Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@hemlig - du skulle sett hur jag ställde till det under min tid som ulvlekare! Hopplös!!!
Fick aldrig, aldrig till något vettigt och inte ens jag förstod vad jag menade...

Men jag fortsatte (tills jag ledsnade av annan anledning) och det ska du också göra! :bump:

Jahapp skulle bara vila en stund och vaknade nu så god morgon alla :o
Tanken var med att duscha fast badkar finns men lite för sent nu om jag inte ska bjuda grannarna på näjet att få utbrott, tror jag låter bli det, luktar nog inte såå illa hoppas jag på :p

Vi har just inmundigat en sen lunch till hoga crasher och glada tillrop fran "medieval society" som har ett faltslag precis pa andra sidan en trad dunge. Da kriget slutar klockan fyra:grin: sa tankte jag mig ut med kameran da jag fatt veta att den senaste halvtimman ar mest aktiv. lol

Ska ta en dusch och sen lägga mig.
Imorgon ska kaninskrället till veterinär för koll, tror han blivit blind på ena ögat men vill utesluta hornhinneskada. Han är helt grå på det ögat och verkar inte reagera när man kommer från det hållet så...ja...är rätt säker. Tur han har ett bra öga (verkar så i alla fall).

Sen ber jag en bön att jag får vara med i fler ulvlekar trots att jag nog mest förvirrat spelarna i Narnia-leken :o:p
Har en rödögd kanin som ser dåligt
Funkar bra bara man tänker på det

Nää, sådär är det inte alls. Man fyller upp med hett vatten, så där så man preciiis klarar att kryper ner i det, så massor med skum. Sen ligger man där och flyter med bara ansiktet ovanför. Eller så läser man en bok.
Fö går det bra att ha överkroppen vid kranen också, så man kan fylla på hett vatten vid behov.
Men alltså, hur kort är du?

jag är 1,68 och jag kan itne ligga raklång i ett vanligt gammaldags badkar. Hur man än gör så sticker knäna eller axlarna upp. Om man inte har ben som är ledade på flera ställen så man kan rulla ihop dem? :confused:

Nu kallar sangen, men forst tankte jag visa lite bilder pa sammandrabbningarna runt lunchtid. Vi vandrade runt och pratade med en del av deltagarna. Det visade sig att nagra hade varit till Birka och Uppsala och var helt lyriska infor allt det gamla som finns i Sverige ... Kul hade de i alla fall och det var ett trevligt avbrott pa en mycket handelserik vecka.

IMG_0303_zpsd6vj7kqn.jpg
[/URL]

IMG_0289_zpszwptuhmf.jpg

Har varit uppe tidigt och morgonfodrat. Sitter nu efter frukost och känner mig som en boaorm som svalt en buffel - proppmätt. Ska smälta maten lite innan jag går ut och rider en trudelutt.

Men alltså, hur kort är du?

jag är 1,68 och jag kan itne ligga raklång i ett vanligt gammaldags badkar. Hur man än gör så sticker knäna eller axlarna upp. Om man inte har ben som är ledade på flera ställen så man kan rulla ihop dem? :confused:
Jag är 160 :)
Viker ihop benen, de är inte raka, men sticker inte upp särskilt heller. Karet måste vara fyllt så mkt det går förvisso. Tänk skräddare med benen.

Ska ta en dusch och sen lägga mig.
Imorgon ska kaninskrället till veterinär för koll, tror han blivit blind på ena ögat men vill utesluta hornhinneskada. Han är helt grå på det ögat och verkar inte reagera när man kommer från det hållet så...ja...är rätt säker. Tur han har ett bra öga (verkar så i alla fall).

Sen ber jag en bön att jag får vara med i fler ulvlekar trots att jag nog mest förvirrat spelarna i Narnia-leken :o:p
:D Du har gjort det bra! Mycket blir klarare när leken är över och man får veta vad som händer bakom kulisserna så det är självklart att du ska vara med även i fortsättningen! :heart

Men alltså... badkar?

Man lägger sig där och hela kroppen får inte plats under vattnet. Så man fryser om knän och axlar. Vattnet är varmt och allt som är under vatten är varmt men allt som är ovanför ytan är iskallt. oavsett hur varmt det är i badrummet. Man får åbäka sig upp och fylla i mer varmvatten stup i ett för vattnet kallnar ju. Och kranen är ju aldrig där man har överkroppen.

Nä. Jag hade badkar i lägenheten. Badade kanske ett par gånger på de där åren. Hann glömma hur otrevligt det var mellan gångerna. Så jag tappade upp ett bad och kröp ner - och frös.

Men bastu :love: :love: :love:
Bubbelbadkar med värmare säger jag bara! :love: Massage av ryggen och så länge man har pumparna igång så värmer det vattnet, härliga 36 grader länge länge :love: Bastu är skönt också men jag föredrar nog badet... :up:

Idag lyckades jag utnyttja min sovmorgon, skönt!
Hovis kan inte komma och slå på Annies sko förrän på fredag, surt som fan men det blir väl vila för oss båda då antar jag..

Har under morgonen utvecklat någon form av ångest. En klibbig overklighetskänsla, som bomull i huvudet och obefintligt närminne. Det jag gjorde sekunder innan känns som ljusår bort. Har haft samma symptom förr men vette tusan vad det kommer sig av .
Märklig känsla, nån som känner igen?
Nu ska jag jobba lite och tycka synd om mig.

Har under morgonen utvecklat någon form av ångest. En klibbig overklighetskänsla, som bomull i huvudet och obefintligt närminne. Det jag gjorde sekunder innan känns som ljusår bort. Har haft samma symptom förr men vette tusan vad det kommer sig av .
Märklig känsla, nån som känner igen?
Nu ska jag jobba lite och tycka synd om mig.

Väggen som närmar sig?

Ta hand om dig :heart

Sökt jobb. Jag tycker jag är duktig, söker i snitt ett jobb om dagen. Hittills inga svar (jo, två avbrutna rekryteringar..). Men förr eller senare lossnar det! Har varit arbetslös i snart två veckor :nailbiting: :angel:

Nu ska jag beskära pelargoner, plantera lite fröer (tagetes och pensé blir det nog bara, resten får vänta), klappa på katterna och sen är det hög tid att åka till stallet!
Fast innan jag gör något annat borde jag verkligen ringa kiropraktorn.. Har skjutit upp det i snart två år :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 515
Senast: Kakis
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 541
Senast: Mineur
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: animalasia
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 875
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar