Jag har upptäckt att gatorade har den perfekta "klick-korken" för att hälla över andra drycker i och använda när jag kör. Jag provade tidigare med en annan som hade en sån kork men den korken var klumpig att skruva bort hela vägen och öppningen var lika liten som en vanlig flaska. Men Gatorade, den är lika lätt som vanlig flaska och har en extra stor öppning så att det är mycket lättare att hälla över annat i den!Haha! Jag gillar dem! Supersmidigt när jag är ute och går med hunden, cyklar, jobbar eller annat som gör att jag bara har en hand ledig och inte liksom har tid att stanna, skruva av korken, dricka och sedan skruva på den igen. Det finns ju en anledning till att många vattenflaskor som säljs har liknande funktion.
Jag brukar köpa vatten eller annan dricka på flaska och hälla över i en med liknande öppning.
Korken som beskrivs i trådstarten har jag inte settt här så jag vet inte hur eventuellt besvärlig den är.
Och ja, klick-kork är perfekt när man kör. Så kan man dricka medan man står och väntar i kö eller liknande, och sedan snabbt ställa undan den om trafiken rör på sig oväntat fort utan att oroa sig över spill. För att sedan under körningen bara pressa ned den för att säkerhetsställa att inget spills. Utmärkt!
Innan någon nämner de som finns i sportaffärer - 1. Jag har redan en hemma. 2. De är ofta stora och klumpiga, dvs hamnar lättare i vägen. Medan 0,5 blir smidigare.