pernilla_s
Trådstartare
Sv: Vad tycker ni om detta?
Då jag inte ser någon bättre lösning så kommer jag ringa till socialen imorgon. Jag håller med om att så här får man inte göra mot sitt barn. Barnet kommer bli förstört om det fortsätter. Jag kan ta att min syster säger upp bekanskapen med mig. Jag hoppas bara att allt löser sig för systerdottern!
Varför står ni inte upp rakryggade och säger rakt ut som det borde sägas: "vi accepterar inte detta, och ringer sociala myndigheter."?
Det du beskriver är inget annat än barnmisshandel. Och som passiv åskådare av det är du & din mor minst lika skyldig till det.
Din syster behöver hjälp och insikt, din systerdotter behöver trygghet och normat bemötande och utveckling. Du och din mor behöver göra vad ni måste helt enkelt.
Just nu hjälper ni varken din syster eller din systerdotter.
Då jag inte ser någon bättre lösning så kommer jag ringa till socialen imorgon. Jag håller med om att så här får man inte göra mot sitt barn. Barnet kommer bli förstört om det fortsätter. Jag kan ta att min syster säger upp bekanskapen med mig. Jag hoppas bara att allt löser sig för systerdottern!