra dig men om det inte blir bättre så kommer det att bli andra påföljder.

Du vet ju inte heller om socialtjänsten kommer att göra uppföljningar med hembesök. Eller om de har koll via dagis. Du vet bara vad din syster säger och kan du vara 100 på att det stämmer? Näää.

Blir det däremot ingen bättring så får du ringa igen.

*Hålla med inlägg*
Och en eloge åt TS. Det är ett tufft beslut att anmäla en närstående och du har gjort helt rätt.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag kan ju ha fel, men om jag ska basera hur det går till på mina erfarenheter av att bli utredd, så går det rätt så lugnt och försiktigt till i början.

Första mötet innehöll en presentation av anmälan, sen frågade dom frågor om allt möjligt. Hur han åt, hur hans personlighet var, vad vi gjorde om dagarna och allt sånt man kan tänka sig. Dom ställde mycket frågor om min familjesituation, om jag hade bra kontakt med mamma, hur jag växt upp etc. Dom förklarar också mycket noga att det dom helst vill, är att hjälpa föräldern i fråga att klara sitt problem, och stödja. Lösa det ihop med föräldern, inte ta barnet därifrån.
Där fick jag också svara på frågor om BVC, så att dom kunde kontakta hon som vi har till Sebastian.
Fick också veta att dom skulle göra hembesök, men dom kontaktade mig rätt fort efter första mötet och sade att det inte blir något sådant, för min son var en välmående och trygg individ, och utredningen skulle läggas ner.

Så jag kan förstå att systern känner sig lite tuff och trygg, för första mötet med soc är så långt ifrån skrämmande som det kan bli ungefär. Jag hoppas dock att dom fortsätter med sin utredning i det här fallet!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

De la ner den. Plus att han hon pratade med ska ta bort alltihop ur hennes papper....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp