Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

Alltlöser sig förhoppningsvis. Min pojkvän stöttar mig iallafall i detta. Mamma vet jag inte. Hon är så rädd för att socialen ska ta henne och att hon ska hamna i en dålig fosterfamilj. Hon vill INTE att syrran ska ha henne. Men det är ju svårt att veta vad som händer. Varken jag eller mamma har någon erfarenhet av sådant här. Men socialen vet ju hur vi ska gå vidare med det. Men jag kommer gå emot min mamma även om hon inte vill anmäla.

Om soc bestämmer att ta barnet från henne så ska de innan barnet placeras i familjehem utreda om det finns några släktingar som kan ta hand om barnet. Så ni kan säga att ni kan tänka er. Om detta inte skapar en konflikt med systern för då överväger ofta soc att inte placera hos släkting utan hos något familjehem. För umgänge med sitt barn ska inte vara konfliktfyllt.

Lycka till!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag har hört och sett mycket inom fosterbarnsvården och har svårt att tro att soc skulle strunta i detta. Varför vara rädd att systern får veta att ni anmält, det är för barnets bästa, som också soc ska jobba efter.

Ni borde anmält för längesedan, men det är ju bra att ni äntligen tycker att det är nog och anmäler.

Jag är rädd för att syrran ska få veta det, då hon mycket väl skulle kunna säga upp bekanskapen med mig och mamma om hon fick reda på att det är vi. Om soc väljer att inte omplacera henne då. Men som sagt vi måste ändå göra något, för tösens skull. Nu hoppas jag att allt löser sig.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Om soc bestämmer att ta barnet från henne så ska de innan barnet placeras i familjehem utreda om det finns några släktingar som kan ta hand om barnet. Så ni kan säga att ni kan tänka er. Om detta inte skapar en konflikt med systern för då överväger ofta soc att inte placera hos släkting utan hos något familjehem. För umgänge med sitt barn ska inte vara konfliktfyllt.

Lycka till!

Tack så mycket. Och även för informationen ovan.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Tro mig socialen kommer gå in direkt om ni ringer till dom och det är faktiskt något ni måste göra, det är en två årig liten flicka som inte har bett om att födas och som inte har bett om att bli så illa behandlad av sin mamma, hon är ett stackars litet barn som inte förstår vad hon gör för något fel för att hennes mamma ska vara så elak.

Det här är fruktansvärt ett hjälplöst barn ska inte få lida för att din syster mår dåligt och antagligen måste ha fått en svår förlossnings psykos som hon inte har fått hjälp med, det är vad jag tror iaf vad kan jag säga.

Men socialen kommer inte strunta i det, ring dom direkt ni måste innan barnet kommer helt vända sig inåt
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag har kollat upp telefonnummret nu så det första jag ska göra imogron är ringa. Ska tanka mobilen nu ikväll så jag har tillräckligt med pengar att prata länge om det är så. Tror dock inte det är en förlossningspsykos då hon var ordentligt innan men på sista tiden har flippat ut.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

jaaa du då har väl hon blivit deprimerad efteråt, jag har själv hamnat där och istället för att skada min son bad jag min mamma att ta hand om honom tills jag har kommit på fötter igen, men ni måste fråga eran syster om det ligger något mer bakom det här, om något har hänt för att hon ska må så dåligt
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Håller tummarna hårt för att det löser sig till det bästa för den lilla flickan och din syster. Hon mår ju uppenbarligen inte bra. Hoppas ni får bra, vettig hjälp!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Åhh herrejösses. Stackars, stackars lilla flicka.
Mamman måste vara rejält sjuk men det som oroar mig lika mycket är att hennes pojkvän inte reagerat han heller. Vilken normal människa skulle inte gripa in om man visste att barnet inte fått mat på så länge? En normal människa hade reagerat redan vid det vanisnniga att barnet itne fick mat om hon inte sa tack redan vid första målet.
En två åring är ju pytteliten.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Åhh herrejösses. Stackars, stackars lilla flicka.
Mamman måste vara rejält sjuk men det som oroar mig lika mycket är att hennes pojkvän inte reagerat han heller. Vilken normal människa skulle inte gripa in om man visste att barnet inte fått mat på så länge? En normal människa hade reagerat redan vid det vanisnniga att barnet itne fick mat om hon inte sa tack redan vid första målet.
En två åring är ju pytteliten.

Han grep inte in han gjorde det värre genom att göra likdant mot tösen. Två vuxna mot ett barn. Fy fasen vad vi belv arga när vi fick reda på det i efterhand. Tack är ingen viktig grej när det gäller en två åring och aldrig så viktig så man drar in maten. Mrn nu löser sig allt förhoppningsvis.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

jaaa du då har väl hon blivit deprimerad efteråt, jag har själv hamnat där och istället för att skada min son bad jag min mamma att ta hand om honom tills jag har kommit på fötter igen, men ni måste fråga eran syster om det ligger något mer bakom det här, om något har hänt för att hon ska må så dåligt

Mamma har pratat med henne. Men hon tycker bara att vi är dumma. Hon tycker hon är en bra mamma och blir bara förbannad. Problemet är att vägrar se sina egna fel.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Mamma har pratat med henne. Men hon tycker bara att vi är dumma. Hon tycker hon är en bra mamma och blir bara förbannad. Problemet är att vägrar se sina egna fel.

jaaa då är det svårt men det kommer att ordna sig, jag menar om flickan ä jobbig och stressad så är det ju ganska bra tecken på att det är något fel och tro mig dagisfröknar, iaf dom flesta är tränade att se vissa signaler, och om ni pratar med dom som flera här ovan har sagt så skulle dom nog göra allt för att få socialen att förstå, jag hoppas på det bästa för er och speciellt för det lilla barnet och jag hoppas också för mamman att hon får den hjälp hon behöver och att hon inte fortsätter träffa män som inte kan se barnets bästa
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

jag tycker din syster (har bara läst trådstart) ska polisanmälas för barnmisshandel. Jag blir skogstokig.... vilken vidrig vidrig vidrig människa. socialen är det minsta ni ska vända er till...

som snuffsan skriver anmäl annars gör jag det med....
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tycker ni om detta?

jag tycker din syster (har bara läst trådstart) ska polisanmälas för barnmisshandel. Jag blir skogstokig.... vilken vidrig vidrig vidrig människa. socialen är det minsta ni ska vända er till...

som snuffsan skriver anmäl annars gör jag det med....

Som sagt jag ksa ringa imorgon. Jag kan hålla med dig om att det är vidrigt. Jag skulle ALDRIG strunta i att ge min son mat.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

bra att du vågar anmäla! Kan du inte försöka vara hos din systerdotter om ni bor grannar...? Din syster mår säkerligen inte bra därför gör ho såhär, hon kanske är i akut behov av psykisk vård...? Deprimerad? Nyseparerad?
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

bra att du vågar anmäla! Kan du inte försöka vara hos din systerdotter om ni bor grannar...? Din syster mår säkerligen inte bra därför gör ho såhär, hon kanske är i akut behov av psykisk vård...? Deprimerad? Nyseparerad?

Jag försöker vara där så mycket jag kan. Systerdottern kommer gärna över till mig med. Min syster mår inte bra. Deprimerad kan hon vara men problmet med min syster är att hon är som min pappa. Dem ser alrig någons behov utom sina egna. Pappa var nog också deprimerad. Ärftligt kanske? Jag hoppas att syrran kan få hjälp också nu. Med anmälningen fattar hon kanse att det är allvar.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

bra att du tar steget att ringa socialen. Förhoppningsvis kommer det att rädda lillflickan.
Håller tummarna för att det ska gå bra och för att du ska få hem lillflickan till dej.
Annars kan hon få bo hos mej o min fam!
Hoppas verkligen att allt löser sej för tösen, hon är värd mer!
skickar lite lyckatill kramar
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag har en fråga. Jag känner ju min syrra ganska väl om man säger så. Hon är ganska hämndfull om man säger så. Hon hade mycket väl kunnat hitta på historier om vilken dålig förälder jag är. Nu hade ju min familj protesterat över detta. Men hade hon kunnat ställa till det något djävulskt för mig? Jag tänker anmäla i vilket fall som helst. Jag menar jag tar hand om mitt barn och är en hyfsad mamma. Ingen är perfekt och man har väl gjort sina misstag. Men aldrig sådana som syrran. Fast det är inga misstag utan mer brist på respekt för andra i mitt tycke.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag sitter i socialnämnden i min kommun och det är den politiska nämnd som styr över socialförvaltningen. Vi hanterar de omhändertaganden som inte är delegerade till tjänstemännen eller till vår ordförande samt massor med andra ärenden också så klart. Jag är glad över att du har fattat beslutet att ringa socialförvaltningen angående din systerdotters situation, det är ett helt korrekt beslut. Du ska inte bekymra dig för om din syster anmäler dig. Det värsta som kan hända av det är att din familj blir utredd och man konstaterar att allt är bra. :)

De familjer som är familjehem är otroligt noggrannt utredda innan de får ett barn placerat hos sig och man är mycket noga med att det ska vara en familj som passar just det barnets behov. Däremot är det inte särskilt ofta det går så långt.

Om socialförvaltningen anser att läget är akut kommer din systerdotter att placeras i ett jourhem. Det är som ett familjehem, men är till för det akuta läget, innan man har hittat den långsiktigt familjen. Det kan också vara så att din syster och systerdotter blir placerade tillsammans och att man gör en utredning under tiden de är placerade för att se vilket stöd din syster behöver i sin föräldraroll. Om läget inte är akut är det troligen så att man börjar med öppenvårdsinsatser där din syster ska stärkas i föräldrarollen.

Stort lycka till i morgon och tänk på att socialförvaltningen är där för att göra så bra det bara går för din systerdotter och även din syster!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

hon kan ju försöka motanmäla... men jag tror inte det kommer ngn vart.... Jag tycker ni ska försöka få henne till en läkare, det låter som om hon behöver hjälp.... rätt omgående.... många psykiska sjukdomar kan säkerligen ge dessa personlighetsdragen din syster har...
Skriv gärna ner alla incidenter du vet av, om du har datum osv är det jättebra....
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jättebra och starkt av dig att anmäla. Det är rejält allvarliga grejer hon håller på med, bara det att hon väl knappast aktiverar barnet,låser in det och sedan inte ger mat på 2 dagar mm
Dessutom hämmar hon troligtvis barnets utveckling väldigt mycket genom att stänga in henne och inte låta henne komma ut,träffa andra och inte vara vaken utan instängd på sitt rum.

Enligt Socialtjänstlagen är soc skyldiga att utreda snabbt när det gäller ett barn som far illa,utredningen skall vara slutförd inom 4 månader.

först och främst vill de hjälpa barnet att kunna bo hos föräldrarna om de är lämpliga och hjälpa dem på olika sätt,fungerar inte det och det blir tal om att barnet måste bort från föräldrarna brukar de vilja att barnet skall ha kvar sin anknytning till familj/släkt och ser om någon av de är lämpliga att ha hand om barnet, i sista hand placeras barnet om helt.

Så de tar alltiså inte helt sonika barnet och skickar det till ett familjehem lååångt bort utan man vill bevara kontakten med familjen/släkten i första hand. Och där finn ju bla du mfl som kanske har möjlighet att kunna ta hand om tösen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 635
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp