Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft/har ångest sen cirka tre timmar tillbaka. hur ska jag överleva utan honom? Hur ska jag klara av att vänta 1-1.5 år? Kanske aldrig se honom igen om allt skiter sig där nere? haft ångest, gråtit så mycket så jag hyperventilerar (vilket resulterar i att jag hostar så jag nästan kräks...) och vet inte vart jag ska ta vägen, allt utlöst bara för att han inte kom hit idag igen, han sov hos kompis igår pga möte idag med migrationsverket. Och så kommer han inte komma förrän sent imorgon kväll heller. Bara tre nätter kvar innan (om han åker, han har pratat om att stanna idag) han ska åka och jag behöver honom så jävla mycket.
Förlåt att mina inlägg typ bara handlar om det här :cry:
:heart:heart:heart Skriv på, ös ur dig.

Åka på Jobb om 20 min... halvdag så det är nice...

Funderar dock på hur svårt det är att konfrontera folk när de gör fel. Eller när de gör "lite fel".

Kund A hyr en liten bil och blir tillsagd och visad på karta och foton samt läser uthyrningsavtalet, som också finns tillgängligt i bilen tillsammans med foto, att inte köra förbi Den parkeringen.
Blir också informerad om att bilen är utrustad med gps.
A signar avtalet och betalar $100 för bil samt $200 i deposition.

Senare under dagen ringer A och säger att hon vill hyra bilen i ytterligare en dag och ska komma in och betala ytterligare $100 'i morgon'.

Senare under kvällen kör A förbi parkeringen och åker där det inte är tillåtet. Inser halvvägs ner för vägen att detta är fel men det går inte att vända förrän nere på botten av ravinen, vilket A gör och kör tillbaka.
Första delen av vägen är inte såå farligt förstörd men jag vet att det är större hål i vägen nere på botten där de måste vända.

A kommer in dagen efter för att hyra och betala för bilen igen.. vad gör man?

1. Tar depositionen och nekar vidare uthyrning.

2. Talar om att A har egentligen förlirat depon men eftersom dom vände direkt (samt de vill ha bilen en dag till) struntar du i att ta depon utan de betalar $100 och tar bilen ytterligare en dag

3. Du förklarar var felet är och att de har förlorat sina $200 men om dom fortf vill ha bilen en till dag så kan du ta de $100 ur depon, alltså straffavgiften blir halverad. Men då är risken att dom kör skiten ur bilen under nästa dygn då de "ändå redan har blivit av med en extra $100"

:banghead:

Funderar på att lägga mig tidigt och sen lägga patiens :)

åh patiens det va inte igår.. har du det på mobilen?

Å

3. Du förklarar var felet är och att de har förlorat sina $200 men om dom fortf vill ha bilen en till dag så kan du ta de $100 ur depon, alltså straffavgiften blir halverad. Men då är risken att dom kör skiten ur bilen under nästa dygn då de "ändå redan har blivit av med en extra $100"

Men kan de verkligen göra det, de blir väl skyldiga att ersätta om de vållar skador? :eek:

Kunde inte låta bli att göra en enhörning
IMG_20180219_211307_205.webp

Funderar dock på hur svårt det är att konfrontera folk när de gör fel. Eller när de gör "lite fel".

Kund A hyr en liten bil och blir tillsagd och visad på karta och foton samt läser uthyrningsavtalet, som också finns tillgängligt i bilen tillsammans med foto, att inte köra förbi Den parkeringen.

Senare under dagen ringer A och säger att hon vill hyra bilen i ytterligare en dag och ska komma in och betala ytterligare $100 'i morgon'.

Senare under kvällen kör A förbi parkeringen och åker där det inte är tillåtet. Inser halvvägs ner för vägen att detta är fel men det går inte att vända förrän nere på botten av ravinen, vilket A gör och kör tillbaka.
Första delen av vägen är inte såå farligt förstörd men jag vet att det är större hål i vägen nere på botten där de måste vända.

2. Talar om att A har egentligen förlirat depon men eftersom dom vände direkt (samt de vill ha bilen en dag till) struntar du i att ta depon utan de betalar $100 och tar bilen ytterligare en dag

Den personen lär väl inte göra om misstaget en gång till eftersom vägen är avstängd.
Depositionen används bara vid skador? Dvs här uppstod ingen skada på fordonet?

Nytt jobb och det borde kännas bra, nytt och intressant. Men känner bara nej, bara nej. Kan inte riktigt förklara varför, vissa småsaker som påverkat det förvisso men det har bara känts fel från början. Jag hoppas det bara är nytt och ovant och blir bättre med tiden

Haft/har ångest sen cirka tre timmar tillbaka. hur ska jag överleva utan honom? Hur ska jag klara av att vänta 1-1.5 år? Kanske aldrig se honom igen om allt skiter sig där nere? haft ångest, gråtit så mycket så jag hyperventilerar (vilket resulterar i att jag hostar så jag nästan kräks...) och vet inte vart jag ska ta vägen, allt utlöst bara för att han inte kom hit idag igen, han sov hos kompis igår pga möte idag med migrationsverket. Och så kommer han inte komma förrän sent imorgon kväll heller. Bara tre nätter kvar innan (om han åker, han har pratat om att stanna idag) han ska åka och jag behöver honom så jävla mycket.
Förlåt att mina inlägg typ bara handlar om det här :cry:
Gråt du, och jag har inget emot att få höra om ditt lidande. Önskar bara att man kunde hjälpa.

Fy vad jag är glad att slippa sånt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 517
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka