N
nemi_baby
själv har jag en blandrastik. undrar bara vad folk tycker omblandraser egentligen. många uppfattar dom som mindre värda osv, men vad tycker ni egentligen? jag tycker att det är absolut inget fel med blandraser
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Raven skrev:Jag har aldrig träffat någon som tycker blandraser är mindre värda.
Jag gillar blandraser som individer, men jag är emot avel på/för att ta fram oreggade hundar.
_Yggdrasil_ skrev:Jag gillar blandraser! Har ju en själv
Min kompis dräemot kan inte förstå hur man kan vilja ha en blandras.... Hon kunde ännu mindre förstå när jag försäkrade min bladras. Hon tycktye det var "onödigt att försäkara en blandras"
Yeah skrev:Om du söker på blandraser kommer du hitta flera liknande trådar.
Jag tror inte att det finns någon som uppfattar blandraser som mindre värda, däremot verkar det som något som många blandrasägare får för sig.
Nikkis skrev:håller men Raven...
skulle personligen aldirg skaffa mig en blandras/korsning,men det är jag det
vill gärna veta vad jag har för hund och vill ha en reggad jycke,dessutom vill jag ha valmöjligheten att kunna ställa ut och avla med min hund..
_bed_of_roses_ skrev:Min blandras valp kommer jag att ställa ut..finns blandrasutställningar så vi kommer vara med. Sedan kommer jag eventuelt att ta valpar på min tik när hon är äldre.
ja men det är du det..nemi_baby skrev:jag vet vad det är för hund jag har. jag skiter i om hon inte är renras. man kan ställa ut blandraser med. det finns blandrasutställningar
som sagt,jag vill helldre tävla mot renrasiga hundar då man har en rasstandard att gå efter._bed_of_roses_ skrev:Min blandras valp kommer jag att ställa ut..finns blandrasutställningar så vi kommer vara med. Sedan kommer jag eventuelt att ta valpar på min tik när hon är äldre.
nemi_baby skrev:varför om jag får fråga?
Raven skrev:Jag har dålig erfarenhet av "blandrasuppfödare" och har ännu inte kommit över någon som haft ett ordentligt syfte med sin uppfödning, ordentliga avelsdjur, testat mot genetiska sjukdomar, meriterat sina avelsdjur, haft genetisk kunskap, brytt sig om vart avkomman hamnar.
Nikkis skrev:som sagt,jag vill helldre tävla mot renrasiga hundar då man har en rasstandard att gå efter.
skulle aldirg förmå mig på att avla med blandraser..varför avla fram oreggade hundar för?
Varför ta valp över huvud taget för om man int eär registrerad uppfödare för?
tycker faktiskt att sånt är oseriöst..men det är min mening det.