Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och hostar lungorna ur mig.
Tid på vc imorgon men har möte 9-10:30
Suck
Sen jobbar jag till 17:30

Sitter och byter knivar på en jordfräs . Har hängt i liften halva dagen. Börjar bli less på is men det blir mera is i morgon men då får kollegan vara uppe och jag sköter pannan då det bara är 6 meter högt och han vågar åka upp . Just nu vill jag bara hem och vila

Rensat en låda under min säng full med barnens leksaker. Hur mycket prylar har dom :arghh:

Men skönt att ha fått rensat ut lite :)

Imorgon ska vi in till stan en sväng så funderar på att slänga ihop en drös med saker att lägga i sån skänkacontainer typ utanför Ica.

Nu blir det en välförtjänt latte :d

A har tydligen hållit i nerverna hela dagen för när vi kom hem nu så bröt hon ihop och var arg och grät :heart nu varvar vi ner med lite glass och en barbiefilm ;)

Oj, det lätt gott :d ! Har du något recept, möjligtvis?

Skala och skiva åtta klyftor vitlök tunt. (Jag använder solovitlök och brukar ta två stycken.)
Fräs lätt i lite olja tillsammans med 2 krm cayennepeppar.
Tillsätt 1 grönsaksbuljongtärning, 3 dl creme fraiche och 0,5 dl vatten. Låt puttra ett par minuter.
Hacka 1 knippe persilja och rör i.
Häll av laken från ett paket kräftstjärtar och blanda i dem i såsen. De får inte koka!
Smaka av med salt och peppar.
Servera med nykokt tagliatelle.

Skala och skiva åtta klyftor vitlök tunt. (Jag använder solovitlök och brukar ta två stycken.)
Fräs lätt i lite olja tillsammans med 2 krm cayennepeppar.
Tillsätt 1 grönsaksbuljongtärning, 3 dl creme fraiche och 0,5 dl vatten. Låt puttra ett par minuter.
Hacka 1 knippe persilja och rör i.
Häll av laken från ett paket kräftstjärtar och blanda i dem i såsen. De får inte koka!
Smaka av med salt och peppar.
Servera med nykokt tagliatelle.
Tack :) ! Det vattnas i munnen :) !

Köpte sallad till middag när jag lämnade av sambon vid stationen. Dags för 10 dagars arbete för honom igen innan han kommer hem.
Har varit bortskämd med att ha honom hemma över en vecka nu.

Jag har gjort en till häst.
15190583470762952236202085106944.webp

Den har lite tunna väggar så jag vet inte om den funkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 517
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka