Är du ute efter en absolut siffra, procent eller när får det i ditt tycke klassas som många? För jag antar att det är din måttstock som gäller som sanning och absolut slutmått.
När det gäller att ångra sig, vet jag inte vad jag tror. Helt enkelt.
Men när det gäller att tänka "att det vete sjutton om jag hade skaffat barn om jag hade vetat vad det innebar fullt ut från början", så tror inte jag att det är så där alldeles ovanligt.
Jag tänker mig då inte i första hand som något småbarnsföräldrar tänker och säger, utan kanske när barnen är tonåringar och sedan uppåt, även när man inte längre är "aktiv" förälder åt dem. Även om man fortfarande älskar barnen, så är det lätt att uppfatta just föräldraskapet som något som har satt sina spår i en. Inte enbart positiva spår. Omgivningens förhållningssätt till ens eget föräldraskap påverkar också. Det är ju i extremt hög grad kringgärdat av normer.
@Tora Jag delar @niphredils tankegång när det gäller varför folk inte väljer att dela just att de ångrar sina barn med just dig. Det är väl ganska få som till den grad lyfter fram hur lyckligt och underbart det är att "bli mamma" lika mycket som du?
Eller som i den här tråden, då du gång efter annan frågar om antalet som ångrar sina barn. Det är alltså det intressanta för dig. Inte att reflektera över svåra känslomässiga upplevelser.