Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns fint att ha funnit en likasinnad! haha

Mammas bästa kompis hade en helt underbar dobbistik när jag var tonåring. Väldigt kraftfull för att vara tik och så enormt vacker. Hon hade ett HELVETE med henne när hon var unghund men sedan som vuxen... oj :love: Hon var lydnads- och utställningschampion (ev internationell, jag kommer inte ihåg) plus att hon var utbildad mögelhund samt eftersökshund (både matte och husse är jägare :D).

Tyvärr togs hon bort i förtid pga cancer :cry: Det är nog en av de vackraste och trevligaste hundarna jag träffat :heart

Gah. Igår var första dagen jag testa Modafinil, kände viss förbättring men det slogs ut lite av huvudvärk som är en vanlig biverkning. Hade inte svårare att somna än vanligt, vilket gladde mig! Men... idag är jag supertrött trots pillret. Jag får ta två tabletter per dag, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska våga ta en till idag eller ej. Tyvärr MÅSTE jag skriva idag, så det hade varit välkommet med att inte vara supertrött. Snälla, hjälp mig att bestämma mig!

Går runt som i ett vakum. Känner mig så avtrubbad och att inte kunna göra något känns för jävligt.

Jag vill ha tillbaks min lilla livsglads pälstuss
Tuva var min följeslagare i 14 år. Vet att jag borde vara tacksam för den friska lilla vän jag hade. Gör så ont i mig att veta att hon hade rejäl smärta de sista timmarna i livet.

Livet är inte rättvist

Går runt som i ett vakum. Känner mig så avtrubbad och att inte kunna göra något känns för jävligt.

Jag vill ha tillbaks min lilla livsglads pälstuss
Tuva var min följeslagare i 14 år. Vet att jag borde vara tacksam för den friska lilla vän jag hade. Gör så ont i mig att veta att hon hade rejäl smärta de sista timmarna i livet.

Livet är inte rättvist
Livet är inte alltid rättvist. Och sorg kan göra ont. Väldigt ont. Ta den tid du behöver och sörj. Med tiden lättar det. :heart

Jag fick rätt mot folktandvården :sneaky: och dom ska göra om båda lagningarna som smärtar, skam den som ger sig (det lönar sig att gå vidare högre upp :angel: ) :devil:
Har även fått Evidensia att frysa fakturorna i väntan på utredningen av veterinären och skicka intyg på gratis nytt tandbesök för fina hästen :up:
Överlevde även besöket på smärtstudien, nästa vecka börjat vi på allvar med traumabearbetningen av min PTS :nailbiting: :crazy: :cautious:

Då var det bara pluggandet och några miljoner på kontot kvar att ordna :idea:

:cautious: :crazy: :arghh: :meh:

:grin:

Jag fick rätt mot folktandvården :sneaky: och dom ska göra om båda lagningarna som smärtar, skam den som ger sig (det lönar sig att gå vidare högre upp :angel: ) :devil:
Har även fått Evidensia att frysa fakturorna i väntan på utredningen av veterinären och skicka intyg på gratis nytt tandbesök för fina hästen :up:
Överlevde även besöket på smärtstudien, nästa vecka börjat vi på allvar med traumabearbetningen av min PTS :nailbiting: :crazy: :cautious:

Då var det bara pluggandet och några miljoner på kontot kvar att ordna :idea:

:cautious: :crazy: :arghh: :meh:

:grin:
Himmel vad du är duktig :bow:

Två seminarium genomförda. Totalt över tre timmar av konstant fokus och diskussion på ett sätt jag inte är van vid. Behöver jag säga att jag är ganska mör i hjärnan nu?

Tar vid med att fixa en inlämningsuppgift som ska kompletteras, vilket innebär att jag ska läsa vetenskapliga artiklar som jag kan stoppa in i referenslistan (och på lämplig plats i texten). Det visste jag redan innan jag skickade in, men hellre få en komplettering som jag har två veckor på mig att genomföra än att lämna in för sent och inte få genomföra seminariet förrän nästa termin (med fördröjd examination som följd). Min hjärna har varit rätt kass den senaste tiden, men nu känns det mer överkomligt när jag vet att resten av uppgiften är godkänd.

Sen bär det av mot @hallonsaft :bump:

Drygt en och en halv timme kvar att jobba för dagen. Sen blir det stallet, men jag känner att jag egentligen inte har tid med det idag. Men på något sätt får jag väl pussla ihop allt.

Nä nu får ni hjälpa mig!! Grannens tös fyller år på lördag. Fyra år blir hon. Kan inte svenska. Tycker inte om dockor. Vad ska man köpa??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 513
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka