Sv: Vad tycker ni om detta?
Om soc bestämmer att ta barnet från henne så ska de innan barnet placeras i familjehem utreda om det finns några släktingar som kan ta hand om barnet. Så ni kan säga att ni kan tänka er. Om detta inte skapar en konflikt med systern för då överväger ofta soc att inte placera hos släkting utan hos något familjehem. För umgänge med sitt barn ska inte vara konfliktfyllt.
Lycka till!
Alltlöser sig förhoppningsvis. Min pojkvän stöttar mig iallafall i detta. Mamma vet jag inte. Hon är så rädd för att socialen ska ta henne och att hon ska hamna i en dålig fosterfamilj. Hon vill INTE att syrran ska ha henne. Men det är ju svårt att veta vad som händer. Varken jag eller mamma har någon erfarenhet av sådant här. Men socialen vet ju hur vi ska gå vidare med det. Men jag kommer gå emot min mamma även om hon inte vill anmäla.
Om soc bestämmer att ta barnet från henne så ska de innan barnet placeras i familjehem utreda om det finns några släktingar som kan ta hand om barnet. Så ni kan säga att ni kan tänka er. Om detta inte skapar en konflikt med systern för då överväger ofta soc att inte placera hos släkting utan hos något familjehem. För umgänge med sitt barn ska inte vara konfliktfyllt.
Lycka till!