F
flashlight
Sv: Vad tycker ni om de här hovarna?
Men nu börjar jag úndra om du som läst så mycket har svårt att fatta vad du läser Drar dina egna slutsatser utifrån din värld.
Jag skrev att mina naglar tex tål INTE nagellack mer än ett par dagar. De torkas ut, spricker sönder från topparna och neråt flagas nageln upp. Och jag VET att jag inte är ensam om det.
Hur kan du då påstå det fetstilta ovan, för att dina naglar klarar av det
Vi talar fortfarande om hästar med skörare horn och då är det i min värld troligt att inte heller dessa precis som mänskliga naglar som inte får torkas ut och inte tål kemikalierna, skadas mer än det hjälper.
Vad har DU för fakta för att påstå att det inte är så? Kanske gjorde du ont värre på dina hästar, vad vet jag? På en häst med bra hornkvalité behöver du ju inte lacka alls. På en med dålig skadar det troligen mer än det hjälper.
Jag har aldrig nånsin hört en hovis tex rekommendera lackning av risigt horn
Men du kanske påstår att ALLAS naglar tål nagellack för att dina gör det
I så fall bekräftar du tyvärr bilden av hur din argumenation ser ut,
Dutta?
Man målar faktiskt hela nageln med flera lager.
Har du gipsat en hov vid hovböld någon gång?Och varken naglar eller hovar mår dåligt av att bli inneslutna.
Den inneslutna hoven växer ut och blir alldeles utmärkt.
Lacken flexar med - den är elastisk.
Har du lackat naglarna någon gång?
Långa naglar med lack på flexar också.
De gamla hålen fylls upp av sig själva på en frisk hov.
Hovens egen fukt gör att fibrerna i hovväggen reser sig och återtar sin ursprungliga form.
Man kan blöta ett jack i ett trästycke för att få samma effekt.
Men nu börjar jag úndra om du som läst så mycket har svårt att fatta vad du läser Drar dina egna slutsatser utifrån din värld.
Jag skrev att mina naglar tex tål INTE nagellack mer än ett par dagar. De torkas ut, spricker sönder från topparna och neråt flagas nageln upp. Och jag VET att jag inte är ensam om det.
Hur kan du då påstå det fetstilta ovan, för att dina naglar klarar av det
Vi talar fortfarande om hästar med skörare horn och då är det i min värld troligt att inte heller dessa precis som mänskliga naglar som inte får torkas ut och inte tål kemikalierna, skadas mer än det hjälper.
Vad har DU för fakta för att påstå att det inte är så? Kanske gjorde du ont värre på dina hästar, vad vet jag? På en häst med bra hornkvalité behöver du ju inte lacka alls. På en med dålig skadar det troligen mer än det hjälper.
Jag har aldrig nånsin hört en hovis tex rekommendera lackning av risigt horn
Men du kanske påstår att ALLAS naglar tål nagellack för att dina gör det
I så fall bekräftar du tyvärr bilden av hur din argumenation ser ut,