Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hopppas din syster en dag inser vilken otroligt osjälvisk människa du är, som gör allt detta för hennes barns skull:love:

Man kan ju hoppas att hon kan förstå det någon gång. Men gör hon inte det så är det hennes problem. Jag har gjort vad jag har ansett vara rätt. Det blir ju jobbigt om det splittrar familjen. Men tösen är viktigare. Min syrra mognar nog någon gång förr eller senare.

Till alla: Tack för peppningen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Stor eloge till dig som anmälde.

Hoppas nu att lilltjjenfår den hjälp hon behöver och även mamman. Hon verkar inte må bra om hon sover så mycket och blir så arg,hon påminner lite om när jag var riktigt deprimerad,dock hade jag inga barn med i bilden och hade jag haft det och det gått så långt hade jag önskat att jag haft en syster som du...

Lycka till nu hela familjen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Eller så inser din syster hur hon behandlat sitt barn och förstår att du anmält för att hjälpa båda.

Bra gjort. Hoppas det blir ändring nu.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Vad din syster inte kanske förstår så gör du inte bara det här för din systerdotters skull utan för din systers skull, hoppas det här får henne att öppna upp ögonen och förstå att hon måste få hjälp med det hon gör, en dag kommer hon ha dagit sig ur sin depprition och hennes dotter kommer vara gammal och om hennes dotter då börjar känna besvikelse mot sin mamma kommer det bli tungt att bära, inte bara för din systerdotter utan för din syster också, jag vet inte hur din syster var innan dottern föddes, var hon en glad och positiv syster eller har hon alltid haft det svårt att knyta an till folk?
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

*kl*

du ska vara stolt över dig själv att du tog tag i saken och anmälde!!

tjejen ska inte behöva lida för att hennes mamma sätter lite konstigt regler.

jag hoppas tösen kommer få det bra nu och att din syster kommer låta dig träffa henne!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Förstår att det känns jobbigt, men det är helt rätt det du har gjort nu. Bra!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Vad din syster inte kanske förstår så gör du inte bara det här för din systerdotters skull utan för din systers skull, hoppas det här får henne att öppna upp ögonen och förstå att hon måste få hjälp med det hon gör, en dag kommer hon ha dagit sig ur sin depprition och hennes dotter kommer vara gammal och om hennes dotter då börjar känna besvikelse mot sin mamma kommer det bli tungt att bära, inte bara för din systerdotter utan för din syster också, jag vet inte hur din syster var innan dottern föddes, var hon en glad och positiv syster eller har hon alltid haft det svårt att knyta an till folk?

Glad och positiv skulle jag inte vilja säga, men inte onormalt åt andra hållet heller. Hon säger att hon inte har kontakt med sina känslor riktigt och vet inte riktigt vad hon egentligen känner. Detta har hon haft problem med länge.

Socialen har inte hört av sig idag iallafall. Här har varit lugnt och mamma har pratat med henne idag. Inte om att jag har ringt dock. Tror det är dumt att förvarna henne så hon hinner hitta på en hel del historier. Känns mycket bättre nu och jag vet att jag har gjort rätt.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det jag känner mig mest orolig för nu är att efter att socialen har ringt syrran så kommer hon få reda på att det är jag. Och känner jag henne rätt (kan ju ha fel men varken jag eller mamma tror det) så kommer hon bli jäkligt förbannad. När hon blir förbannad blir hon väldigt aggresiv och hotfull. Jag kan säga att jag blir rädd för henne då. Men jag har dörren låst nu och min pojkvän skulle komma imorgon istället för på fredag, då jag inte känner mig trygg här. Jag vet ju inte när de ringer bara att de skulle göra det de närmaste dagarna. Hon har haft en tendens att ta till knytnävarna innan när hon var yngre. Hon slog bland annat min mamma i magen när hon väntade min lillasyster. Nu är detta över 6 år sedan så mycket har hänt. Men men jag har gjort rätt och förhoppningsvis inser hon att jag gör det för systerdotterns skull. OBS nu får ni inte ta det som hon har slagit systerdottern för det har hon inte.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Skulle din syster bete sig så, ring polisen! Tycker att det låter som din syster behöver mkt hjälp med både sig själv och sin familj.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hur går det?
Hur mår du själv?
Pepp pepp pepp du gör så rätt:)

Jag vet inget ju st nu. Men troligtvis så pratar dem väl med ysrran iallafall imorgon. Själv mår jag ganska dålgt. Har väldigt ont i magen, men men jag vet att jag har gjort rätt, så den delen känns ju bra. Det man mår mest dåligt över är ju att min syster inte ska förstå och inte vilja prata med mig mer.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag vet inget ju st nu. Men troligtvis så pratar dem väl med ysrran iallafall imorgon. Själv mår jag ganska dålgt. Har väldigt ont i magen, men men jag vet att jag har gjort rätt, så den delen känns ju bra. Det man mår mest dåligt över är ju att min syster inte ska förstå och inte vilja prata med mig mer.
Om det blir så får du ta det, det är det ju värt för att lilltjejen ska få det bra! Tillslut inser nog din syster vad hon har gjort för fel.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det där är vanvård!:eek:
Stackars barn!
Anmäl dem tycker jag.
Man måste tänka på barnet i första hand och hon mår ju
uppenbarligen inte bra

Edit: Såg nu att ni hade anmält.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 635
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp