Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det tvärtom: Snö först och sedan sol lite då och då. Jag är helt galen i solen såhär års.

Har jobbat ute i några timmar, så nu blir det frukostkaffe. Om det sedan är fortsatt sol fortsätter jag ute. Annars ska jag börja med tråktråkgörat att leta gamla kvitton.
Jag vill också vara ute när det är fint väder,men idag får man hålla i hatten.
Funderade på om vovven o jag skulle utföra lite trädgårdsarbete istället för den där promenaden men av det jag kan göra så kommer det bara blåsa om kring eller så får man en äppelträdsgren i huvudet :)

Jag är inne på slutspurten av mitt 1 1/2 åriga renoveringsprojekt från ruckel till snyggt boende ,och det är nu det börjar ta emot och man vill bara få klart så man slipper skämmas när det kommer folk, och eftersom att jag flyttade in i det i okt 2015 utan att det var klart så ser det ff ut som en bomb slagit ner på flera ställen pga att mindre detaljer inte är klart o det blir en dominoeffekt på andra små saker,som det här med kläderna tex.
Ja det blir väl lätt så när man har mycket att renovera. Har du fått renovera allt i huset?

Ja det blir väl lätt så när man har mycket att renovera. Har du fått renovera allt i huset?
Japp,allt utom stommen och en del av innerväggarna är om eller nybyggt,bara taket och en del av ytterpanelen med tilläggsisolering kvar + lite lister,tapeter,hänganordningar och det sista i badrummet.
Sen finns det 400kvm lada/maskinhall/lager som behöver nytt tak,ett mindre uthus som jag inte vet vad jag ska göra med och en drygt 6000kvm tomt som skulle behöva ideer och gröna fingrar,som jag inte har.

Förbaskade höft som Värker.
Måste ringa imorgon och hörs hur det går med allt.
För nu är jag helt slut av hur ont den gör.

Jag vill också vara ute när det är fint väder,men idag får man hålla i hatten.
Funderade på om vovven o jag skulle utföra lite trädgårdsarbete istället för den där promenaden men av det jag kan göra så kommer det bara blåsa om kring eller så får man en äppelträdsgren i huvudet :)
Gå ut en liten stund då. Bara det gör skillnad, tycker jag. Vet inte om det stämmer, men man brukar säga att tjugo minuter i dagsljus ger dagsbehovet av d-vitamin. Så ta med kaffekoppen och sätt näsan i vädret :up:

@ASKAPLASKA - jag är nog inte den enda som hoppas på bildbomb sen! :banana:

Lyckades sova middag utan en massa tokiga drömmar, nu försöker jag övertala hjärnan att vakna till - Dags för offroad-promenad och backträning ju!! :banana:
Lyckades gå fyra gånger på raken i backen vid kyrkan igår, vilket såklart betyder att det ovillkorligen blir fem idag!
Sen det där med att gå i rask takt dit och "snöväg" tillbaka, bara för att inse att kondisen jag hade för två månader sen är poff-borta!
Nåja, den är snart tillbaka. Inte ens läkarna kan stoppa mig nuuuu!! Så länge det känns bra så fortsätter jag som jag gör. Minst.
Faan vad bra jag är, egentligen! :D

A's gympa idag blev inställd. Eftersom det är sportlov så hade skolan ställt om koden till dörren så de som hyrt på helgen kommer inte in :mad: vi gick ut till en park ett par timmar istället. Träffade en ursöt vovve som var född i Australien, hade bott tre år i californien och bor nu i Uppsala :) den kunde en massa tricks och A fick testa lite :love: nu äter vi hemgjorda pizzaplock till lunch :d och kollar på Tingeling :)

Seg idag. Tillbringat fm i soffan med att spel Playstation. Nu sitter vi på pizzerian och väntar på en hög pizzor till alla våra gäster därhemma. Sedan blir det stallet. Men ingen ridning tror jag. Känner mig inte riktigt kry.

Ridit mina älsklingar, Unge Herr Slyngel fick hoppa idag, var duktig. Takras så några hopp blev det, men jag var ju beredd på det. Till skillnad från på den vuxne hästen som inte brukar reagera på något, valde att dra som ett skott när det rasade snöhelvete.. Jag var inte beredd.. Alls....... Vete fan vad jag sysslade med egentligen. Öht...
Sen var han tokspänd och stressad resten av ridpasset, han hade ju TAPPAT MATTE!!! Det har han aldig gjort förut! Fy fan!

Jag hqr tröstat mig med en semla. Ska vila lite och sen städa. Maken hqr gjort en bra insats redan :love:

Puh nu är allt klart efter tävlingen vi arrangerade igår. Jag är slut efter den pärsen.

Fick mycket skit från några av dom som var med men jag gjorde inget fel, läser man inte inbjudan ordentligt så är det inte mitt problem :angel:

Fascinerande att vuxna kvinnor kan gadda ihop sig och prata illa om folk och sedan betè sig som småbarn och utdela glopord och tro att dom vinner något på det....... Finnkärringen (jag) lackade ur och utdelade några väl valda ord åt vederbörnade efter ett tag.

Gå ut en liten stund då. Bara det gör skillnad, tycker jag. Vet inte om det stämmer, men man brukar säga att tjugo minuter i dagsljus ger dagsbehovet av d-vitamin. Så ta med kaffekoppen och sätt näsan i vädret :up:

Det är tiill och med 15 minuter som räcker MEN det är från typ april som solen står så pass högt att vi kan tillgodo göra oss D vitaminer från den.

Solen måste stå högt för att D vitaminerna inte ska försvinna av Ozonskiktet.

Visste ni att D vitaminerna faktist är ett hormon?

SÅ trist och SÅ typiskt i föreningslivet :rage:
Jag hoppas att du inte tar åt dig av det bara!

Nejdå, det var inte jag som gjorde fel så jag tar inte åt mig av det. I mina ögon är dom små människor som ens håller på så där.

Högsta hönset i huvudföreningen var där och han tyckte det var galet att jag får skit för att jag gjort rätt så det känns rätt gött.

Jag brukar nynna på Timbuktus låt när sånt här inträffar. Den texten är helt klockren!

"Jag hoppas du,
Aldrig någonsin igen kan komma ihåg en pin-kod, asså aldrig, även när du får en ny.
Och må din klocka alltid gå tjugo minuter för sakta så att du alltid kommer för sent
Och må köttätande myror äta upp dina ögonlock så att du alltid är trött
Och även när du är pigg så ser du väldigt väldigt väldigt trött ut..
Och må dina hårddiskar för evigt alltid krascha"

Det känns som jag gräver ner mig mer och mer, en kille sa att jag och en annan tjej var lika mycket värd för honom. Ändå så stöter han bort mig så jag blir utanför. Det var han som slutade följa mig på facebook, men följer fortfarande henne. Han gillar precis allt hon lägger upp, jag har lagt upp samma saker tidigare men det gillade han aldrig.
De har förvisso känt varandra i 4 år och jag och han 2 år. Henne känner jag knappt, då hon vart mammaledig.
I onsdags eftermiddag fika jag tillsammans med killen, det var då han fällde mig så jag ramlade. Sen på torsdagen, var då han och den är tjejen höll på och flamsade runt inför alla och han drog ner henne i hans knä.
Det var då jag ignorerade honom och han försökte vid tre tillfällen få kontakt med mig på den kvällen.
Ja, jag kände mig nog lite sårad och utanför, då jag också vill ha det som de verkar ha. Jag kanske retar mig lite att hon flörtar runt med honom och hon ändå har en sambo som hon har två barn med, och så håller hon på med honom ändå.
Det är andra kollegor som reagerat på hur flörtig hon är, det känns inte bra. För ett tag sen var hon väldigt mån om att jag och den här killen skulle bli ett par, men nu verkar det inte alls vara så längre. Jag vet inte alls vad som hänt. Jag hade önskat att jag hade ett överflöd av verkliga vänner så det inte gjort så ont att mista en..... :(

Vaknade med huvudvärk som fortfarande inte gett sig :down: A ska åka med mormor till Arlanda om en stund, jag tror jag ska försöka sova lite då.

När jag kom ut visade det sig att det inte blåste fullt så mycket som det lät innifrån.
Dagens arbete som ska vara runt hela tomten
DSCN1303.jpg

Och dagens belöning
DSCN1302.jpg

Tom tvätten fick flytta ut för torkning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 256
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 874
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka