Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

bra att du tagit beslutet att anmäla. Så får inte ett barn ha det, aldrig!


Ang telefonen, tala om inledningsvis när du ringer att samtalet sker från mobil med kontantkort och att du är osäker om pengarna räcker. De gånger jag har gjort det så har de ringt upp mig istället utan problem.

Lycka till nu!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Håller tummarna för dig, men kanske främst för lilltösen att du får bra bemötande och hjälp imorgon.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

bra att du tagit beslutet att anmäla. Så får inte ett barn ha det, aldrig!


Ang telefonen, tala om inledningsvis när du ringer att samtalet sker från mobil med kontantkort och att du är osäker om pengarna räcker. De gånger jag har gjort det så har de ringt upp mig istället utan problem.

Lycka till nu!

Det kommer inte bli så farligt då vi kan prata länge innan pengarna tar slut. Men om det tar långt tid säger jag ifrån så de får ringa upp mig. Och tack. Känner mer och mer att jag tar rätt beslut. Min mamma känner sig med väldigt lättad och jag kommer även hänvisa dem till henne om de vill veta att det jag sagt stämmer.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Tack alla ni som önskat mig lycka till och även gett mig information. Tack även ni som skällde lite på mig. I bland behövs det för att man ska se helheten och våga göra något som man är rädd för att göra. Känner att det är rätt att anmäla, men att jag dock borde gjort det långt tidigare, men det är svårt när man sitter i situtionen. Man behöver ibland andra för att få reda på hur man sak göra. Men som sagt tack!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hej,

jag har följt din tråd och det känns bra att du ska ringa. Vill bara säga att jag har full förståelse för att ni inte ringde omedelbart.

Klart att ni är rädda att kanske inte få träffa systerdottern mera, det skulle jag också varit. Det verkar ju inte som att socialen alla gånger lyckas fatta rätt beslut när det gäller såna här saker.

Det finns barn som trots uppenbara missförhållanden i hemmet ändå får bo kvar och om detta händer din systerdotter lär ju du och barnets mormor få svårt att hjälpa till framöver.Jag tycker därför att ni ska trycka på att ni faktiskt vill hjälpa flickan OCH hennes mamma. Försök på något vis hålla kvar kontakten med mamman/din syster. Er mamma måste försöka förklara att hon vill även din syster bara väl.

Usch, vilken gräslig situation. Hoppas det löser sig för alla er!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Hej,

jag har följt din tråd och det känns bra att du ska ringa. Vill bara säga att jag har full förståelse för att ni inte ringde omedelbart.

Klart att ni är rädda att kanske inte få träffa systerdottern mera, det skulle jag också varit. Det verkar ju inte som att socialen alla gånger lyckas fatta rätt beslut när det gäller såna här saker.

Det finns barn som trots uppenbara missförhållanden i hemmet ändå får bo kvar och om detta händer din systerdotter lär ju du och barnets mormor få svårt att hjälpa till framöver.Jag tycker därför att ni ska trycka på att ni faktiskt vill hjälpa flickan OCH hennes mamma. Försök på något vis hålla kvar kontakten med mamman/din syster. Er mamma måste försöka förklara att hon vill även din syster bara väl.

Usch, vilken gräslig situation. Hoppas det löser sig för alla er!

Man har ju hört många skräckhistorier vilket gör att man tvekar. Vi vill ju att min syster ska må bra och vill henne väl. Vi vi att båda ska må bra. Men vi måste säga stopp också. Min syster kommer inte förstå detta till att börja med, men efter ett tag sen hon förhoppningsvis klarare. Känns skönt att någon har förståelse för att det inte är så lätt att anmäla direkt. Men efter att jag har ringt har jag iallafall gjort vad jag har kunnat för att hjälpa tösen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

*kl*

P.S Jag har tyvärr personlig erfarenhet av att en manipulerande mamma lyckades lura socialen totalt och att barnet , trots självmordsförsök, fick bo kvar hos henne. Man svalde mammans upplägg hel och hållen. Gräsligt men sant.

Om detta händer TS så är den lilla flickan ännu mera bortom hjälp och det verkar som att TS och hennes mamma tänkt på just detta.

Förstår er som blir arga för att man inte agerar fort nog men ha ovanstående i åtanke och besinna er innan ni skäller alltför mycket.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Ja, förhoppningsvis får hon hjälp att komma ur sitt destruktiva beteende och kanske att hon senare i livet kan uppskatta det. Hoppas, hoppas.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Ja, förhoppningsvis får hon hjälp att komma ur sitt destruktiva beteende och kanske att hon senare i livet kan uppskatta det. Hoppas, hoppas.

Jag hoppas någon hade gjort likadant för mig om jag hade gjort så. Men även om hon inte vill förstå så kanske lilltjejen blir hjälpt av det. Känner mig så oerhört ledsen nu. På ett sätt känns det som jag sviker min syster, men jag vill inte se på med hon förstör ett barn. Jag hoppas att allt kommer lösa sig nu, iallafall för tösen. Jag kan klara av att min syster kommer hata mig bara lilltjejen får det bättre.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Ta ditt ansvar och anmäl... Gud vad ont det gör att läsa ditt inlägg...Snälla du för din systerdotters skull...anmäl...
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

*kl*

jättebra att du ringer och anmäler imorgon!

glöm inte att uppdatera här så vi får veta hur det gått för lilltösen!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Till alla:

Har ringt till socialen nu. Dem skulle ta kontakt med min syster under de närmaste dagarna iallafall. De tyckte det var allvarligt och att något var tvunget att göras. Känns oerhört skönt att ha gjort det. Känner mig ganska ledsen ändå över att det har gått så långt och att min syster inte kan förstå hur man ska bete sig som mamma. ÄR inte så kul att anmäla sin egen syster. Men någon måste göra det och eftersom vi bor grannar så har jag sett mycket.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Nu har du gjort vad du har kunnat! Jag vet precis hur du känner, man känner sig rätt rutten när man väljer att göra en anmälan även om man vet att det är för barnens bästa.

Hoppas att din syster får den hjälp hon behöver!!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Bra gjort!
Kan du försöka hålla koll/vara med systerdottern?

Kan ni inte som familj, alltså syskon, föräldrar... samlas och föreslå läkare... det är INTE normalt vilja sova hela dagarna... inte vilja knyta an med sitt barn och straffa sitt barn. Det är tydliga tecken på ohälsa...
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Bra gjort!
Kan du försöka hålla koll/vara med systerdottern?

Kan ni inte som familj, alltså syskon, föräldrar... samlas och föreslå läkare... det är INTE normalt vilja sova hela dagarna... inte vilja knyta an med sitt barn och straffa sitt barn. Det är tydliga tecken på ohälsa...

Jag kommer inte få vara med systerdottern efter detta, men jag satte mitt namn på anmälan så att mamma ska kunna fortsätta hjälpa systerdottern. Vi har försökt prata med min syster om läkare men hon gör inget åt det, Jag vet att hon mår dåligt men som sagt vi kan inte dra iväg henne till läkaren något måste komma från henne själv.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Är det din syster eller soc som säger att du inte får vara med barnet?
Känner jag min syster rätt, vilket jag borde. Så kommer jag få kalla handen. Systerdottern komme rinte heller få vara hos mig. Då jag kommer vara en skitstövel och väldigt hemsk. Men men det viktigaste är att det förhoppningsvis kommer bli bättre och min mamma får hålla koll på systerdottern.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Förstår att det känns jättejobbigt nu, men nu har du gjort vad du har kunnat, jag hejar på dej, hoppas att allt ordnar sig.

Kramar TinyWiny
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Känner jag min syster rätt, vilket jag borde. Så kommer jag få kalla handen. Systerdottern komme rinte heller få vara hos mig. Då jag kommer vara en skitstövel och väldigt hemsk. Men men det viktigaste är att det förhoppningsvis kommer bli bättre och min mamma får hålla koll på systerdottern.

Hopppas din syster en dag inser vilken otroligt osjälvisk människa du är, som gör allt detta för hennes barns skull:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 635
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp