Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

Nu är bollen iaf i rullning. Det är slitsamt att gå och vänta också. Jag tycker att du har gjort helt rätt. Att "bara" prata räcker inte alltid till, ibland måste man ruska om ordentligt. Det är också jobbigt att veta om och vara medskyldig.

Hon kommer att vara sur ett tag. Men du har gjort det alla borde göra i det läget. Strongt.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hon har ju dessutom en kille där som hon var ihop med innan som tar/tagit droger. Han blev utslängd av sin mamma. Och syrran var ju tvungen att vara snäll och inte låta honom sova ute.... Det är bara det att hon gjorde slut ganska nyligen med killen för han hade rökt på hemma hos henne, när systerdottern var där. Me nu är han tdligen välkommen. Han fick ju inte knarka innan heller. Och det sa han ju att han inte gjorde. Om han nu ljög innan varför skulle han inte ta droger nu? Tänk om han får en feltändning? Han har ju abstinensbesvär om nätterna nu enligt min syrra. Detta är väl dock inte anmälningsbart så hon förbjudit honom att knarka. Eller? Både jag och mamma tycker det är oerhört ansvarslöst.

Det där fick mig att bli mer fundersam på det jag skrev tidigare.
Hon kan ju ha blivit ilurad utan att veta det själv och sedan blivit beroende, då är hon även beroende av honom.
Det räcker att han lägger nåt i mat/dricka så får hon/dottern i sig det utan att ha en aning om det. Fryser hon/dottern ofta?
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Nej det gör dem inte. Men sen så var det sähär innan han kom in i bilden. Dem var ihop en vecka för typ två tre veckor sen, innan hon gick tillbaka till sin nuvarande igen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Så reagerar den som förstått att den har fått ett meddelande.
Vänta och se.
Det brukar sjunka in och lugna ner sig.

Jag brukar vara glad för sådana reaktioner för det betyder att man har nått fram.

Hon vet nu:
1. Att det är redigt allvarligt det som hon gör/inte gör.
2. Att det finns regler för hur man får och inte får göra.
3. Att det finns en myndighet som ser till att dessa regler följs.

Och det är bra.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Så reagerar den som förstått att den har fått ett meddelande.
Vänta och se.
Det brukar sjunka in och lugna ner sig.

Jag brukar vara glad för sådana reaktioner för det betyder att man har nått fram.

Hon vet nu:
1. Att det är redigt allvarligt det som hon gör/inte gör.
2. Att det finns regler för hur man får och inte får göra.
3. Att det finns en myndighet som ser till att dessa regler följs.

Och det är bra.


Problemet är att min syrra blir alltid såhär men förstår ändå inte. Hon tror att alla är ute att förstöra för henne. Hon ser aldrig att hon gör fel. Hon tror och detta vet jag att hon är en bra mamma. Kan ju vara att hon öppnar sina ögon. Jag hoppas att allt ska bli bättre för systerdottern nu. Om vi kommer vara ovänner i fortsättningen så har det ändå varit värt det om det kommer bli bättre för systerdottern.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hon kommer att inse att hon behandlat barnet illa. Och då kommer hon också att förstå varför du anmälde. Men för att förstå måste hon få hjälp och det har hon fått nu. Så håll ut, det kommer att lösa sig.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Glömde säga det att syrran ska på möte på tisdag i nästa vecka hos socialen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hur det än är hoppas jag att det löser sig för alla inblandade:)
Spec för dottern
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Kl

Tack för att ni stöttar. Jag hoppas också allt löser sig. Lilltjejen måste få det bättre.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

*hugger ditt sista inlägg*
Jag har följt tråden i tysthet, men måste bara säga att jag verkligen beundrar dig för att du slagit larm för systerdotterns skull. Speciellt om din syster finns så nära och kan vara våldsam. Var rädd om dig, försök ha din mamma eller någon kompis hemma hos dig om det känns otryggt. Önskar dig + familj och den lilla tösen allt gott och en fin jul. Din syster verkar ju inte vara riktigt riktig just nu, oavsett om det är droger eller psykisk ohälsa som talar.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

*hugger ditt sista inlägg*
Jag har följt tråden i tysthet, men måste bara säga att jag verkligen beundrar dig för att du slagit larm för systerdotterns skull. Speciellt om din syster finns så nära och kan vara våldsam. Var rädd om dig, försök ha din mamma eller någon kompis hemma hos dig om det känns otryggt. Önskar dig + familj och den lilla tösen allt gott och en fin jul. Din syster verkar ju inte vara riktigt riktig just nu, oavsett om det är droger eller psykisk ohälsa som talar.

Tack. Men det är nog inte mig egentligen ni ska tacka. Det är alla här på buke som fick mig att göra det jag funderat på att göra länge men inte klarat av. Jag har dörren låst och släpper inte in henne om ingen annan är här. Då jag är gravid känns det bäst plus att jag vill inte att stoffe ska få se någon vara hotull mot mamma.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Bukefolket gav dig sista puffen som behövdes, men det var *du* som ringde faktiskt :) Keep up the good work, även om det måste kännas jättejobbigt nu. För det är ändå bättre än att veta vad som händer och inte göra något.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Bukefolket gav dig sista puffen som behövdes, men det var *du* som ringde faktiskt :) Keep up the good work, även om det måste kännas jättejobbigt nu. För det är ändå bättre än att veta vad som händer och inte göra något.

Det känns bättre ja. Nu vet jag iallafall att jag gjort allt jag kan för at lilltjejen ska få det bra. Lilltjejen är en så underbar och go liten flicka med en massa bus i ögonen. Kan hon å fortätta ha det så kommer jag iallafall vara överlycklig.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag hade anmält. Definitivt. Jag förstår inte hur man kan behandla sitt eget barn sådär!
Inte ge ungen mat på 2 dagar och dessutom låta henne glo på maten hon inte får är ju för f*n tortyr!

Alltså, vf har hon barn??:confused:
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag hade anmält. Definitivt. Jag förstår inte hur man kan behandla sitt eget barn sådär!
Inte ge ungen mat på 2 dagar och dessutom låta henne glo på maten hon inte får är ju för f*n tortyr!

Alltså, vf har hon barn??:confused:

såg nu att du har gjort det,,,,,,,,,,

håll oss uppdaterade!

starkt av dig.......
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Usch detta är jobbigt. Hon har smsat mig tre gånger till. Dem går bara ut på att jag har gjort fel, jag beter mig som skit. Jag förstör för henne, då det kommer stå i hennes papper för alltid. Att hon och dottern mår bra. Systerdottern är lycklig med mera.Att jag förlorat dem och aldrig kommer få träffa systerdottern mer. Plus att hon behöver ingen hjälp och tänker inte ta emot hjälp från socialen.

Jag mår jättedåligt över detta.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

förstår att du mår dåligt, men det sk du inte göra.. du måste tänka på barnet och inte din syster.. (vilket du redan gör)
Du hade ju aldrig fölåtit dej själv om nått värre hade hänt och du vista att du kunde gjort nått för att stoppa det..

Massor av styrke kramar till dej
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Öppna inte hennes sms! Hon vill lägga skulden på dig och få dig att må dåligt - låt henne inte göra det.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Öppna inte hennes sms! Hon vill lägga skulden på dig och få dig att må dåligt - låt henne inte göra det.

Jag vet att jag inte borde göra det, men ändå gör man det. Jag vet att hon försöker få mig att må dåligt. Jag ångrar inte att jag anmälde, men det är ganska jobbigt att bo granne med nu. Då jag och mamma är oroliga för hur hon reagerar om hon ser mig utanför lägenheten, så stannar jag inne. Fast det gör att jag känner mig instängd. Men men det blir bättre när killen kommer på söndag. Sen har jag honom som kan skydda mig om det är så så att jag kan gå ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 287
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp