Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

Varför står ni inte upp rakryggade och säger rakt ut som det borde sägas: "vi accepterar inte detta, och ringer sociala myndigheter."?
Det du beskriver är inget annat än barnmisshandel. Och som passiv åskådare av det är du & din mor minst lika skyldig till det.
Din syster behöver hjälp och insikt, din systerdotter behöver trygghet och normat bemötande och utveckling. Du och din mor behöver göra vad ni måste helt enkelt.

Just nu hjälper ni varken din syster eller din systerdotter.

Då jag inte ser någon bättre lösning så kommer jag ringa till socialen imorgon. Jag håller med om att så här får man inte göra mot sitt barn. Barnet kommer bli förstört om det fortsätter. Jag kan ta att min syster säger upp bekanskapen med mig. Jag hoppas bara att allt löser sig för systerdottern!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Gör du så så gör du helt rätt. Och ha i medvetande att sociala myndigheters eventuella ingripande är för barnets bästa. Vilket innebär att barnets behov av familj & anhöriga kommer att prioriteras vilket innebär att du/ni kommer att vara delaktiga i vad som händer och öht vara en del i flickans tillgångar.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Gör du så så gör du helt rätt. Och ha i medvetande att sociala myndigheters eventuella ingripande är för barnets bästa. Vilket innebär att barnets behov av familj & anhöriga kommer att prioriteras vilket innebär att du/ni kommer att vara delaktiga i vad som händer och öht vara en del i flickans tillgångar.

Jag hoppas som sagt att hon kan få bo hos oss om de tar henne ifrån min syster. Då vet man att hon får det bra plus att hon känner oss.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Min mamma vill u med egentligen men är orolig att hon skulle få det värre i en fosterfamilj, då man har hört så mycket hemskt om dem.

Det var den dummaste ursäkt jag någonsin hört!! Tycker din mamma att barnet har det bra nu?:eek:

Hur kan ni sova på nätterna och veta hur den här lilla flickan har det? :mad:

Tycker du att du förtjänar att ta hand om flickan? Efter att ha accepterat hur hon har det?
Jag tror inte du förstår hur illa det här är. Två dagar utan mat kan döda ett så litet barn.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Det var den dummaste ursäkt jag någonsin hört!! Tycker din mamma att barnet har det bra nu?:eek:

Hur kan ni sova på nätterna och veta hur den här lilla flickan har det? :mad:

Tycker du att du förtjänar att ta hand om flickan? Efter att ha accepterat hur hon har det?
Jag tror inte du förstår hur illa det här är. Två dagar utan mat kan döda ett så litet barn.

Som sagt vi fick inte veta det med maten förrän i efterhand. Jag har aldrig accepterat det hela, men det är inte lätt heller att anmäla om man vet att barnet kan få det sämre. Min mamma tycker absolut inte barnet har det bra... Problemet är vad gör man om hon kommer i fosterfamilj och hon får det sämre... EFter att ha hört många skräckhistorier om fosterfamiljer är det konstigt att man tvekar? Sen att hoppa på mig tycker jag är onödigt då jag har försökt få min syster att skärpa sig och har försökt göra det bättre för flickan. Jag har försökt göra så mycket jag kan, då jag inte kan göra mer så får jag anmäla till socialen. Det finns inget mer. Sen vet du inget om mig så att anta en massa saker är bara dumt! Tösen hade fått det bra hos mig. Jag skulle ALDRIG göra som min syster.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Alltså, jag är så förbannad att jag avstår från att svara dig. Inlägget jag skulle skriva skulle ändå bara plockas bort.:mad:


Anmäler inte du detta direkt i morgon bitti kommer jag att göra det. Och då kan du ju själv förstå hur dina chanser att ta hand om dottern minskar.:mad:
Det gäller ett litet oskyldigt barns liv och trygghet.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Sen för att poängtera en sak. Detta har inte pågått så länge. Så detta är inte något som vi har suttit och ignorerat... Vi har pratat med systern, det funkade inte, alltså hon skärpte sig inte då får systern min ta konsekvenserna. Men som sagt det här med ord mot ord, socialen tar inte så lätt ifrån föräldern deras barn. Detta kan göra att det kommer bli värre för henne. Jag hoppas bara att dem gör något fast jag inte har några bevis.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Om flickan går på dagis så prata med personalen, de har säkert sett små signaler som de inte vet hur de ska tolka, om du berättar hur det är för dem så får du ju deras stöttning också, alltså mer på fötterna när du ringer soc.
Personalen på dagis har anmälningsplikt om det kommer till deras kännedom att ett barn far illa.

Jag menar inte någon helt okänd person som anmälare, utan du och eller din mamma pratar med någon och berättar hur det är och följer med denna person till soc, den personen kan då lämna sitt namn utan att din syster får reda på att det är ni som ligger bakom anmälan.

Håller tummarna för att allt ska lösa sig och att de tar dig på allvar på soc imorgon.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Alltlöser sig förhoppningsvis. Min pojkvän stöttar mig iallafall i detta. Mamma vet jag inte. Hon är så rädd för att socialen ska ta henne och att hon ska hamna i en dålig fosterfamilj. Hon vill INTE att syrran ska ha henne. Men det är ju svårt att veta vad som händer. Varken jag eller mamma har någon erfarenhet av sådant här. Men socialen vet ju hur vi ska gå vidare med det. Men jag kommer gå emot min mamma även om hon inte vill anmäla.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Alltså, jag är så förbannad att jag avstår från att svara dig. Inlägget jag skulle skriva skulle ändå bara plockas bort.:mad:


Anmäler inte du detta direkt i morgon bitti kommer jag att göra det. Och då kan du ju själv förstå hur dina chanser att ta hand om dottern minskar.:mad:
Det gäller ett litet oskyldigt barns liv och trygghet.

Jag vet detta varför tror du att jag frågade er? För att det är kul? Nej för att jag känner att jag kan inte hjälpa tösen mer och att hon kommer bli förstörd där. Detta har inte pågått så länge. Det viktigaste är inte att hon stannar hos mig eller mamma bara att hon får det bra!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jättebra att du anmäler i morgon!

Du är ju vittne till barnmisshandel. Och då kan man inte fundera över konsekvenserna av en anmälan, över eventuella familjehemsplaceringar osv - du måste anmäla så att myndigheterna kan hjälpa din lilla systerdotter. OCH din syster.

När ett barn far illa är det jättebra att nån gör som du - alltså griper in. Du vill INTE vara den som såg på utan att göra nåt, tro mig.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Asså ursäkta, detta är andra tråden på kort tid där barn far illa och ingen gör något!!!!!

Fattar inte hur man bara kan stå och se på! Hur kan man dessutom skriva i ett forum och fråga vad man ska göra!!!

Självklart så om det är ens syster/dotter går in och tar barnet och säger till på skarpen att så här får det inte gå till. Anmäler till soc eller vad f-n som helst. Hur kan ni bara se på???
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jättebra att du anmäler i morgon!

Du är ju vittne till barnmisshandel. Och då kan man inte fundera över konsekvenserna av en anmälan, över eventuella familjehemsplaceringar osv - du måste anmäla så att myndigheterna kan hjälpa din lilla systerdotter. OCH din syster.

När ett barn far illa är det jättebra att nån gör som du - alltså griper in. Du vill INTE vara den som såg på utan att göra nåt, tro mig.

Jag pratade med min mamma nu och hon kände med att det var dags. Kommer ringa imorgon och berätta allt. Känns bra att ha fattat beslutet och känner att jag gör rätt.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Asså ursäkta, detta är andra tråden på kort tid där barn far illa och ingen gör något!!!!!

Fattar inte hur man bara kan stå och se på! Hur kan man dessutom skriva i ett forum och fråga vad man ska göra!!!

Självklart så om det är ens syster/dotter går in och tar barnet och säger till på skarpen att så här får det inte gå till. Anmäler till soc eller vad f-n som helst. Hur kan ni bara se på???

För att man inte vet vad som klassas som misshandel. Om man ser på hästar så händer inget förrän de oftast i princip är döende.... För att man är rädd för att förvärra saker genom att systern får reda på att man anmält henne, men soc inte tycker det är tillräckligt för omplacering, vilket iställer gör att ungen får det värre. Vi har ju försökt med annat under tiden.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag pratade med min mamma nu och hon kände med att det var dags. Kommer ringa imorgon och berätta allt. Känns bra att ha fattat beslutet och känner att jag gör rätt.

Bra, jag håller alla tummar och peppar dej att du ska orka och våga, sånt här är inte lätt, de flesta väljer att inte se, du gör helt rätt:bow:
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hon ska anmäla, läs vidare. Skäll inte på en människa som har fattat beslutet att göra rätt.

Att hon fattat det beslutet under trådens gång innebär att hon skrev här för att få höra precis det hon fick: anmäl.

Så skäll inte mer nu.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Bra, jag håller alla tummar och peppar dej att du ska orka och våga, sånt här är inte lätt, de flesta väljer att inte se, du gör helt rätt:bow:

Tro mig vågar kommer jag att göra. När jag väl bestämt mig då gör jag det. Sen så ringer jag direkt imorgon då man aldrig ska skjuta upp såna saker för då kan man göra det länge. Känner mig jätte ledsen just nu för det är ingen lätt sits att sitta i men samtidigt lättad över att ha fattat beslutet. Varför kan inte folk bara ta hand om sina barn? Jag älskar min son och skulle aldrig kränka honom på det här viset.Jag har även bestämt mig för att inte vara anonym, men att dem kanske inte behöver säga till syster att det är jag. För jag tror dem tar mig mer på allvar om jag säger vem jag är.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

För att man inte vet vad som klassas som misshandel. Om man ser på hästar så händer inget förrän de oftast i princip är döende.... För att man är rädd för att förvärra saker genom att systern får reda på att man anmält henne, men soc inte tycker det är tillräckligt för omplacering, vilket iställer gör att ungen får det värre. Vi har ju försökt med annat under tiden.

Jag har hört och sett mycket inom fosterbarnsvården och har svårt att tro att soc skulle strunta i detta. Varför vara rädd att systern får veta att ni anmält, det är för barnets bästa, som också soc ska jobba efter.

Ni borde anmält för längesedan, men det är ju bra att ni äntligen tycker att det är nog och anmäler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 635
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp