Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
:heart :heart

Japp på onsdag :)

:heart:heart

:heart:heart

Kan kan han väl. Men då är det 4 år innan han kan söka asyl igen. Och allt blir en risk, en kompis till honom har vägrat åka och polisen har redan sökt honom på den adress han angav till migrationsverket tidigare.
Planen är att så fort han kommer ner till Irak ansöker han om att få flytta hit till mig. Handläggningstid på 15-22 månader :turd: :arghh:
Men det är bästa chansen att få tillbaka honom. :(
Förhoppningsvis kan vi mötas i turkiet under min semester. Men det är mycket som kan ställa till det innan dess, som att ta sig tillbaka in i irak utan att bli tagen av polisen/militären.. han har en polisanmälan som ligger i systemet och kan ställa till problem. Han ska försöka muta en domare att ta bort den, 20 000 dollar vill den ha...
Skitsystem.

Varför kan de inte bara grönstämpla dem som är glasklara, enkla fall. Att ni ska behöva vänta ett-två år är helt horribelt.
Som sagt - skitsystem. :turd:

Pratade med kollegan som kör min lastbil idag och hon berättade när hon kom till ett företag imorse, så undrade personalen där vart jag var, om jag var sjuk eller ledig, men jag är bara ledig. Blev lite rörd av det, ingen direkt som frågat efter mig annars. :o
Måste betyda att jag gjort ett gott intryck på dom. :D
Tjuvkollade vad jag ska köra imorrn och jag hamnar på det företaget imorrn, då blir de glada att jag är tillbaka. :D

Även samma företag truck killen (för er som läst dejt tråden) jobbar på och jag kommer ha returer till honom, som han får lossa. :p

Var så sjukt trött idag. Tvingade mig att jobba lite. Särbon skulle komma förbi med sin ena dotter. Men jag kände mig för slut och inte social. Även om jag brukar älska att träffa dem båda.
Så jag har istället varit ute på promenad en h med hästen i skogen. Det var välbehövligt! Den hästen är bästa lyckopillret!❤️

Idag har min blivande medryttare provridit ponnyn (eftersom jag har oerhört svårt att få hjälp av någon jag känner som kan hålla hästen så får hon sitta upp och jag håller koll från marken nu i början). Båda skötte sig prickfritt vid uppsittning, sen blev ponnyn extremt godissugen och försökte ta sig in i mina fickor och var allmänt jobbig (men brydde sig inte ett dugg om att det satt någon på ryggen). Sen avsittning, ny uppsittning x2 följt av skritt mellan ridbana och stall (sisådär 40m). Nu vill jag bara komma igång ordentligt med lastträningen så vi kan åka iväg till ridhus hos en dressyrryttare som rider in hästar, för att få lite mer allvar i det hela än att skritta runt på gården med ledare (och kunna rasta av på lina utan snöstyltor). Förhoppningsvis ska ponnyn vara "åkt på" i alla gångarter inom två månader, det är i alla fall målet :up:.
Hästar är verkligen livsglädje på burk.

Idag har min blivande medryttare provridit ponnyn (eftersom jag har oerhört svårt att få hjälp av någon jag känner som kan hålla hästen så får hon sitta upp och jag håller koll från marken nu i början). Båda skötte sig prickfritt vid uppsittning, sen blev ponnyn extremt godissugen och försökte ta sig in i mina fickor och var allmänt jobbig (men brydde sig inte ett dugg om att det satt någon på ryggen). Sen avsittning, ny uppsittning x2 följt av skritt mellan ridbana och stall (sisådär 40m). Nu vill jag bara komma igång ordentligt med lastträningen så vi kan åka iväg till ridhus hos en dressyrryttare som rider in hästar, för att få lite mer allvar i det hela än att skritta runt på gården med ledare (och kunna rasta av på lina utan snöstyltor). Förhoppningsvis ska ponnyn vara "åkt på" i alla gångarter inom två månader, det är i alla fall målet :up:.
Hästar är verkligen livsglädje på burk.
Skönt att det gick så bra! :)

Nybadad, varm och insmord.... :) Har legat i mitt varma bad och läst om de rent ut sagt ELÄNDIGA förhållanden som folk levde under i slutet av 1800-/början av 1900-talet. Tolv timmars arbetsdagar (eller mer), fysiskt arbete som slet ut kroppen, svält, smuts, hög dödlighet bland båda barn och vuxna....osv. Även på våra sämsta dagar har vi det trots allt mycket, mycket bra, tänker jag....

Ätit upp smoothien och övergått till digestivekex och te. Likaså gått ifrån The Happy Pear till avsnitt med QI säsong O som jag inte är uppdaterad på.

Vill ha glass men min favoritglass fanns inte på Coop idag heller. :( Har varit duktig och ätit frukost och lunch idag. Middagen bestod av en stor röd paprika :d och så godis :down: Jag kan nästan känna att jag blir tjockare. :( Varför är godis godare än mat?

Vitt skit i överflöd. Tyckte synd om lastbilschaffisen som skulle upp till oss på smal grusväg men det gick bra. Så nu har jag fått hem 9 pallar foder och strö :D
IMG_20180219_182422_683.webp

Jag gillar ditt inlägg, för jag tror att du behöver skolka en hel del för att få chans att bli hel igen. Ta hand om dig :heart
Det svåra är att få vården att fatta. Det har hela tiden varit press därifrån på att gå upp i tid. Vad FK säger om jag överskrider 180 dagar vet jag ju inte än.

Men idag gick det bara inte. Jag kom inte upp ur sängen, aptiten och hungerkänslorna var puts väck. Och känslomässigt var jag bara likgiltig. Nu har jag ätit lite men är fortfarande avtrubbad.

Idag har jag lämnat in en rapport till arbetsledningen med ämnesraden "min j@&) rövmorgon". Helvete vad sur jag var. Gick upp på heltid idag också, det känns dock jättebra! Är väldigt glad att jag fick tiden jag behövde :)
Skönt att det kändes bra att gå upp på heltid. Men mindre bra med morgonen :mad:

Själv ska jag börja jobba heltid på måndag :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 517
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka