G
Gustav
Sv: Vad tänka på vid import...
Är Òsk-hjälpen en djurskyddsorganisation? som tex svenska Djurskyddet.
Är Òsk-hjälpen en djurskyddsorganisation? som tex svenska Djurskyddet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vet du vad... Jag struntar era åsikter ang denna import för jag har följt mitt hjärta och det är det som känns rätt för mig...
Om jag ska göra en jämförelse som är lätt att förstå för alla, det en ung individ behöver lära sig för livet hinner den inte lära sig de få månader som den gick på Island.
Varför har du gått i skolan? Det är princip samma sak, att lära sig. Betänk det ansvar du har för en så ny individ, det är ju inte säkert att du kan följa denna häst genom hela dess levnad och det är absolut upp till varje ANSVARIG hästägare att en ung häst förbereds för ett liv bland andra hästar och människor.
För att göra en ytterligare jämförelse som torde vara lättbegriplig, vem av er skulle skicka in eran 6 månaders baby i en hästflock? Vilket språk tror man att den kommer att använda sig av? Tror man att man kommer att begripa vad det barnen pratar om efter några års uppfostran?
De har blivit skadad av andra hästar, och det pga de inte lärt sig flocksignaler.