Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@aprilmaj Så här ser det ut från utsidan och insidan innan man har sågat av mittstolparna
DSCN1305.jpg

Varje gång jag hör sånt så blir jag ännu mer tacksam för att jag har så lätt för att somna.
Den enda gången jag vet att jag somnade snabbt var när jag hade varit vaken i två dygn. Vi var i Kina och sov inte mycket sista natten innan hemresam, det blev också världens åskväder samma natt. Flygplanet hem sov jag inte på heller. Så när jag väl kom hem hade jag i princip varit vaken i 48timmar. Minns att jag skulle krama mitt dåvarande x godnatt, sen minns jag inget och vaknade senare och undrade vart jag var. Då hade jag somna på hans sida sängen, i sömnen dessutom puttat ur honom ur sängen, sen när ja vaknade visste jag inte vart jag var först då jag inte är van vid att sova på den sidan och precis hemkommens osv, men den natten sov jag bra i alla fall. :)

Den enda gången jag vet att jag somnade snabbt var när jag hade varit vaken i två dygn. Vi var i Kina och sov inte mycket sista natten innan hemresam, det blev också världens åskväder samma natt. Flygplanet hem sov jag inte på heller. Så när jag väl kom hem hade jag i princip varit vaken i 48timmar. Minns att jag skulle krama mitt dåvarande x godnatt, sen minns jag inget och vaknade senare och undrade vart jag var. Då hade jag somna på hans sida sängen, i sömnen dessutom puttat ur honom ur sängen, sen när ja vaknade visste jag inte vart jag var först då jag inte är van vid att sova på den sidan och precis hemkommens osv, men den natten sov jag bra i alla fall. :)

Jag somnar i stort sett alltid så fort jag lagt huvudet på kudden. Kan dessutom sova var som helst och när som helst. Väldigt praktiskt på resor!

Jättesnyggt!

Ursäkta frågor från Aldrig-byggt-staket-förut: Gör man på samma sätt som när man slår ner stolp till en hage? Och kan man använda "hagstolp"?
Svar Ja på både A o B,fast mina "huvud stolpar" sitter i stoplspjut sen sätter jag bara ner en 4 kantig stolpe i den,mellan stolparna är nersatt som hagstolp, med slägga o spett.

Är det någon här som vet ifall facebook vänner kan blocka andra facebook vänner från att se ett visst fotoalbum men ändå vara vänner?
Verkar som en av mina fb vänner har blockat mig på något sätt fast vi fortfarande är vänner, jag vet att vännen laddad upp bilder i fredags men jag kan inte se den? Känns lite obehagligt faktiskt. :(

Är det någon här som vet ifall facebook vänner kan blocka andra facebook vänner från att se ett visst fotoalbum men ändå vara vänner?
Verkar som en av mina fb vänner har blockat mig på något sätt fast vi fortfarande är vänner, jag vet att vännen laddad upp bilder i fredags men jag kan inte se den? Känns lite obehagligt faktiskt. :(
Jaha nu vet jag vad som hänt jag har tydligen hamnat på personen "restricted list".

"Putting someone on the Restricted list means that you’re still friends, but that you only share your posts with them when you choose Public as the audience, or when you tag them in the post. For example, if you're friends with your boss and you put them on your Restricted list, then post a photo and choose Friends as the audience, you aren’t sharing that photo with your boss, or anyone else on your Restricted list. However, if you tag your boss in the photo, or chose Public as the audience, they’ll be able to see the photo.

Learn more about how to choose who sees the stuff you share."

Vet inte om det är samma funktion, men jag har vänner som ligger som Bekanta. När jag skriver något kan jag då välja att visa för "Vänner utom bekanta". Eller om jag laddar upp bilder.
Har en känsla att det hänger ihop med ett blogginlägg jag laddade upp idag och han som är boven har säkert läst det och valt att blocka mig, jag gissar att han inte vågar stå för vad han gjort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 286
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 950
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd