Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte låta bli o fråga @EmmaW hur i hela fridens namn lyckades du slå hål i huvudet med hjälp av diskmaskinen :confused::nailbiting:
Man har en Leif som står på bänken öppen och redo för att laddas om på nytt och luckan går ut över kanten på bänken och givetvis går en kisse förbi och kräver sin uppmärksamhet varpå man lydigt böjer sig ner och tar ett steg framåt för att möta kisses begäran och vips träffar man hörnet på luckan med huvudet :o

Inte smart någonstans och jag har förutom ett icke diskret stort hack i hårfästet även en ”vacker” bula i varierande färg som pryder min panna....kan bli intressant att förklara på jobbet i morgon, speciellt när jag varit sjuk hela veckan :cautious::o:angel::p

Man har en Leif som står på bänken öppen och redo för att laddas om på nytt och luckan går ut över kanten på bänken och givetvis går en kisse förbi och kräver sin uppmärksamhet varpå man lydigt böjer sig ner och tar ett steg framåt för att möta kisses begäran och vips träffar man hörnet på luckan med huvudet :o

Inte smart någonstans och jag har förutom ett icke diskret stort hack i hårfästet även en ”vacker” bula i varierande färg som pryder min panna....kan bli intressant att förklara på jobbet i morgon, speciellt när jag varit sjuk hela veckan :cautious::o:angel::p
Aha :D Jag satt här o tittade på min golvmaskin o kunde inte för mitt liv komma på hur du burit dig åt.
Blåser o skickar mussepiggplåster :heart

Helt ljuvligt vinterväder idag, så skogen fick det bli för mig och hoppetossvalpen :love:

28167706_2109460005738121_8040488496950118307_n.jpg

28168271_2109460412404747_7030351680715977255_n.jpg

Grannen kom förbi när jag var nere och pysslade i stallet. Vi tog en promenad under tiden hästarna busade nakna i lilla hagen. De såg ut att ha det så bra så vi gick in för lite kaffe (varm choklad för mig då) så de fick lufta lite till.

Grattis @dobbis :) :heart

4D9F2080-1444-4E56-823E-4326164FD5DD.webp
Fina hästen hade trampat av sig en sko! :eek: Händer typ aldrig, och jag orkade inte krångla och åka en extra vända till hovis för en sko....:cautious: hittade inte skon men hade en gammal baksko sen i somras. Så ...riktade om lite, hade extra snösulor hemma, på med brodd och så slog jag på den :up: dessutom har jag ridit :love: huvudet och själen behövde verkligen det i dag och fina hästen gjorde mig inte besviken :heart hon vet precis hur hon ska få mig att skratta och le :love:

Varit och storhandlat och ungarna har åkt med grannfamiljen till pulkabacken för att åka pulka och grilla hamburgare. :D Härligt när det är 15 åringen som tar igång projektet för att hon vill åka pulka! :D Maken börjar bli förkyld och jag tänkte sätta mig och plugga en stund nu medans det är lugnt hemma. Fastnade lite i slutet av Narniafilmen Prins Caspian och Skeppet Gryning. :heart På väg hem från affären lyssnade jag på en dokumentär om Fäbodjäntan, det är 40 år sedan den hade premiär och räknas numera som en av Sveriges största kultfilmer. :cautious::rofl: Nästan så att jag funderade på om jag inte borde ha sett den eftersom det är kulturbildning. :laugh:

December-januari-februari är det vinter

Mars-april-maj är det vår. Våren kommer om tre dagar :up:
" Det är ett riktigt mäktigt högtryck vi får in och när det är så pass kall luft som drar ner så är det svårt att bryta ner det.
Innebär det att den här iskylan kan stanna kvar även veckan efter?
– Ja, det kan den."

Vi kan hoppas SMHI har fel. Blir galen av den här kylan :banghead:

[QUOTE="Snurrfian, post: 18464164, member: 294"På väg hem från affären lyssnade jag på en dokumentär om Fäbodjäntan, det är 40 år sedan den hade premiär och räknas numera som en av Sveriges största kultfilmer. :cautious::rofl: Nästan så att jag funderade på om jag inte borde ha sett den eftersom det är kulturbildning. :laugh:[/QUOTE]

:eek: Har du inte sett den alltså?? Det var ju ett absolut måste på 70-talet :laugh:.
Den är riktigt usel iaf sett med dagens ögon.

Själv tjuvstartade jag med 3 kaffet nu istället. Blev sugen på en fika nu när kylan har kommit, katten är missnöjd, han vill ha vår. Protestligger på bordet :)

Ajje!!!

[QUOTE="Snurrfian, post: 18464164, member: 294"På väg hem från affären lyssnade jag på en dokumentär om Fäbodjäntan, det är 40 år sedan den hade premiär och räknas numera som en av Sveriges största kultfilmer. :cautious::rofl: Nästan så att jag funderade på om jag inte borde ha sett den eftersom det är kulturbildning. :laugh:

:eek: Har du inte sett den alltså?? Det var ju ett absolut måste på 70-talet :laugh:.
Den är riktigt usel iaf sett med dagens ögon.[/QUOTE]
:D Nä jag har missat den, men eftersom vi är jämgamla jag och Fäbodjäntan så kanske det vore dags. :D Hängde för mycket med starka hästtjejer så såna filmer gick bort helt i min uppväxt. :D

Var på loppis idag och tänkte att jag kanske med tur kan hitta nya matskålar till Pälsfröken men inte då tyvärr, men jag hittade en mugg som jag nästan köpte fattar inte varför jag köper massor av muggar det är fullt i skåpet så pass att jag har fått stapla flera i varandra och även snott plats på en annan hylla. :o Blev nästan lite stolt över mig själv att jag lät skönheten stå kvar på hyllan och ge chansen att glädja någon annan.
För några år sen hade jag shoppingmani på duschdraperier.
Knepiga grejor jag fastnar för :eek:

Nu kom en notis på mobilen " Sibiriska kylan här för att stanna - Meteorologen: "Kommer kännas som 20 minusgrader"
Vad :devil: vår om bara några dagar ju enligt kalendern. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 219
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka