Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev ju i fredags om min sambos mamma, som är jättesjuk. Hon är faktiskt bättre! Fortfarande i respirator, fortfarande väldigt sjuk, men visar förbättringar på prover och de har kunnat dra ner på medicineringen. Idag hade hon fått lite färg på kinderna och såg mycket bättre ut än igår. Så allt tumhållande har gett effekt:love:

Oj förlåt visste inte
Får du ingen hjälp?

Jag är inte så sjuk idag som jag var för 20 år sedan men nej, ingen hjälp någonsin (förutom mitt ex, han fick mig att äta tillräckligt för att inte dö).

Man ska antingen vara ett skelett eller kronprinsessa för att få snabb och bra anorexivård :grin: jag var rätt bitter när jag var yngre för det var i samma veva kronprinsessan fick vård och det snackades så mycket om vilken bra vård hon fick. Det var verkligen ett slag i ansiktet på alla oss som inte fick vård.

Vill också ha ett badkar.. Har aldrig förstått folk som har badkar och INTE ANVÄNDER DEM!!!!! :rage:
Vårt pyttelilla badrum måste göras om om några år, då ska vi ta bort den totalt inödiga lilla hallen utanför så det går att få in ett badkar. LÄÄÄÄNNNGGGGGTAR!
Får nöja mig med ett fotbad ikväll..
Men alltså... badkar?

Man lägger sig där och hela kroppen får inte plats under vattnet. Så man fryser om knän och axlar. Vattnet är varmt och allt som är under vatten är varmt men allt som är ovanför ytan är iskallt. oavsett hur varmt det är i badrummet. Man får åbäka sig upp och fylla i mer varmvatten stup i ett för vattnet kallnar ju. Och kranen är ju aldrig där man har överkroppen.

Nä. Jag hade badkar i lägenheten. Badade kanske ett par gånger på de där åren. Hann glömma hur otrevligt det var mellan gångerna. Så jag tappade upp ett bad och kröp ner - och frös.

Men bastu :love: :love: :love:

Men alltså... badkar?

Man lägger sig där och hela kroppen får inte plats under vattnet. Så man fryser om knän och axlar. Vattnet är varmt och allt som är under vatten är varmt men allt som är ovanför ytan är iskallt. oavsett hur varmt det är i badrummet. Man får åbäka sig upp och fylla i mer varmvatten stup i ett för vattnet kallnar ju. Och kranen är ju aldrig där man har överkroppen.

Nä. Jag hade badkar i lägenheten. Badade kanske ett par gånger på de där åren. Hann glömma hur otrevligt det var mellan gångerna. Så jag tappade upp ett bad och kröp ner - och frös.

:D:D:D

Jag är inte så sjuk idag som jag var för 20 år sedan men nej, ingen hjälp någonsin (förutom mitt ex, han fick mig att äta tillräckligt för att inte dö).

Man ska antingen vara ett skelett eller kronprinsessa för att få snabb och bra anorexivård :grin: jag var rätt bitter när jag var yngre för det var i samma veva kronprinsessan fick vård och det snackades så mycket om vilken bra vård hon fick. Det var verkligen ett slag i ansiktet på alla oss som inte fick vård.

Låter ju inte klokt...
Jag kan inte göra så mycket utan bara hoppas för din skull att de blir bättre :heart

Men alltså... badkar?

Nää, sådär är det inte alls. Man fyller upp med hett vatten, så där så man preciiis klarar att kryper ner i det, så massor med skum. Sen ligger man där och flyter med bara ansiktet ovanför. Eller så läser man en bok.
Fö går det bra att ha överkroppen vid kranen också, så man kan fylla på hett vatten vid behov.

Jag hatar att bada. Har samma kyliga upplevelser som @tanten. När ryggen gör för ont brukar jag ligga i ett tag, eller när jag vill reta min snubbe som älskar att bada men inte har nåt badkar. :sneaky::laugh: Men för nöjes skull, nä.

Bromsoket klart för montering igen, "om kolven satt fast", tja, det behövdes 1,250 bar för att den skulle börja vandra utåt. Den här "renoveringen" håller max 2 år för sen är kolven sönderrostad. Okej, visst finns ok på Biltema men kvalitén är skit var man än köper bromsdelar och hårdförkromningen av kolven är lövtunn och rostar igenom på 3-4 år och sen är det samma visa igen. Får jag verkstan färdig till nästa vinter så ska jag fodra bromsoken med rostfritt inuti och så blir det en rostfri syrafast kolv och sen blir det "hej då rosten, vi ses aldrig mera". :devil:

Har käkat söndagsmiddag inklusive en flarra cava och avslutar aftonen med en klassisk margarita.

12534192_473024629555417_836223405_n.jpg

Ska ta en dusch och sen lägga mig.
Imorgon ska kaninskrället till veterinär för koll, tror han blivit blind på ena ögat men vill utesluta hornhinneskada. Han är helt grå på det ögat och verkar inte reagera när man kommer från det hållet så...ja...är rätt säker. Tur han har ett bra öga (verkar så i alla fall).

Sen ber jag en bön att jag får vara med i fler ulvlekar trots att jag nog mest förvirrat spelarna i Narnia-leken :o:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 515
Senast: Kakis
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 541
Senast: Mineur
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: animalasia
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 876
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar